پادفک روسیه 2023: راهنمایی کامل پادفک و آزمون ورودی

پادفک روسیه

دوره آموزشی پادفک روسیه چیست ؟

دوره پادفک روسیه یا «دوره آمادگی» که به آن پادفکت هم گفته میشود، جهت آمادگی دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در کشور روسیه می باشد. هدف این دوره تسلط به زبان و دروس تخصصی میباشد که بعد از گذراندن آن، دریافت مدرک A2 روسی، برای دانشجویان آسان خواهد شد.  طول دوره پادفک «دوره آمادگی» معمولا 6 ماهه، 9 ماه، 12 ماهه میباشد. که برای مبتدیان به صورت فشرده 6 ماهه ارائه میگردد. دانشجویان در صورتی که این مرحله را با موفقیت به پایان برسانند مدرک زبان روسی خود را دریافت خواهند کرد و این مدرک، تضمینی برای توانایی تحصیل دانشجو در برخی از دانشگاه های روسیه است.

نکته : نام رسمی مدرک بین المللی زبان روسی را trki یا torfi می گویند.

 در اغلب دانشگاه های معتبر روسیه، در کنار آموزش زبان روسی و آشنایی اولیه دانشجویان با این زبان (بعد از ماه ۴ تا ۶)، یک سری دروس تخصصی متناسب با رشته ی انتخابی دانشجو ارائه می‌شود. برای مثال در پادفکت پزشکی، علاوه بر زبان روسی، دروس زیست و شیمی تدریس میشود. در واقع این آزمون برای آمادگی دانشجویان جهت شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه می باشد. متقاضیان می‌توانند از بین گروه های پزشکی، مهندسی، علوم انسانی، دندان پزشکی و همچنین زیر شاخه ها و گرایش مختلف آن، رشته‌ی مورد علاقه خود را انتخاب کنند و با شرکت در دوره ی پادفکت، به یادگیری زبان روسی و سایر دروس پیش نیاز رشته‌ ی انتخابی خود بپردازند.

در ادامه مقاله به جواب تمام سوالات شما نظیر زمان ثبت نام، انواع دوره padfak، پادفک آنلاین و دانشگاه های مورد تایید پادفک، پرداخته ایم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و چنانچه سوالی داشتید کامنت بگذارید تا سریعا پاسخگوی شما باشیم.

دوره پادفک
فهرست مطالب

انواع دوره پادفک روسیه

هدف از پادفک، آماده سازی دانشجویان جهت پذیرش در دانشگاه یا کالج میباشد. در پایان این مرحله، دانشجویان امتحانات مربوطه را پشت سر می گذارند و در صورت موفقیت آمیز بودن، فرصت ورود به دانشگاه مورد نظر خود را پیدا می کنند. موضوعات ارائه شده در این دوره به دانشگاه و رشته ی انتخابی متقاضیان بستگی دارد. در اینجا برخی از موضوعات متداولی که در دوره پادفک ارائه میگردد، پرداخته ایم.

زبان روسی

توسعه مهارت در زبان روسی، یکی از موضوعات اصلی دوره های پادفک زبان روسی میباشد. دانش آموزان، گرامر، واژگان، مهارت های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را می آموزند تا بتوانند ارتباطات موثری در محیط تحصیلی داشته باشند. 

ریاضیات

ریاضیات یک موضوع اصلی است که در اکثر دوره های آمادگی روسیه تدریس می شود.

فیزیک

 دانشجویانی که رشته های مهندسی میخوانند، فیزیک یکی از دروس قابل ارائه در دوره پیش از ورود به دانشگاه آنان میباشد.

شیمی

دوره های پادفک روسیه اغلب شامل شیمی پایه میباشد که موضوعاتی مانند واکنش های شیمیایی، ساختار اتمی، جدول تناوبی و ترکیبات مولکولی را پوشش می دهد. این موضوع برای دانشجویان علاقه مند به شیمی، داروسازی، بیوشیمی و رشته های مرتبط است.

زیست شناسی

دوره های زیست شناسی از جمله زیست شناسی سلولی، ژنتیک، اکولوژی و آناتومی در دوره های آمادگی روسیه به ویژه برای دانشجویانی که قصد تحصیل در یکی از شاخه های علوم پزشکی را دارند ارائه میشود.

