تحصیل پزشکی در روسیه بدون کنکور 2024

تحصیل پزشکی در روسیه

با تحصیل پزشکی در روسیه شما فرصت مناسبی برای ارتقا سطح علمی خود همراه با کمترین هزینه و بالاترین سطح آموزش در یک کشور اروپایی آسیایی پیدا خواهید کرد. تحصیل پزشکی در روسیه این امکان را به شما خواهد داد که بتوانید با اخذ یک مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه روسیه در بهترین نقاط جهان مشغول به کار شوید و از بهترین فرصت های شغلی بهره ببرید. 

یکی از مزایای تحصیل پزشکی در روسیه محدود نبودن در زبان یادگیری است و حتی اگر خواستار تحصیل به زبان روسی باشید برای شما دوره آمادگی، جهت آموزش زبان روسی و دروس تخصصی برگزار می شود. در این مقاله هر آنچه که باید در رابطه با رشته ی پزشکی در روسیه بدانید گفته شده است. روسیه، تحصیل پزشکی بدون آزمون ورودی را برای دانشجویان فراهم میکند، کافی است بدانید کدام دانشگاه ها با چه شرایطی بدون آزمون پذیرش میکنند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا توضیحات کاملی را در رابطه با شرایط تحصیل پزشکی روسیه در اختیارتان قرار دهیم.

اگه میخوای بدونی که میتونی تو روسیه پزشکی بخونی یا نه، همین حالا تلفنت رو بردار و از مشاوره رایگان تیم فلورنس بهره ببر 

مشاوره تخصصی : 28421945-021

شرایط تحصیل پزشکی روسیه

اگر رویای تحصیل پزشکی در ایران و سایر کشورها برای شما محقق نشده، کشور روسیه دروازه‌ای به سوی این آرزوی دیرینه شماست. در دانشگاه‌های معتبر روسیه، بدون نیاز به مدرک زبان و با هر معدلی می‌توانید در کلاس‌های درس پزشکی حاضر شوید و گامی بلند در مسیر تحقق رویایتان بردارید. محدودیت سنی و گپ تحصیلی مانعی در این مسیر نخواهد بود، فقط کافیست 17 سال سن یا بیشتر داشته باشید.

برخی دانشگاه‌ها برای پذیرش آزمون ورودی برگزار می‌کنند اما نگران نباشید، تعدادی از دانشگاه های پزشکی روسیه بدون نیاز به آزمون ورودی پذیرای شما خواهند بود. فقط کافیست از شرایط هر دانشگاه آگاه باشید تا بدون هیچ مشکلی، پذیرش خود را نهایی کنید. شرکت مهاجرتی فلورنس با سال‌ها تجربه و تخصص در این زمینه همراه شما در این مسیر خواهد بود تا بدون آزمون ورودی در کلاس های درس پزشکی مشغول به تحصیل شوید. کافیست فرم مشاوره رایگان را پر کنید و منتظر تماس متخصصان ما باشید تا سفری پربار به دنیای پزشکی را آغاز کنید.

چرا تحصیل پزشکی در روسیه؟ 

برای تحصیل پزشکی روسیه، میتوانید به سه زبان انگلیسی، روسی و فرانسوی تحصیل کنید. بنابراین جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه، حتما نیازی به ارائه مدرک زبان نیست و به دلیل امنیت بالایی که این کشور دارد، دانشجویان بین المللی میتوانند به آسودگی در این کشور به تحصیل بپردازند. چرا که علاوه بر مزایای گسترده ای که تحصیل پزشکی روسیه دارد امکان بهره مندی از بورسیه تحصیلی توانسته بسیاری از دغدغه های دانشجویان بین المللی را کاهش دهد. سن یکی از پارامتر های مهم برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارجی است ولی خوشبختانه هیچ محدودیت سنی برای اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای کشور روسیه وجود ندارد. 

مزایای تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه
  1. تحصیل پزشکی در روسیه بدون آزمون
  2. تحصیل پزشکی در روسیه بدون مدرک زبان
  3. کیفیت بالای آموزش
  4. هزینه پایین تحصیل
  5. مدارک تحصیلی معتبر

پروسه پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی از کشور روسیه نسبت به سایر کشور ها بسیار ساده تر است و اغلب دانشجویان نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارند، همچنین این امکان برای دانشجویان وجود دارد که بدون ارائه مدرک زبان به تحصیل در این رشته پرطرفدار بپردازند.در واقع تحصیل در این کشور به زبان روسی و انگلیسی امکان پذیر است و افرادی که کورس تحصیلی اشان به زبان انگلیسی نمی‌باشد باید در دوره آمادگی زبان روسی شرکت کنند. 

