دانشگاه سماشکو روسیه|پذیرش پزشکی، دندان 2024

دانشگاه سماشکو

دانشگاه سماشکو با نام رسمی  اودوکیموا، بزرگ ترین دانشگاه علوم پزشکی و دندانپزشکی ایالتی مسکو میباشد که حق تحصیل با بالاترین کیفیت را به اتباع داخلی و خارجی میدهد.  تاریخ ایجاد این دانشگاه به 2 آوریل 1922 برمیگردد و از اعتبار دولتی بالایی برخوردار است.سماشکو با در اختیار داشتن مجوزهای دولتی لازم، قادر به انجام فعالیت های آموزشی در بالاترین کیفیت می باشد. این دانشگاه  در سال 2014 موفق به دریافت جایزه دولت فدراسیون روسیه در زمینه کیفیت و در سال 2015 موفق به دریافت جایزه کشورهای مشترک المنافع شده است. 

دانشگاه سماشکو روسیه، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی روسیه شناخته شده و جزء 5 دانشگاه مورد تائید ایران در سال 2020 نیز بوده است. دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی دولتی Yevdokimov مسکو، در وزارت بهداشت فدراسیون روسیه، رئیس سازمان آموزش عالی دندانپزشکی و هماهنگ کننده گروه دندانپزشکی روسیه میباشد. کیفیت بالای آموزش و امکاناتی که برای تمام دانشجویان، به خصوص دانشجویان دندانپزشکی فراهم کرده است موجب شده، دانشجویان ایرانی، این دانشگاه را برای  ادامه تحصیل انتخاب کنند. 

کادر این دانشگاه، از بیش از ۳,۰۰۰ کارشناس، ۱,۲۶۹ استاد ، ۱۲۶ پزشک و ۷۲۹ کاندیدای علوم تشکیل شده است. اودوکیموا، بیش از ۷,۰۰۰ دانشجو دارد و هر سال ۶۰ پزشک و ۵۰ استاد را آموزش می‌دهد و آنها را برای ورود به دنیای پزشکی آماده می‌کند. امروزه در MSUMD بیش از 500 متقاضی خارجی در دانشکده های دندانپزشکی، پزشکی و غیره مشغول به تحصیل هستند.

رنکینگ دانشگاه سماشکو

دانشگاه سماشکو از نظر رتبه بندی در خود کشور روسیه در رتبه 280 قرار داشته و بر اساس آمار و ارقام ارائه شده این دانشگاه در سطح جهان، دارای رتبه10400و در بین دانشگاه های اروپا دارای رتبه 3266 میباشد. 

دانشگاه سماشکو مسکو

دانشکده های دانشگاه سماشکو روسیه 

فرآیند آموزشی در دانشگاه سماشکو در 114 دانشکده انجام می شود که بیش از 80 مورد آن متعلق به دانشکده آموزش عالی است و مابقی مربوط به آموزش های پس از دیپلم است. دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه علاوه بر گذراندن کلاس‌های تئوری، دروس خود را به صورت بالینی نیز آموزش می‌بینند. دانشکده های دانشگاه سماشکو به ترتیب زیر میباشد:

  • آموزش حرفه ای متوسطه
  • آموزش حرفه ای اضافی
  • روانشناسی بالينی
  • دانشجويان خارجی
  • تحصيلات تکميلی
  • پزشکی عمومی
  • دندانپزشکی
  • مدد کاری
  • اقتصاد

پزشکی دانشگاه سماشکو

مدت تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه سماشکو 6سال و به صورت تمام وقت است. سالانه حدود 700 دانشجو تمام وقت و پاره وقت از این دانشگاه فارغ التحصیل میشود که در تمام رشته های پزشکی عمومی، مشغول به کار هستند. این دانشگاه شامل 500 پرسنل دانشگاهی، 80 استاد و 143 دانشیار میباشد

دندانپزشکی دانشگاه سماشکو

دندان پزشکی دانشگاه سماشکو

مدت تحصیل دوره تمام وقت رشته دندان پزشکی  5 سال میباشد و سالانه به صورت میانگین، حدود 600 نفر از این رشته فارغ التحصیل میشوند. دانشگاه سماشکو برای دانشجویان، 62 بخش آموزش مدرن دندانپزشکی را فراهم می کند. آموزش در کلینیک های دانشگاه، بیمارستان ها و موسسات دولتی مسکو برگزار می شود. سماشکو تنها دانشگاهی است که عضو انجمن آموزش دندانپزشکی در اروپا میباشد.