علوم اجتماعی و انسانی

بسته به رشته و دانشگاه انتخابی متقاضیان، دوره های آمادگی ممکن است شامل موضوعاتی مانند تاریخ، ادبیات، فلسفه، جامعه شناسی یا اقتصاد باشد.به این نکته توجه کنید که که دروس ارائه شده می تواند بر اساس رشته تحصیلی شما متفاوت باشد. به عنوان مثال، دوره های آمادگی برای دانشجویان مهندسی ممکن است بیشتر بر روی ریاضیات و فیزیک تمرکز کنند، در حالی که دوره های پادفکت برای دانشجویان پزشکی بر روی زیست شناسی و شیمی تأکید داشته باشند. در ادامه به معرفی پادفک پزشکی و مهندسی میپردازیم.

پادفک پزشکی 2023

دوره پادفک پزشکی روسیه

تحصیل در رشته پزشکی، پادفک مخصوص به خود را دارد. به طور کلی در دوره پادفک پزشکی، در روسیه، دروس زبان روسی، زیست شناسی و شیمی در برنامه تحصیلی آنان گنجانده شده است. داوطلبان در دوره ی پادفک پزشکی، ابتدا حدود ۴ ماه فقط زبان روسی یاد می گیرند و بعد از آن آموزش دورس تخصصی نیز افزوده می‌شود. دوره آمادگی پزشکی در شهرهای مختلف روسیه برگزار می شود.

پادفک پزشکی مسکو، هم در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران و هم در دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند، برگزار می شود. تمامی رشته های حوزه پزشکی از قبیل ( پزشکی،  دندانپزشکی ، داروسازی، پرستاری و … ) دارای پادفکی مشترک هستند و شما تنها با فراگیری یک دوره‌ی آمادگی، می توانید هر کدام از رشته های فوق را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

دوره های ارائه شده در پادفک دندانپزشکی یا پزشکی روسیه

  • ریاضی و فیزیک (تدریس به طور مختصر)
  • زبان روسی
  • شیمی
  • زیست شناسی
  • تاریخ وفرهنگ روسیه

دوره پادفک دندانپزشکی روسیه

در ادامه، به موضوعاتی اشاره می‌کنیم که در دوره‌های آموزشی پادفک پزشکی یا دندانپزشکی، ارائه میگردد.

علوم پایه

 این دروس شامل مباحثی مانند زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و آناتومی است. در این دروس، دانشجویان با اصول و مفاهیم اساسی در زمینه‌های مختلف علوم پزشکی و دندانپزشکی آشنا می‌شوند.

زبان روسی

 آموزش زبان روسی، بخش مهمی از آموزش دوره آمادگی پیش از دانشگاه میباشد. این آموزش شامل گرامر، واژگان، مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیداری و صحبت کردن در زبان روسی است. و هدف آن تسلط دانشجویان به زبان روسی و آماده شدن برای مطالعه در محیط آکادمیک روسی است.

دروس اختصاصی رشته پزشکی یا دندانپزشکی

 در این دروس، موضوعات و مفاهیم ویژه‌ای که به رشته مربوطه مرتبط هستند، آموزش داده می‌شوند. این موضوعات ممکن است شامل فیزیولوژی، بیوشیمی، پاتولوژی، پزشکی عمومی، داروشناسی، رادیولوژی و غیره باشند.

کلاس‌های عملی و بالینی

 برخی از دوره‌های پادفک روسیه برای رشته‌های پزشکی یا دندانپزشکی، شامل کلاس‌های عملی هستند. در این کلاس‌ها، دانشجویان با مهارت‌های عملی و تمرینات مرتبط با حرفه خود، آشنا می‌شوند.

باید توجه داشته باشید که دانشگاه‌های مختلف ممکن است برنامه‌های آموزشی متفاوتی را ارائه کنند. بنابراین، مراجعه به وبسایت‌های دانشگاه ها و یا تماس با یک دفتر مهاجرتی تحصیلی، میتواند اطلاعات دقیق تری در رابطه با این دوره‌ ها در روسیه، برای رشته‌های پزشکی یا دندانپزشکی در اختیارتان قرار دهند.

