چرا تحصیل در دانشگاه پیراگوای روسیه؟

دانشگاه پیراگوای روسیه

معرفی دانشگاه پیراگوای روسیه

دانشگاه پیراگوا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه میباشد که بسیاری از دانشجویان به قصد ادامه تحصیل، به خصوص در رشته ی پزشکی، پیراگوا را جز اهداف خود قرار میدهند. ما در این مقاله میخواهیم از تاریخچه دانشگاه پیراگوا، هزینه ها و شرایط و امکاناتی که برای متقاضیان فراهم میکنند اشاره کنیم. در ادامه مقاله، همراه ما باشید.

این دانشگاه در فهرست بین المللی نهاد هایی که گواهینامه IELTS را به رسمیت می شناسند گنجانده شده است و دارای حقوق انحصاری برای برگزاری IMAT (آزمون پذیرش پزشکی بین المللی ، کمبریج) و آزمون پذیرش زیست پزشکی (Bmat) در قلمرو روسیه و کشورهای CIS می باشد.

برای دانش آموزان علاقه مند به هنر و خلاقیت، 14 حوزه فرهنگی وجود دارد. در اینجا هر دانش آموز مستعدی می تواند استعداد خود را شکوفا کند و مهارت های خود را از آواز خواندن گرفته تا سایر هنرها بهبود بخشد.

دانشگاه پیراگوا، دارای 8 دانشکده تخصصی و ۱۱۵ دپارتمان است. محل استقرار ساختمان اصلی آن در ولگا می باشد که بیش از 2000 استاد در آن مشغول آموزش هستند. لازم به ذکر است که دانشگاه  پیراگوا مورد تاید وزارت بهداشت ایران می باشد.

رئیس این دانشگاه سرگئی آناتولیویچ لوکیانوا متولد ۱۹۶۳ بوده و دارای مدرک دکتری زیست شناسی می باشد و از سال ۲۰۱۶ تاکنون ریاست این دانشگاه را برعهده دارد.

از سال 1966، دانشگاه پیراگوا به نام جراح برجسته، دانشمند، معلم بزرگ، شخصیت عمومی و وطن پرست، نیکولای ایوانوویچ پیروگوف نامگذاری شده است.

فهرست مطالب
دانشگاه پیراگوا

انتقالی تحصیلی از روسیه به ایتالیا برای دانشجویان دانشگاه پیراگوا، فراهم است.

شما با تحصیل در دانشگاه های روسیه، به خصوص دانشگاه پیراگوا، بعد از گذراندن یک سال تحصیلی، به راحتی می‌توانید به ایتالیا انتقالی بگیرید و بدون آزمون ورودی، در معتبر ترین دانشگاه های ایتالیا، با رنکینگ دو رقمی، مشغول به تحصیل در رشته های مطرحی چون پزشکی، داروسازی، دندان پزشکی و ….. شوید. 

در نتیجه یک تحصیل آسان، بدون آزمون ورودی همراه با تخفیف شهریه و بورسیه تحصیلی را در ایتالیا تجربه خواهید کرد که به دنبال آن یک مدرک معتبر بعد از فارغ التحصیلی دریافت می کنید.

اغلب رشته ها و گرایش ها در دانشگاه پیراگوای روسیه به زبان روسی ارائه میگردد، اگر انتخاب شما رشته ای است که به زبان روسی تدریس میگردد باید تسلط کافی به زبان روسی داشته باشید تا حین تحصیل به مشکل بر نخورید. دوره های آمادگی یک ساله دانشگاه پیراگوای روسیه، به شما در یادگیری زبان روسی و همچنین زیست شناسی و شیمی و دروس پایه کمک خواهد کرد. 

 

طول دوره تحصیل دانشگاه پیراگوا روسیه

تحصیل در رشته های پزشکی 6 سال

تحصیل در رشته دندانپزشکی  5 سال

تحصیل در رشته  داروسازی 5 سال

تحصیل در رشته  روانپزشکی  5/5 سال

جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت اخذ پذیرش و تمام مراحل مهاجرت تحصیلی با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره تخصصی : 28421945-021

امکانات دانشگاه پیراگوا روسیه

دانشگاه پیراگوا، امکانات رفاهی خوبی را برای دانشجویان فراهم کرده است، اعم از خوابگاه و کتابخانه های فوق العاده باکیفیت که تحصیل را برای متقاضیان آسان تر کرده است. دانشگاه هر ساله مسابقاتی را برای دانشجویان برگزار میکند که تجربه های جدید و جذابی را برای آن ها میسازد.

