دانشگاه لومونوسوف روسیه|پذیرش 2024

دانشگاه لومونوسوف

دانشگاه لومونوسوف روسیه اولین و قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور محسوب می‌شود که در سال ۱۷۵۵ میلادی توسط زبان شناس میخائیل لومونوسف در شهر مسکو تاسیس گردید. دانشگاه لومونوسوف از دانشگاه های آلمان الگو گرفته است و دانشکده اصلی آن عمدتا آلمانی بوده. این دانشگاه علاوه بر قدمت زیاد خود یکی از شاهکارهای معماری روسیه و جهان بشمار می‌آید و در میدان سرخ مسکو قرار دارد.

 لومونوسوف همواره رتبه‌های بالای دانشگاه‌های روسیه را به خود اختصاص داده و دارای بلندترین ساختمان آموزشی در جهان بوده. این دانشگاه همه‌ساله حدود ۴۰۰۰ دانشجوی بین المللی را پذیرش می‌کند. دانشگاه لومونوسوف روسیه رتبه اول دانشگاه‌های اروپای شرقی و آسیای مرکزی را به خود اختصاص داده است.

امروزه دانشگاه لومونوسوف به عنوان یک مرکز فعال تحقیقاتی پیشرفته با تمرکز بر حوزه هایی مانند ژنتیک، زیست پزشکی، داروسازی، علوم شناختی، اکولوژی و فناوری های بهداشتی در حال توسعه میباشد و فرصت ادامه تحصیل در مقاطع مختلف را به متقاضیان بین المللی میدهد.  

دانشکده های لومونوسف

مکانیک

زمین شناسی

فلسفه

فیزیک

جغرافیا

حقوق

شیمی

بیوانفورماتیک

علوم سیاسی

زیست

پزشکی

روانشناسی

علوم مواد

بیوتکنولوژی

زبان های خارجی

علوم خاک

تاریخ

هنرهای نمایشی

رشته های دانشگاه لومونوسوف مسکو

رشته های انگلیسی زبان دانشگاه لومونوسوف

  • شیمی دارویی
  • علوم سیاسی
  • نانو بیوتکنولوژی
  • اقتصاد و امور مالی
  • مدیریت بازرگانی بین المللی
  • هندسه و میدان های کوانتومی
  • روابط بین الملل و مطالعات جهانی
  • نظم جهانی: تحولات و چالش ها
  • سیاست و تجارت در آسیا و روسیه
  • مبانی ریاضی سیستم های ناوبری
  • مدیریت پروژه تاسیسات هسته ای
دانشگاه لومونوسوف

دانشگاه لومونوسف پزشکی

در سال ۱۹۹۲، شورای علمی و رئیس دانشگاه پزشکی لومونوسوف تصمیم به تاسیس دانشکده‌ای جهت آموزش پزشکی گرفتند. این دانشکده دروس علوم طبیعی و ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی سلول و مولکولی، آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، زبان خارجه و ژنتیک را به طور ویژه به دانشجویان تدریس میکند. دانشجویان در طول دوره تحصیلی خود، جهت تحقیقات و دروس عملی میتوانند در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های معتبر مسکو شرکت ‌کنند.

دانشکده پزشکی لومونوسوف از طریق همکاری با مؤسسات پزشکی مختلف، تمام شرایط لازم را برای دانشجویان فراهم می کند تا آموزش های بالینی را در بالاترین استانداردهای آموزش پزشکی داشته باشند. این همکاری با موسساتی نظیر: دپارتمان پزشکی بخش مرکزی دفتر اجرایی رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه، دانشگاه پزشکی سچینوا، مرکز باروری، مرکز اعصاب اکادمی علوم پزشکی روسیه و بیمارستان‌های بالینی مسکو صورت گرفته است.

بهترین دانشجویان این فرصت را دارند که به خارج از کشور بروند تا بخشی از دوره خود را در دانشگاه ها و مراکز علمی آنجا بگذرانند. پس از فارغ‌التحصیلی، دانشجویان مدرک درمانی و صلاحیت پزشکی دریافت میکنند. طول دوره تحصیل پزشکی در دانشگاه لومونوسوف روسیه مانند سایر دانشگاه های کشور روسیه ۶ سال می باشد.

متقاضیان برای تحصیل به زبان روسی باید ابتدا یک دوره آمادگی یک ساله به نام پادفک را در این دانشگاه به عنوان دوره پیش دانشگاهی پزشکی بگذرانند که در آن درس های زیست شناسی و شیمی به زبان روسی ارائه می ‌شود. هزینه های دوره های پادفک نیز بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار می باشد، همچنین هزینه تحصیل خود دوره پزشکی بین ۴۵۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار می باشد. توجه کنید که هزینه ها ممکن است هر سال دچار تغییر بشوند. 