پادفک

پادفک مهندسی روسیه

دروس ارائه شده در دوره آموزشی پادفک مهندسی (فراگیری دروس به زبان روسی)

  • زبان روسی
  • ریاضیات
  • فیزیک
  • شیمی
  • رسم فنی
  • مبانی کامپیوتر
  • تاریخ وفرهنگ روسیه

در پایان دوره پادفک روسیه، دانشجو توانایی گفتگو، خواندن و نوشتن به زبان روسی را خواهد داشت و مدرکی معادل با دیپلم دبیرستان به دانشجو اعطا میگردد. وی بعد از آن، اجازه تحصیل به زبان روسی در کشورهای روسی زبان را خواهد داشت. همچنین بیشتر مدرسان دوره آمادگی، به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند، در روزهای اول می‌توانید با آنها به زبان انگلیسی ارتباط بگیرید. در طول یک دوره ۱۰ ماهه، اگر تلاش و پشتکار داشته باشید می‌توانید سطح زبان روسی خود را به حتی B1 برسانید و تحصیل خود را با خیال راحت در دانشگاه شروع کنید

اگر نمیدانید که چگونه باید در دوره پادفک شرکت کنید، تلفن را بردارید و با ما تماس بگیرید، تا مشاوران و متخصصان فلورنس شما را راهنمایی کنند.

مشاوره تخصصی : 28421945-021

پادفک آنلاین روسیه

 از مزایای گذرانن این دوره به صورت آنلاین آن است که، امکان یادگیری دروس دوره آمادگی پیش از دانشگاه را در هر مکان و زمان به شما می دهد. شیوه پادفک آنلاین روسیه، به این گونه است که در ابتدا به صورت آنلاین ثبت نام میکنید و از راه دور، با اساتید و همچنین با دانشجویان دیگر در انجمن های گفتگوی آنلاین، در ارتباط خواهید بود. لازم به ذکر است، هر دوره آمادگی آنلاین روسیه، شیوه های آموزشی و یادگیری مختلفی را جهت تفهیم مطالب به دانشجویان، ارائه میدهد که شامل

سخنرانی های ویدئویی: فیلم های آموزشی جهت جذاب تر کردن مطالب یا روشن کردن مفاهیم دشوار.

انجمن های گفت و گو: جایی برای بیان سوال های دانشجویان و رفع مشکلات درسی آنان.

آزمون ها: آزمون های تعاملی جهت سنجش یادگیری شما.

پادفک دانشگاه رودن

اولین دوره های آموزش زبان روسی، در دانشگاه RUDN ایجاد شده است. علاوه بر دوره های حضوری ، دانشگاه رودن، دوره های آمادگی قبل از دانشگاه را به صورت آنلاین هم ارائه میدهد. و هزینه پادفک آنلاین دانشگاه رودن 2050 دلار و پادفک حضوری دانشگاه رودن 4900 دلار است. ثبت نام دوره آنلاین هیچگونه محدودیت زمانی دارد و ثبت نام دوره حضوری آن از ماه سپتامبر شروع میشود

میتوانید ثبت نام دوره padfak آنلاین یا حضوری دانشگاه رودن را به تیم مهاجرتی فلورنس بسپارید و از طریق تماس با ما، بهترین مشاوره رایگان را دریافت کنید. پس با شماره زیر تماس بگیرید تا اطلاعات به روز و دقیقی را در رابطه با نحوه ی ثبت نام پادفک روسیه دریافت کنید.

مشاوره تخصصی : 28421945-021 

پادفک دانشگاه رودن

هزینه پادفک روسیه 2023/2024

پادفک (مقدماتی) 266000 روبل

پادفک(7ماهه) 136000 روبل

 پزشکی دانشگاه سچینوا

(دوره مقدماتی) 250000 روبل

 پزشکی و دندانپزشکی سماشکو

حضوری 4900 دلار

آنلاین 2050 دلار

دانشگاه رودن

دوره مقدماتی 270000 روبل

 دانشگاه پیراگوا

 دوره مقدماتی 155100روبل

 کازان

 دوره مقدماتی 180000روبل

دانشگاه پاولوف

166000روبل

دانشگاه دولتی تومسک

 دوره مقدماتی 150000روبل

دانشگاه نووسیبیرسک

 دوره مقدماتی 272000 روبل

دانشگاه سنت پترزبورگ

 دوره مقدماتی 100000روبل

دانشگاه یورازیسکی

 دوره 9 ماهه 206250 روبل

 دانشگاه سینرژی

زمان ثبت نام دوره پادفک روسیه

زمان ثبت نام دوره آماگی برای رشته های تحصیلی و دانشگاه های متفاوت، ممکن است متغیر باشد. اما به طور کلی، زمان ثبت نام دوره پادفک، از اوایل بهار (فروردین) تا اواخر تابستان ادامه دارد. با این حال، توصیه می‌شود که قبل از ثبت نام، به وبسایت دانشگاه‌های مورد نظرتان مراجعه کرده و یا از طریق مشاوران مهاجرت تحصیلی به روسیه، اطلاعات دقیقی در رابطه با زمان ثبت نام دوره پادفک روسیه کسب کنید.