کتابخانه دانشگاه پیراگوا روسیه

خوابگاه دانشگاه پیراگوا

کتابخانه ی دانشگاه پیراگوا در سال 1906 تاسیس شده و تمام امکانات این کتابخانه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، این کتابخانه در پردیس دانشگاه واقع است و از  750000 جلد کتاب تشکیل شده همچنین، این کتابخانه به اینترنت متصل است و دانشجویان به راحتی می توانند به مجلات الکترونیکی و کتاب های الکترونیکی دسترسی پیدا کنند.

 ساختمان مدرن این کتابخانه در سال 1980 ساخته شد و با بزرگترین تابلوی موزاییک در اروپا تزئین شده است که توسط طرح های هنرمندان لئونید پولیشچوک و سوتلانا شچربینینا ایجاد شده است.

خوابگاه دانشگاه پیراگوا روسیه

این دانشگاه دارای یک خوابگاه بزرگ برای دانشجویان غیر مقیم است که شامل بلوک های دو اتاقه برای 2 یا 3 نفر، با یک حمام مشترک است. هر طبقه، آشپزخانه مخصوص به خود را دارد. جهت امنیت دانشجویان، خوابگاه تحت امنیت ساعتی است.

این دانشگاه ملی برای دانشجویان خود تسهیلات اقامتی فراهم کرده است و شامل اتاق های هاستل 2 یا 3 نفره با یک آشپزخانه ی مشترک میشود، این اتاق ها که ظرفیت محدودی هم دارند براساس اجاره نامه و با توافق در دسترس قرار می گیرند. دوربین های مدار بسته امنیت این خوابگاه را تامین میکنند و دانشجویان باید ماهانه 1638 روبل به ازای استفاده از این امکانات اقامتی، بپردازند.

شرایط ورود به دانشگاه پیراگوا

شرایط سنی:

شرایط سنی در دانشگاه پیراگوا (پیراگوف) مسکو وجود ندارد و کلیه متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم هستند، می توانند برای تحصیل در رشته‌های دانشگاه پیراگوا، اقدام کنند.

شرط معدل:

در حالت کلی دانشگاه پیراگوا (پیراگوف) روسیه، برای پذیرش دوره پادفک، هیچگونه شرط معدلی قرار نداده است و ورود به کورس اصلی دانشگاه (وارد شدن به ترم یک) وابسته به پاس کردن دوره پادفک می باشد.

مدرک زبان:

برای تحصیل نیازی به داشتن مدرک زبان نیست، اما دانشگاه ها یک دوره یک ساله را برای دانشجویان خارجی برگزار نموده و در آن به آموزش زبان روسی میپردازند.

پادفک پیراگوا

پادفک پیراگوا

دوره های پادفک دانشگاه پیراگوا روسیه شرط معدل و شرط سنی ندارد و تحصیل در ۳ رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به دو زبان روسی و انگلیسی برای دانشجویان فراهم است. بر اساس آخرین به روزرسانی وزارت بهداشت ایران، رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به زبان روسی و انگلیسی در دانشگاه پیراگوا روسیه مورد تایید می باشد.

هزینه پادفک دوره مقدماتی در پیراگوا 270 هزار روبل است.

دانشگاه پیراگوف پزشکی

در تاریخ 5 نوامبر 1991، به دستور شورای وزیران فدراسیون روسیه، MOLGMI Pirogov به دانشگاه پزشکی دولتی تبدیل شد و امکان تحصیل پزشکی در روسیه را با امکانات بالا برای متقاضیان فراهم کرد.

پیراگوا از سال 1380 جهت آموزش در رشته های روانشناسی بالینی و مددکاری اجتماعی و از سال 2008 در رشته دندانپزشکی و داروسازی، دانشجو پذیرش می کند. در سال 2019، این دانشگاه وارد رتبه بندی های بین المللی معتبر THE و QS شد.

 

“دانشگاه پیراگوا” روسیه، یا همان دانشگاه پیراگوف، در جایگاه دومین دانشگاه برتر پزشکی قرار گرفته است و در شهر مسکو واقع شده و یک مرکز برای تعلیم و آموزش محققین در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و روانپزشکی می باشد. دانشگاه پیراگوا در سال 1906 تاسیس  و یکی از قدیمی ترین مدارس عالی پزشکی در روسیه است. در سال 2023/2024 دانشگاه پیراگوا، 115 سالگی خود را جشن می گیرد.