پذیرش دانشگاه سماشکو

پذیرفته شدگانی که در دانشکده های مختلف سماشکو وارد می شوند، یک مصاحبه شفاهی اجباری در سه موضوع (زیست شناسی، روسی، شیمی) دارند، سپس افرادی که با موفقیت مصاحبه را پشت سر می گذارند، در دانشگاه ثبت نام می شوند. مدارک مورد نیاز جهت پذیرش دانشگاه سماشکو به ترتیب زیر میباشد:

  • کپی اسناد تحصیلی ترجمه شده و به زبان روسی در روسیه
  • گواهی آزمایش تشخیص HIV
  •  کپی و ترجمه گذرنامه خارجی 
  • عکس (8 قطعه، 3×4)
  •  تایید اسناد تحصیلی 
  • گواهی پزشکی
  • ویزای ورود 

زمان پذیرش برای آموزش اتباع خارجی از 15 می تا 20 ژوئیه میباشد.

پادفک دانشگاه سماشکو

تحصیل در  دانشگاه سماشکو تنها به زبان روسی امکان پذیر است، بنابراین متقاضیانی که به زبان روسی مسلط نیستند، میتوانند به مدت یک سال در دانشکده های مقدماتی دانشگاه سماشکو ثبت نام و در دوره ای تحت عنوان پادفک، شرکت کنند. دانشکده مقدماتی یک بخشی از دانشگاه سماشکو میباشد که در آن به شهروندان خارجی، زبان روسی، فیزیک و زیست شناسی آموزش میدهند.

سالانه حدود 25 الی 40 شهروند خارجی، در دوره پادفک دانشگاه سماشکو، شرکت میکنند. ورود به این دوره، مستلزم مصاحبه و آزمون نمیباشد و متقاضیان به مدت 9 ماه در دانشکده های مقدماتی، به فراگیری دروس میپردازند. جهت ثبت نام در دوره پادفک سماشکو، دانشکده مقدماتی، مدارک لازم را  از تاریخ 1 سپتامبر تا 30 سپتامبر میپذیرد و کلاس ها از اکتبر شروع خواهد شد. هزینه آموزش پادفک برای شهروندان خارجی در سال 2017/2018 140000 روبل (حدود 3000 دلار آمریکا) است.

پذیرش دانشگاه سماشکو

خوابگاه دانشگاه سماشکو

خوابگاه های سماشکو شامل سه مجموعه می باشد که جهت سکونت و استقرار موقت به دانشجویان غیر مقیم که بصورت تمام وقت مشغول به تحصیل هستند ارائه میشود.تمامی خوابگاه های سماشکو به سیستم ایمنی آتش نشانی مجهز هستند و دارای امکاناتی نظیرانبارهای ضروری، مبلمان، ملافه و لوازم خانگی میباشند در ادامه  خیابان هایی که خوابگاه های سماشکو در آن واقع است را معرفی خواهیم کرد:

  1. واقع در خیابان Vuchetich
  2. واقع در خیابان Onezhskaya
  3. واقع در خیابان Vuchetich

هزینه تحصیل در دانشگاه سماشکو روسیه

هزینه‌ی تحصیل در دوره‌های پزشکی عمومی، دکترای پزشکی، و کارشناسی جراحی به زبان انگلیسی در سال اول تحصیل ۱۱,۰۰۰ دلار آمریکا در سال است. از سال دوم تا سال ششم شهریه‌ی تحصیل در این دوره‌ها ۱۰,۰۰۰ آمریکا در هر سال است.

– هزینه‌ی تحصیل در دوره‌ی پزشکی عمومی، دکترای پزشکی، و کارشناسی جراحی به زبان روسی ۱۰,۰۰۰ دلار آمریکا در هر سال است.