دفتر مهاجرتی در رشت

دانشگاه‌ها و مراکز علمی مورد تائید آزمون پادفک

  • دانشکده اقتصاد دانشگاه سنت پترزبورگ
  • پژوهشکده ملی دانشگاه پلی‌تکنیک تامسک
  • دانشگاه فدرال اورال، دانشگاه فدرال کازان
  • دانشگاه ایالتی Lobachevsky در ایالت نیژنی نووگورود چند مورد از معتبرترین دانشگاه‌های ارائه‌دهنده آزمون پادفک هستند.

حداقل معدل برای پادفک پزشکی

برای پذیرش از دانشگاه های کشور روسیه، شرط معدل وجود ندارد با این حال بعضی از دانشگاه های دولتی و معتبر این کشور به علت ازدیاد متقاضیان جهت تحصیل در رشته های خاصی مانند پزشکی – دندان پزشکی و ….. اولویت را به دانشجویانی اختصاص میدهند که معدل بالاتری داشته باشند. در اکثر دانشگاه های روسیه، شرط معدل برای پادفک پزشکی وجود ندارد، اما دانشگاه پاولف سن پترزبورگ به علت ظرفیت محدود دوره و همچنین حجم بالای متقاضیان جهت تحصیل در این دانشگاه و هزینه ی مناسب دوره ی پادفک نسبت به سایر دانشگاه ها، معدل را ملاک پذیرش خود قرار داده است. متقاضیانی که در دروس زیست و شیمی دوران دبیرستان نمره بالاتری داشته باشند در گرفتن سهمیه پادفک دانشگاه پاولوف، شانس بیشتری خواهند داشت.

تحصیل در روسیه بدون نیاز به مدرک پادفک

گذراندن دوره‌ی پادفک به دانشگاه و رشته و مقطع تحصیلی متقاضی مربوط می‌شود. برای مثال اگر زبان تحصیل دانشجو انگیلسی باشد، نیازی به آزمون آمادگی روسی نیست اما اگر تحصیل به زبان روسی باشد شما یا باید مدرک زبان روسی (پادفک و یا مدرک بین المللی زبان روسی ) ارائه دهید و یا باید در مصاحبه دانشگاه نشان دهید که تسلط نسبی به زبان روسی دارید. و همچنین کسانی که قصد ادامه ی تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه را دارند ملزم به ارائه ی مدرک padfac در سفارت برای ارزشیابی مدراک خود هستند.

پادفک پزشکی

صفر تا صد دوره پادفک در روسیه 

این دوره ی آموزشی برای متقاضیانی که قصد تحصیل در روسیه را دارند، در نظر گرفته شده است.

  1. این دوره‌ی مشابه دوره‌ی پیش‌دانشگاهی در ایران است
  2. این دوره توسط اغلب دانشگاه‌های روسیه برگزار می‌گردد.
  3. هزینه آن در شهرهای کوچک روسیه ارزان‌تر از شهرهای بزرگ است.
  4. هدف از این دوره، یادگیری کامل زبان و برخی از دروس تخصصی و پایه است.
  5. با گواهینامه دیپلم دبیرستان یا پیش‌دانشگاهی، میتوان در دوره ثبت نام کرد.
  6. مدرک مورد نیاز برای ثبت نام در padfak، پاسپورت و گاهی مدارک تحصیلی است
  7. برخی از دانشگاه‌ها مدرک سلامت جسمی از قبیل آزمایش HIV یا آزمایش سل میخواهند.
  8. اعلام نتیجه پذیرش متقاضی در دوره padfak از ۴ روز تا بیش از ۱ ماه به طول می‌انجامد.
  9. دوره padfak یک دوره 6 ماهه الی 12 ماهه است ( با توجه به سطح زبان دانشجو می‌تواند کوتاه‌تر از ۱۰ ماه باشد).