دانشگاه پیراگوا به عنوان دانشگاهی شناخته شده است که اولین فرصت تحصیل در شاخه ی پزشکی را به زنان داده است و این قضیه را در افتخارات خود ثبت کرده. 

دانشگاه پیراگوا در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ در فهرست دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است و با توجه به سطح علمی بالای آن به عنوان بهترین دانشگاه پزشکی روسیه در فهرست وزارت بهداشت ایران جای گرفته است. علاوه بر دانشگاه پیراگوا دانشگاه سماشکو از دیگر دانشگاه های عالی رتبه جهت تحصیل پزشکی در روسیه میباشد.

در ادامه به دانشگاه های همکار، به منظور صدور دیپلم دوم در اروپا اشاره میکنیم:

دانشگاه پراگ واقع در جمهوری چک

دانشگاه میلان در ایتالیا

دانشگاه تورین ایتالیا

دانشگاه ورگات واقع در رم ایتالیا

دانشگاه پیراگوا دندانپزشکی

دانشگاه پیراگوا روسیه بیش از ۱۵۰ کلینیک پزشکی و دو مرکز تحقیقاتی دارد. دانشگاه تحقیقاتی پیراگوای روسیه یکی از بزرگترین موسسه های پزشکی در اروپا است که بیش از 9200 نفر در 115 دروس دانشگاهی ثبت نام شده اند. 

افراد برجسته ای چون لئونید روشل، رئیس دفتر پزشکی روسیه که در رشته ی درمان پزشکی، کودکان و میکروبیولوژی تخصص دارد در این دانشگاه حضور داشتند. بیمارستان های دولتی زیادی در مسکو وابسته به این دانشگاه هستند و دانشجویان دوره کارآموزی خود را در این بیمارستان ها می گذرانند 

دانشکده پزشکی کودکان برای بار اول در این دانشگاه تاسیس شد. دانشکده زیست پزشکی این دانشگاه که در سال 1963 افتتاح شد، یکی از اولین و برترین دانشگاه های زیست پزشکی در جهان می باشد .

 دانشگاه پیراگوا روسیه جایگاه برتر خود را در زمینه آموزش پزشکی از فعالیت های مستمر در حوزه پزشکی و توسعه مراقبت های بهداشتی، پشتیبانی مداوم از تحقیقات علمی و معرفی نوآوری ها به دست آورده است.

 امروزه دانشگاه پیراگوای روسیه دوره های تحصیلی خود را درهمه سطوح پزشکی بالینی، زیست پزشکی، روانشناسی و داروسازی ارائه می نماید.

دانشگاه پیراگوای روسیه در رشته پزشکی از همه کشورها دانشجو میپذیرد و هم اکنون طیف گسترده ای از دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته های گوناگونی از قبیل: پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، روانشناسی یا علوم اجتماعی هستند. در این دانشگاه برنامه های کارشناسی – کارشناسی ارشد و تخصص برای متقاضیان ارائه می گردد.

 

در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ دانشگاه پیراگوا، در فهرست دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران قرار گرفت و امسال نیز با توجه به سطح علمی بالای این دانشگاه، به عنوان بهترین دانشگاه پزشکی روسیه در فهرست وزارت بهداشت ایران جای گرفته است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت اخذ پذیرش و تمام مراحل مهاجرت تحصیلی، با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره تخصصی : 28421945-021

مزایای تحصیل در دانشگاه پیراگوا روسیه

  • پذیرش در رشته های انگلیسی زبان بدون داشتن پادفک
  • ارائه رشته های پزشکی به زبان انگلیسی
  • ارائه دندانپزشکی به زبان انگلیسی
  • داشتن مجموعه دانشگاهی عظیم
  •  پادفک با سطح آموزشی بالا
  • کیفیت آموزشی بسیار بالا
  • رنکینگ بالای دانشگاه 
  • 150 کیلینیک پزشکی
  • دو مرکز تحقیقاتی ملی
  • ارائه ی مدرک دو دیپلم
  • خوابگاهی امن و راحت
  • مرکز ورزشی عالی
  • کتابخانه تخصصی
  • شهریه کم

نکته: ارائه ی مدرک دو دیپلمه از مزایا این دانشگاه محسوب می شود. 