علاوه بر دانشگاه لومونوسوف، دانشگاه سچینوا و دانشگاه سماشکو مسکو از دیگر دانشگاه های روسیه میباشد که بین ایرانیان بسیار پر طرفدار میباشد و متقاضیان میتوانند جهت اخذ پذیرش بدون آزمون ورودی از گروه مهاجرتی فلورنس مشاوره رایگان دریافت کنند.

کادر اساتید این دانشکده از ۱۱۳ نفر استاد تمام، دانشیار و دستیار تشکیل شده است و دارای ۱۲ دپارتمان و ۴ آزمایشگاه تحقیقاتی است.

آزمایشگاه فناوری های کامپیوتری برای پزشکی

آزمایشگاه فناوری های کامپیوتری برای پزشکی

آزمایشگاه فناوری های کامپیوتری برای پزشکی

آزمایشگاه فناوری های کامپیوتری برای پزشکی

پذیرش دانشگاه لومونوسف 

دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه لومونوسوف را دارند جهت پذیرش دانشگاه باید یک رشته تحصیلی را انتخاب و مدارک زیر را آماده کنند.

  1. کپی و ترجمه پاسپورت و کارت ملی
  2. اصل و کپی مدارک تحصیلی به همراه ترجمه
  3.  یک فایل حاوی عکس سیاه و سفید یا رنگی با پس‌زمینه سفید

اسناد تحصیلی خود را به زبان روسی توسط یک دفتر ترجمه رسمی ترجمه کنید. ترجمه باید شامل جزئیاتی مانند دروس مطالعه شده، نمرات و واحدهای دریافت شده باشد. در سال 2024 می توانید درخواست پذیرش خود را از طریق سیستم آنلاین، سرویس پستی و یا حضوری به انجام برسانید

ددلاین پذیرش دانشگاه لومونوسوف

ارسال مدارک متقاضیان بین المللی برای مقاطع لیسانس، تخصص و ارشد در سال2024 از 15 June آغاز می شود و به پایان می رسد:

برای برنامه های کارشناسی و تخصص –  July 10 سال 2024

برای برنامه های کارشناسی ارشد – July 20 سال 2024

ثبت نام متقاضیان در مقاطع مختلف بر اساس نتایج امتحانات ورودی ، بطور جدی به صورت رقابتی انجام می شود. در سال 2024 امتحانات ورودی برای شهروندان خارجی برگزار خواهد شد.در سال 2024 می توانید برای پذیرش در تعداد نامحدودی از رشته های کارشناسی ارشد درخواست کنید.

مراحل پس از قبولی در آزمون‌های ورودی لومونوسوف

تاییدیه برای ثبت نام: در صورت قبولی در آزمون ورودی، میتوانید ثبت نام خود را آغاز کنید. قبل از مهلت تعیین شده، باید تاییدیه ثبت‌نام خود را ارسال کنید.

تماس از سوی دانشکده: اگر موفق به گذراندن آزمون ورودی شدید، دانشکده با شما تماس خواهند گرفت. آن‌ها آمادگی خود را برای پذیرش شما اعلام میکنند. 

تحویل اسناد اصلی: اگر اسناد ورودی خود را آنلاین ارسال کرده‌اید، باید اسناد اصلی را هنگام ورود به مسکو به کمیته پذیرش دانشکده‌تان تحویل دهید.

دعوت نامه برای ویزای دانشجویی: برای ورود به روسیه با ویزای دانشجویی به دعوت نامه از دانشگاه دولتی مسکو نیاز دارید که صدور آن معمولاً از 25 تا 45 روز زمان می‌برد.

دانشگاه لومونسف روسیه

اقدامات لازم قبل از دریافت ویزای ورودی 

گام اول: فقط شهروندان جمهوری ارمنستان، جمهوری بلاروس، جمهوری قزاقستان می توانند با استفاده از گذرنامه داخلی (ملی) وارد روسیه شوند. دانشجویان سایر کشورها فقط با پاسپورت خارجی می توانند وارد روسیه شوند. بررسی کنید که آیا برای ورود به روسیه به ویزا نیاز دارید یا خیر

گام 2: پاسپورت خود را چک کنید:

  • گذرنامه باید حداقل 18 ماه (1.5 سال) از تاریخ شروع ویزا معتبر باشد.
  • گذرنامه باید دارای حداقل 4 صفحه (2 صفحه خالی) برای پیوست ویزا و مهر ورود و خروج داشته باشد.