دانشگاه های کشور روسیه در جهان شناخته شده هستند و مدارک اخذ شده پزشکی از این دانشگاه ها دارای اعتبار بالایی است و توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO)، یونسکو (UNESCO)، MCI به رسمیت شناخته شده است، همینطور کم بودن هزینه تحصیل پزشکی در روسیه یکی دیگر از دلایل قانع کننده برای تحصیل پزشکی در این کشور است

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه

پایین بودن هزینه های تحصیلی در دانشگاه های روسیه، یکی از بزرگترین مزایای تحصیل پزشکی در روسیه است. با این حال هزینه تحصیل در این کشور به عوامل زیادی بستگی دارد، سطح زندگی، شهری که در آن سکونت دارید، محلی که برای زندگی و دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب کرده اید و نوع تفریحاتتان در هزینه های شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. خوابگاه های که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرند نسبت به سایر کشور ها از قیمت پایین تری برخوردارند و این یک مزیت برای دانشجویان بین المللی به شمار می‌رود.

از شما دعوت میکنم برای اطلاع دقیق از هزینه های تحصیل و زندگی در روسیه مقاله زیر را مطالعه کنید.

 زبان تحصیل پزشکی روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی و به صورت حضوری  امکان پذیر است، متقاضیان جهت تحصیل پزشکی روسیه به زبان روسی، باید دوره ای به نام پادفک به مدت 7 الی 12 ماه بگذرانند و سپس وارد کورس اصلی دانشگاه خود شوند.

 هدف اصلی پادفک آماده سازی دانشجویان بین المللی برای موفقیت در دروس دانشگاهی است. در طول این دوره، دانشجویان با درس‌های عمومی و تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی خود آشنا می‌شوند و مهارت‌های زبانی و تحصیلی خود را تقویت می‌کنند. 

پادفک پزشکی در روسیه

 دوره آموزشی پادفکت در واقع یک دوره آمادگی برای ورود به دانشگاه های کشور روسیه می باشد که از ترم سپتامبر(اواخر شهریور تا اوایل آذر) آغاز می‌گردد، طول این دوره بستگی به سطح علمی دانشجو دارد و از 6 تا 12 ماه متغیر می‌باشد، متقاضیان در طول این دوره با زبان روسی و همچنین رشته تحصیلی خود آشنایی لازم را کسب میکنند. البته گذراندن این دوره آموزشی در صورتی که دانشجو به زبان روسی مسلط باشد الزامی نمی‌باشد.

پس از پایان دوره پادفکت، دانشجویان می‌توانند برای ورود به دانشگاه روسیه در رشته تحصیلی خود درخواست بدهند. با پاس کردن آزمون‌های ورودی و ارائه مدارک مورد نیاز، آنها می‌توانند به عنوان دانشجویان رسمی در دانشگاه ثبت نام کنند و تحصیلات خود را در روسیه ادامه دهند. پس از پایان دوره پادفک، دانشجویان می‌توانند برای ورود به دانشگاه روسیه در رشته تحصیلی خود درخواست بدهند.

لازم به ذکر است که این دوره آمادگی علاوه بر حضوری، به صورت پادفک آنلاین هم ارائه میشود. شما با توجه به شرایطی که دارید میتوانید یکی از این ها را انتخاب کنید. دانشگاه سماشکو از جمله دانشگاه هایی میباشد که فقط به زبان روسی میتوان در آن به ادامه تحصیل پرداخت. بنابراین خود دانشگاه دوره پادفک را برای تمای دانشجویان از جمله متقاضیان پزشکی برگزار میکند.

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه

اخذ پذیرش پزشکی روسیه

برای اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های کشور روسیه معدل و رزومه تحصیلی فرد متقاضی در سال های تحصیلی پیشین تعیین کننده نخواهد بود (البته برخی از دانشگاه های روسیه محدودیت هایی را از جهت معدل برای پذیرش دانشجو دارند)

 اگر زبان تحصیلی شما روسی باشد باید دوره پادفک پزشکی را بگذرانید در غیر این صورت با تحصیل به زبان انگلیسی شما نیازی به گذراندن این دوره نخواهید داشت. 

طول دوره پزشکی در این کشور 6 سال است که دانشجویان می‌بایست در ابتدا یک دوره 6الی 10 ماه را در کالج بگذرانند و سپس وارد دانشکده پزشکی مد نظر خود شوند. زمان اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های روسیه سه ماه در سال می‌باشد(مهر، آبان و آذر). با این حال امکان اخذ پذیرش تحصیلی برای دانشجویان جا مانده از نیم سال اول نیز وجود دارد.