– هزینه‌ی تحصیل در دوره‌های دندانپزشکی، پزشکی دهان و جراحی دندان به زبان انگلیسی در سال اول تحصیل ۱۱,۰۰۰ دلار آمریکا و در سال‌های دوم تا پنجم ۱۰,۰۰۰ دلار آمریکا در هر سال است.

– هزینه‌ی تحصیل در دوره‌ی داروسازی به زبان انگلیسی در سال اول ۷,۸۰۰ دلار آمریکا و در سال‌های دوم تا پنجم ۶,۸۰۰ دلار آمریکا است.

– هزینه‌ی تحصیل در دوره‌ی داروسازی به زبان روسی ۶۸,۸۰۰ دلار آمریکا در هر سال است.

– هزینه‌ی تحصیل در دوره‌ی پرستاری به زبان روسی ۶,۸۰۰ دلار آمریکا در هر سال است.

– هزینه‌ی بیمه پزشکی معادل ۱۵۰ دلار آمریکا در هر سال است.

– هزینه‌ی معاینات پزشکی معادل ۵۰ دلار آمریکا در هر سال است

– هزینه‌ی ثبت نام و تمدید ویزا معادل ۱۰۰ دلار در سال است.

– هزینه‌ی تایید و معادل سازی مدارک در وزارت تحصیلات فدراسیون روسیه معادل ۴۰۰ دلار آمریکا است. این هزینه تنها برای بار اولی که دانشجو وارد روسیه می‌شود، دریافت می‌گردد.

به جز هزینه‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد، هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که دانشجویان باید نسبت به پرداخت آنها اقدام کنند. برای مثال دانشجویان باید هزینه‌های مربوط به اخذ پذیرش تحصیلی، هزینه‌ی بررسی درخواست پذیرش، هزینه‌ی ثبت نام در دانشگاه، هزینه‌های مربوط به امور اداری و همچنین هزینه‌ی تهیه بلیط برای ورود به خاک روسیه را نیز در نظر بگیرند.

– هزینه‌ِی تحصیل در دوره‌ی رزیدنت بالینی و تحصیلات تکمیلی بین ۶,۰۰۰ الی ۱۰,۰۰۰ دلار آمریکا در هر سال است. همچنین هزینه تحصیل در دوره‌ی دکترا نیز بین ۶,۰۰۰ الی ۱۰,۰۰۰ دلار آمریکا در هر سال است. مبلغ شهریه‌ی تحصیل در دوره‌های تحصیلی مقاطع تکمیلی با توجه به رشته‌ی انتخابی متفاوت است.

– هزینه‌ی تحصیل در دوره پیش نیاز مقدماتی پزشکی با توجه به نوع رشته بین ۲,۷۰۰  الی ۴,۵۰۰ دلار آمریکا در هر سال است.

دانشگاه سماشکو کجاست

آدرس دانشگاه سماشکو: مسکو، خیابان Delegatskaya، 20/1

شماره تماس دانشگاه: +74956096700

ارتباط با فلورنس

دانشگاه سماشکو یکی از صدها دانشگاهی است که در کشور روسیه، آماده پذیرای دانشجویان بین المللی میباشد. شما در  دانشگاه سماشکو میتوانید قبل از ورود به کورس اصلی، در دوره ی مقدماتی، شرکت کنید تا با آمادگی کامل وارد رشته ی خود شوید. اگر قصد دارید در روسیه به ادامه تحصیل بپردازید، علاوه بر سماشکو، گزینه های دیگری هم برای انتخاب دارید. 

گروه مهاجرتی فلورنس سال هاست که به طور تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی به روسیه، فعالیت میکند و رویای تحصیل در خارج از کشور را برای بسیاری از متقاضیان به واقعیت تبدیل کرده. میتوانید با اطمینان کامل، صفر تا صد فرایند اپلای خود را به ما بسپارید تا از خدمات ویژه ای بهره ببرید. برای شروع میتوانید فرم مشاوره را پر کنید و از مشاوره رایگان فلورنس بهره ببرید تا پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.