یک دیپلم روسی و یک دیپلم در رشته پزشکی که مشترک با دانشگاه میلان ایتالیا می باشد، به فارغ التحصیلان داده می شود.

رنکینگ دانشگاه پیراگوا

بر اساس QS WUR دانشگاه پیراگوا یکی از برترین دانشگاه های مسکو روسیه است که در سال 2023 در رتبه بندی 301_350 قرار گرفته است. 

دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی پیروگوف روسیه در رتبه 1705 در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد.

دانشکده های تخصصی پیراگوا روسیه

  • پزشکی داروسازی
  • تکنسین تخصصی
  • دندان پزشکی
  • کودکان
  • زیست پزشکی
  • بین الملل

رشته های آموزشی در دانشگاه پیراگوا روسیه

  • روانشناسی
  • علوم بالینی، پیش بالینی و بهداشت
  • پزشکی و دندانپزشکی
  • رشته های مربوط به سایر مراقبت های بهداشتی
  • علوم زیستی
  • علوم بیولوژی (زیست شناسی)
  • علوم اجتماعی
  • جامعه شناسی
  • علم فیزیک
  • علم شیمی
  • بیوانفورماتیک پزشکی
  • مدیریت فرایندها و پروژه های اجتماعی
  • روانشناسی بالینی در سیستم مراقبت های بهداشتی

پذیرش دانشجویان خارجی در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی با آزمون ورودی است.
زبان آزمون، متناسب با دوره ی تحصیل شما به دو زبان انگلیسی و روسی می باشد، مهلت ارسال مدارک جهت پذیرش در این دانشگاه تا 10 سپتامبر می باشد. 

هزینه دانشگاه پیراگوا

هزینه پادفک دوره مقدماتی در پیراگوا 270 هزار روبل است.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه پیراگوا سالانه حدود 500هزار روبل است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در پراگوا حدود 500 هزار روبل است.

هزینه تحصیل داروسازی 340هزار روبل است.

هزینه هاستل حدودا 35 هزار روبل است.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دانشگاه پیراگوا روسیه

  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی‌
  • گواهی ریز نمرات و ترجمه رسمی آنها که به تاییدیه‌‌ ی رسمی ‌اداره کل آموزش و پرورش رسیده باشد
  • پاسپورت معتبر (حداقل دو سال اعتبار) و ترجمه رسمی پاسپورت
  • دوقطعه عکس پاسپورت ( اندازه عکس 35 میلیمتر × 45 میلیمتر با پس زمینه سفید)
  • گواهی سلامت از بیمارستان، نتیجه تست HIV، هپاتیت C، سیفیلیس و بیماری سل

دانشجویان برای تحصیل دانشگاه پیراگوا نیاز به ارائه مدرک زبان ( آیلتس یا تافل) ندارند و خود دانشگاه پیراگوا دوره هایی را تحت عنوان پادفک جهت یادگیری زبان روسی برگزار میکند که بعد پاس کردن این دوره به شما جواز ورود به دانشگاه داده میشود. (البته به جز دانشگاه هایی که آزمون ورودی دارند)

 اما متقاضیان  برای گرفتن تاییدیه وزارت بهداشت باید مدرک سطح A2 زبان روسی ترفل TORFL را قبل از ورود به کورس اصلی دانشگاه از مراکز معتبر و مورد تایید فدراسیون روسیه اخذ نمایند. 

برای اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید:

پکیج های مشاوره ی موسسه‌ی مهاجرتی فلورنس

ارتباط با تیم مهاجرتی فلورنس

دانشگاه پیراگوا و سایر دانشگاه های روسیه، امکان تحصیل به زبان روسی و انگلیسی را به متقاضیان ایرانی میدهد و با تحصیل در دانشگاه پیراگوا، فرصت انتقالی تحصیلی به کشور ایتالیا برای شما فراهم خواهد شد. 

اگر قصد تحصیل در  یکی از دانشگاه های روسیه را دارید و نمیدانید چه مسیری را باید طی کنید جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران تیم مهاجرتی فلورنس در تماس باشید و از بهترین مشاوره مهاجرتی به صورت رایگان و تخصصی بهره ببرید.

مشاوره تخصصی : 28421945-021

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.