مدارک لازم جهت پذیرش تحصیلی 

متقاضیان تحصیل پزشکی روسیه باید مدارک زیر را به همراه ترجمه رسمی برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ارائه کنند :

  • اصل پاسپورت
  • کپی شناسنامه
  • مدرک دیپلم
  • ریز نمرات دیپلم
  • تکمیل فرم مخصوص ثبت نام

پروسه اخذ ویزای تحصیلی روسیه با گروه مهاجرتی فلورنس بسیار سریع و راحت می‌باشد و دانشجویان با کم ترین هزینه از مطمعن ترین روش برای ادامه تحصیل خود اقدام میکنند. از مزایای ویزا تحصیلی روسیه این است که متقضایان برای صدور ویزا نیازی به مصاحبه سفارت ندارند و همچنین حضور متقاضی برای کار های سفارت الزامی نیست و تمام پروسه مهاجرتی متقاضی از طریق کارگزاری ما بدون حضور قابل انجام می‌باشد.

پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل تخصص پزشکی در روسیه

پس از گذراندن دوره پر چالش و پربار پزشکی عمومی، میتوانید در مسیر تخصص پزشکی قدم بردارید. طول دوره تخصص در روسیه بسته به رشته انتخابی شما بین 2 تا 4 سال است. دانشگاه‌های برتر روسیه مانند سچینوا، پیراگوف و موسسه ملی تحقیقات پزشکی پیراگوف، با سابقه‌ای درخشان در فارغ التحصیل کردن دانشجوهای برجسته، پذیرای دانشجویان علاقمند به تحصیل پزشکی از سراسر جهان میباشد. علاوه بر دانشگاه‌های دولتی، تعدادی دانشگاه خصوصی رشته های تخصصی پزشکی را ارائه می‌دهند.

7 تخصص‌ محبوب پزشکی در روسیه

  1. جراحی مغز و اعصاب
  2. گوش و حلق و بینی
  3. کودکان و نوزادان
  4. جراحی عمومی
  5. زنان و زایمان
  6. چشم پزشکی
  7. قلب و عروق

کسب تخصص رشته ی پزشکی مستلزم شرکت در دوره های اینترنشیپ و رزیدنسی میباشد. با گذراندن دوره‌های اینترنشیپ و رزیدنسی در روسیه، دانشجویان می‌توانند به عنوان متخصصان ماهر و کارآمد در رشته‌های مختلف پزشکی، نقش مؤثری در ارتقای سلامت جامعه ایفا کنند.

دوره اینترنشیپ

دوره اینترنشیپ یک دوره آموزشی یک ساله یا کمتر از یک سال است که پس از فارغ‌التحصیلی از پزشکی عمومی و قبل از شروع دوره رزیدنسی باید گذرانده شود.

در این دوره، دانشجویان با گذراندن دوره‌های عملی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مهارت‌های لازم برای ورود به دنیای تخصصی پزشکی را کسب می‌کنند.

برخی از وظایف اینترن‌ها شامل معاینه بیماران، تجویز دارو، ثبت علائم و ارائه گزارش به پزشکان معالج است.

در روسیه، دوره اینترنشیپ جزو سابقه کاری محسوب نمی‌شود

دوره رزیدنسی

برخی از وظایف رزیدنت‌ها شامل ویزیت بیماران، انجام عمل‌های جراحی، ارائه خدمات اورژانسی و انجام تحقیقات علمی است.

در این دوره، دانشجویان زیر نظر اساتید برجسته و مجرب، به طور عمیق و تخصصی در رشته مورد نظر خود آموزش می‌بینند.

دوره رزیدنسی برنامه آموزشی تخصصی در رشته‌های مختلف پزشکی است که پس از دوره اینترنشیپ آغاز می‌شود.

دانشجویان می‌توانند در حین دوره رزیدنسی، بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

طول دوره رزیدنسی معمولا 2 سال به طول می انجامد.

تحصیل رشته پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه چند سال طول میکشد

هر سال تحصیلی در کشور روسیه به دو ترم تقسیم بندی می‌شود و 10 ماه به طول می‌انجامد

  • پزشکی عمومی 6 سال
  • پزشکی ورزشی 6 سال
  • متخصص کودکان 6 سال
  • دندان پزشکی 5 سال
  • داروسازی 5 سال
  • روان شناسی بالینی 5 سال

  دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران جهت تحصیل پزشکی در 2024 

kazan Federal University

Tomsk State University

Saint Petersburg State University

Pirogov Russian National Research Medical University)

Pavlov First Saint Petersburg State Medical University

Novosibirsk State University

Lomonosov Moscow State University

دانشگاه سچینوا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه میباشد که جز اولین دانشگاه پزشکی روسیه محسوب میشود.