گام 3: برای صدور دعوتنامه رسمی جهت دریافت ویزا، مدارک زیر را به آدرس ایمیل گروه خارجی دانشکده خود ارسال کنید:

  • فرم درخواست صدور دعوتنامه رسمی برای ورود به فدراسیون روسیه
  • کپی اسکن شده دو صفحه اول پاسپورت همراه با عکس

گام 4: هنگامی که پاسپورت خود را با ویزا دریافت کردید، مطمئن شوید که تمام اطلاعات صحیح است. اگر متوجه خطایی شدید، بلافاصله پیگیری کنید.

گام 5: یک نسخه اسکن شده از ویزای دریافتی را به آدرس ایمیل گروه خارجی دانشکده خود ارسال کنید.

اگر در دانشگاه لومونوسوف تحصیل میکنید اما قصد انتقالی به ایتالیا را دارید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله انتقالی تحصیلی از دانشگاه روسیه به ایتالیا را مطالعه کنید.

خوابگاه دانشگاه لومونوسوف

خوابگاه های دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو، مجموعه ای از پردیس های مدرن برای دانشجویان دکترا و کارمندان دانشگاه میباشد. همه شرایط برای اقامت راحت، تفریح، انجام ورزش، برای دانشجویان فراهم میباشد. هر خوابگاه، دارای اتاق‌های راحت و امکانات ضروری برای زندگی مانند اتاق‌های غذاخوری، مجتمع‌های خانه‌داری، مناطق تفریحی، کتابخانه‌ها، زمین‌های ورزشی و سالن‌های ورزشی میباشد. متقاضیان میتوانند به صورت نامحدود به اینترنت wifi  دسترسی داشته باشند. پردیس دانشگاه دولتی مسکو از دو  ناحیه اصلی تشکیل شده است : 1. پردیس در Vorobyovy Gory (ایستگاه مترو “Universitet”) و پردیس در خیابان Mokhovaya (ایستگاه مترو “Okhotny Ryad” یا “Biblioteka imeni Lenina”)

خوابگاه Vorobyovy Gory شامل امکانات زیر میباشد:

  1. باغ گیاه شناسی MSU
  2. ساختمان های آموزشی
  3. امکانات کمکی و خدماتی
  4. کتابخانه اصلی ایالت مسکو
  5. مرکز تحقیقات و آموزش پزشکی
  6. امکانات ورزشی (استادیوم ها، زمین های دو و میدانی، فوتبال و استخر، سالن های ورزشی، زمین های تنیس)

شهریه دانشگاه لومونوسف

تحصیل در دانشگاه لومونوسوف مسکو روسی رایگان نمی باشد و دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه دولتی مسکو موظف به پرداخت شهریه می باشند. به طور کلی هزینه تحصیل در دوره کارشناسی بین 5000 تا 6500 دلار، در دوره کارشناسی ارشد بین 3400 تا 6200 دلار، و در دوره دکتری بین 5500 تا 6000 دلار می باشد. این شهریه ممکن است هر سال دچار تغییر شود، جهت کسب اطلاعات دقیق تر میتوانید به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید.

سایت دانشگاه لومونوسف: https://www.msu.ru/en/info/

رتبه دانشگاه لومونوسف

بر اساس رتبه بندی QS دانشگاه لومونوسوف دارای رتبه 87 در بین دانشگاه های جهان میباشد

دانشگاه لومونوسوف

گروه مهاجرتی فلورنس 

دانشگاه لومونوسوف یکی از دانشگاه های روسیه میباشد که در این مقاله شرایط آن را به طور کامل برای شما توضیح دادیم، علاوه بر لومونوسف، دانشگاه های بسیاری در روسیه وجود دارد که میتوانید در رشته های پزشکی و غیر پزشکی ادامه تحصیل بدهید، گروه مهاجرتی فلورنس با سابقه ی طولانی که در حوزه مهاجرت تحصیلی به روسیه دارد توانسته پذیرش و ویزای بسیاری از دانشجویان را با موفقیت کسب کند.

 اگر در این مسیر هنوز نمیدانید که باید چه اقداماتی انجام دهید و از دانشگاه هایی که بدون آزمون ورودی پذیرش میکنند اطلاعی ندارید، میتوانید با کمک تیم فلورنس، صفر تا صد مهاجرت تحصیلی خود را بدون هر گونه مشکل به انجام برسانید و بهترین انتخاب را در این راه داشته باشید. جهت ارتباط با ما، فرم مشاوره رایگان را پر کرده تا مشاوران و متخصصین فلورنس پاسخگوی سوال های شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.