محتوای دوره پادفک در روسیه

لیست کتاب هایی که در دوره آمادگی تدریس خواهد شد

  • مکالمه به زبان روسی
  • لغت و اصطلاحات زبان روسی
  • دوره‌ی کاربردی آموزش زبان روسی
  • صرف فعل افعال روسی و کتاب‌های گرامر‌ زبان روسی
  • کتاب‌های‌ درسی علوم پایه ( با توجه به رشته‌ای که‌ داوطلب قصد ادامه تحصیل در آن را در دوره‌ی دانشگاهی دارد)

آزمون پادفک همان آزمون ورودی دانشگاه است؟

توجه کنید قبولی یا کسب نمره مناسب این مرحله، به معنی قبولی در دانشگاه نیست، زیرا اکثر دانشگاه های معتبر روسیه برای پذیرش دانشجویان داخلی و خارجی آزمون ورودی برگزار میکنند. جهت تایید مدرک تحصیلی روسیه، توسط وزارت بهداشت ایران، اخذ مدرک A2 پیش از ورود به کورس اصلی مهم میباشد. بنابراین سپری کردن دوره ی پادفک به زبان روسی، دریافت مدرک A2 زبان روسی را آسان خواهد کرد.

مدارک لازم جهت شرکت در دوره پادفک در روسیه

  1. ترجمه پاسپورت به زبان روسی ( در خصوص دانش آموزان پسر که خدمت نظام‌ وظیفه‌ شان را طی نکرده‌اند، اخذ گذرنامه پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد تائید وزارت علوم انجام می‌شود)
  2. ریزنمرات ترجمه شده دبیرستان و پیش‌دانشگاهی به زبان روسی
  3. مدارک ترجمه شده دیپلم و پیش‌دانشگاهی به زبان روسی
  4. پر کردنapplication خود دانشگاه.
  5. عکس

متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان روسی را در دانشگاه های روسیه دارند، باید دوره padfac روسی را بگذراندن.

هر دانشگاه برای ثبت نام padfac زمان متفاوتی ممکن است داشته باشد، بنابراین جهت دانستن تاریخ دقیق یا باید به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید و یا میتوانید از تیم مهاجرتی فلورنس بخواهید مراحل ثبت نام را برای شما به انجام برسانند 

جهت بهره مندی از مشاوره تخصصی تیم مهاجرتی فلورنس با این شماره تماس بگیرید: 28421945-021

تحصیل به زبان روسی در روسیه مستلزم گذراندن دوره ی padfac است، اما دانشگاه های که آزمون ورودی دارند باید بعد از قبولی در آزمون پادفک، آزمون ورودی آن را بگذرانند.

تحصیل دوره ی پادفک به صورت آنلاین برای دانشجویان فراهم است. جهت ثبت نام در دوره ی پادفک آنلاین میتوانید با تیم مهاجرتی فلورنس در ارتباط باشید تا به راحتی مراحل ثبت نام پادفک شما انجام شود.

جهت ارتباط با تیم مهاجرتی فلورنس، با این شماره تماس بگیرید: 28421945-021

بله علاوه بر padfac روسی، padfac به زبان انگلیسی هم برگزار میشود.

در ایران دوره های یادگیری و آمادگی padfac برگزار میشود اما اجازه صدور مدرک را ندارند.

همان طور که در بالاتر هزینه ها به تفکیک هر دانشگاه گفته شده، یورازیسکی و نووسییرسک و کازان و سچینوا تا حدودی شهریه کمتری نسبت به بقیه دارند.

بله، اما تضمینی برای ورود به دانشگاه هایی که آزمون ورودی دارند نیست و ملاک آزمون ورودی است.

ارتباط با ما

دوره پادفک در روسیه موضوعی است که باید تمام دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در روسیه را دارند، از آن آگاه باشند و بدانند که شامل حال آنان میشود یا خیر و بایستی خود را برای این دوره و آزمون آماده کنند. اگر قصد ادامه تحصیل در کشور روسیه را دارید و میخواهید اطلاعات بیشتر و دقیق تری در رابطه با ثبت نام دوره پادفک بدانید و یا هنوز نمیدانید شرایط تحصیل در کشور روسیه برای شما مناسب است یا خیر، میتوانید از راهنمایی مشاوران حرفه ای تیم مهاجرتی فلورنس، بهره ببرید.

 وجود یک راهنما میتوانید مسیر مهاجرت تحصیلی شما را کوتاه و آسان تر کند. جهت ارتباط با ما و دست یابی به پاسخ تمامی سوالاتتان میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی و رایگان ما استفاده کنید. 

مشاوره تخصصی : 28421945-021

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.