بورسیه تحصیل پزشکی روسیه

همانطور که می‌دانید تحصیل در کشور روسیه رایگان نیست اما هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی پایین تر می‌باشد و به نوعی تحصیل را برای دانشجویان تسهیل می‌کند.

همچنین امکان بهره‌مندی از بورس تحصیلی در این کشور وجود دارد اما شرایط اخذ بورسیه برای رشته های پر طرفداری مثل پزشکی و دندانپزشکی چندان راحت نیست و اغلب این بورسیه ها بعد از سال اول تحصیلی به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

بورسیه‌ها شامل بخش های مختلفی از هزینه‌های تحصیلی تا بورسیه‌های کامل (شامل شهریه، مسکن و هزینه‌های زندگی) می‌شوند. شرایط و الزامات دریافت بورسیه‌ها ممکن است بین دانشگاه‌ها و رشته های تحصیلی مختلف متفاوت باشد

نحوه دریافت بورسیه تحصیل پزشکی روسیه

جستجوی بورسیه: ابتدا باید در رابطه با بورسیه‌های رشته پزشکی در دانشگاه‌های روسیه تحقیق کنید. می‌توانید از وبسایت‌های دانشگاه‌ مورد نظر و مشاوره با یک تیم مهاجرتی قوی اطلاعات خود را به روز کنید.

ارسال درخواست و مستندات: باید درخواست خود را برای بورسیه به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید.

آزمون و مصاحبه: برخی از دانشگاه‌ها ممکن است برای انتخاب بورسیه‌داران از آزمون و مصاحبه کنند.

جهت اطلاعات دقیق و به روز به واسطه تماس با مشاوران حرفه ای تم مهاجرتی فلورنس از مشاوره رایگان بهره ببرید.

پزشکی در روسیه

اقامت و کار پس از تحصیل پزشکی روسیه

بیشتر دانشجویان با هدف اقامت بعد از تحصیل تصمیم برای مهاجرت می‌گیرند از این رو بعد از فارغ التحصیلی برای تغییر ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری اقدام می‌کنند

این مسئله برای دانشجویانی که در کشور روسیه مشغول به تحصیل هستند نیز صادق می‌باشد و از نظر قانونی هیچ مشکلی برای اخذ اقامت دائم روسیه وجود ندارد.

دانشجویان می‌بایست پس از پایان دوره تحصیلی خود در این کشور مشغول به کار شوند و سپس برای اخذ اقامت دائم روسیه اقدامات لازم را به عمل آورند

 البته با در نظر گرفتن درآمد نسبتا پایین پزشکان در این کشور سردسیر اگر با میزان حقوق دریافتی خود مشکلی نداشته باشید کشور روسیه مقصد مناسبی برای مهاجرت خواهد بود.

شهریه بسته به دانشگاه انتخابی شما متفاوت است.

خیر، هیچ گونه محدودیت سنی و شرایط خاصی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور و اخذ ویزای تحصیلی وجود ندارد.  

خیر، امکان دریافتن پذیرش از دانشگاه های کشور روسیه حتی در رشته پزشکی بدون گذراندن دوره پادفک وجود دارد.

خیر، تمکن مالی از موارد الزامی برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه نیست.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی در کشور روسیه، مدرک زبان ضروری نیست.

سخن پایانی

جهت تحصیل پزشکی در روسیه باید فرایند مهاجرت تحصیلی خود را با اطلاعات کامل و به روز طی کنید تا هیچ گونه اشتباه و اتلاف زمان برای متقاضیان وجود نداشته باشد. تحصیل پزشکی در روسیه رویایی که با فلورنس به واقعیت خواهد پیوست. فلورنس با اشراف کامل بر شرایط و ضوابط به‌روز دانشگاه‌های روسیه، بهترین مسیر را برای رسیدن به اهدافتان در زمینه تحصیل پزشکی در روسیه پیش روی شما قرار می‌دهد.

 متخصصان مجرب ما با ارائه مشاوره‌های تخصصی و رایگان، شما را در انتخاب دانشگاه و رشته مناسب یاری می‌کنند. همین امروز با پر کردن فرم مشاوره رایگان در وب‌سایت فلورنس، گامی بلند در جهت تحقق رویای خود برای تحصیل پزشکی در روسیه بردارید و به جمع دانشجویان موفق ما در این کشور بپیوندید. 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.