بورسیه تحصیلی روسیه(شرایط+ثبت نام)

بورسیه تحصیلی در روسیه

بورسیه تحصیلی روسیه 2024 (open doors)

تامین مالی شده توسط: وزارت علوم و آموزش عالی

سطح بورسیه: کارشناسی ارشد، دکتری

آخرین مهلت: 10 دسامبر 2023

دانشگاه: تمام دانشگاه های روسیه

تعداد بورسیه: 1500 تقریبا

ملیت: بین المللی

بورسیه تحصیلی در روسیه دولتی 

این بورسیه در واقع یکی از مهم­ترین بورسیه­ های تحصیلی می ­باشد که توسط دولت فدراسیون روسیه اعطا می­ گردد. هر متقاضی تنها یک­بار در هر مقطع می ­تواند بورسیه را دریافت کند و برای دریافت آن شرکت در آزمون ایالتی (EGE) الزامی می­ باشد. این آزمون یا گزینش شامل مصاحبه، امتحانات و آزمون ورودی خواهد بود که در فضایی رقابتی انجام خواهد شد. دولت 300 سهمیه را به دانشجویان ایرانی برای دریافت بورسیه تحصیلی روسیه از طریق سهمیه در ایران اختصاص داده است. علاوه بر آن روسیه هر ساله حدود 30 هزار سهمیه به دانشجویان خارجی از هر ملیتی اختصاص میدهد.

بورسیه open doors

بورسیه تحصیلی دولت روسیه فرصت های عالی برای دانشجویان بین المللی با استعداد فراهم می کند. در این بورسیه متقاضیان بدون اینکه نگران هزینه های تحصیل باشند به آنها اجازه می دهد زودتر وارد دانشگاه های روسیه شوند.  یکی از بورسیه هایی که دولت روسیه برای دانشجویان در نظر گرفته بورسیه open doors میباشد. بورسیه open doors به دو بخش تقسیم می شود یکی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دیگری برای دانشجویان دکترا. همه دانشجویان بین المللی که مایل به ثبت نام در رشته های کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های روسیه هستند واجد شرایط دریافت این بورسیه میباشند. 

برای رشته های کارشناسی ارشد، متقاضیان تحت دو مرحله ارزیابی جامع قرار می گیرند. دور اول شامل مرحله ای است که در آن پورتفولیوها به دقت ارزیابی می شوند. در دور دوم، شرکت کنندگان با چالش ارزیابی جذابی روبرو خواهند شد که به آنها این امکان را می دهد تا مهارت های تحلیلی و تفکر انتقادی خود را نشان دهند.

شرایط دریافت بورسیه دولتی روسیه برای دوره دکتری کمی متفاوت است و شامل سه مرحله ارزیابی می شود. مرحله اول شبیه کارشناسی ارشد است و سوابق تحصیلی و پژوهشی شما را بررسی می کند. در مرحله دوم، با سوالات و مسائل چالشی روبرو می شوید تا توانایی های پژوهشی و حل مساله تان را به اثبات برسانید. در مرحله نهایی، درست مثل یک پذیرش عادی دکتری، فرصت انتخاب یک استاد راهنما برای دوره خود را خواهید داشت.

دانشجویان بین‌المللی که دوره کارشناسی خود را به پایان رسانده‌اند  بعد از گذراندن دوره‌های کارآموزی  کمک هزینه زندگی دریافت نمی‌کنند، اما اقامت در خوابگاه دانشگاه برایشان در نظر گرفته شده است. در این دوره‌ها، شهریه توسط دولت روسیه پرداخت می‌شود.

بورسیه تحصیلی روسیه

چند نکته مهم درباره‌ی درخواست بورسیه تحصیلی روسیه

زبان درخواست: زبان‌های انگلیسی و روسی برای ثبت درخواست مجاز هستند.

انتخاب رشته: نیازی نیست هنگام ثبت‌نام برای یک رشته‌ی خاص درخواست بدهید. می‌توانید یک حوزه‌ی تحصیلی مرتبط با زمینه‌ی بورسیه انتخاب کنید.

انتخاب دانشگاه: پس از انتخاب حوزه‌ی تحصیلی، می‌توانید یک یا چند دانشگاه که رشته ‌های مرتبط با آن حوزه را ارائه می‌دهند، انتخاب کنید

شرایط تحصیل در روسیه با بورسیه

دریافت بورسیه تحصیلی روسیه کار غیر ممکنی نیست اما شرایطی وجود دارد که در صورت داشتن این شرایط شانس دریافت بورسیه برای متقاضی بیشتر خواهد شد.

  1. داشتن معدل بالای 14
  2. دریافت ویزای دانشجویی
  3. مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل
  4. ارائه رزومه قوی در مقطع ارشد و دکترا
  5. گذراندن موفقیت آمیز آزمون های ورودی دانشگاهی

 6 شرایط لغو بورسیه تحصیلی روسیه

  1. مشروط شدن در دو ترم متوالی یا سه ترم غیر متوالی
  2. عدم کسب معدل و نمره درسی لازم در طول تحصیل
  3. ارتکاب تخلفات انضباطی شدید
  4. غیبت بیش از حد مجاز
  5. عدم تمدید ویزا
  6. ترک تحصیل

چگونه بورسیه تحصیلی روسیه بگیریم

1. سفارت روسیه در کشور شما اطلاعات مرتبط با بورسیه را منتشر می‌کند. این اطلاعات را بررسی کنید.

2. در وب‌سایت ثبت نام کنید، فرم الکترونیکی را پر کنید و درخواست خود را ارسال کنید. اطلاعات شخصی خواسته شده را در فرم وارد کنید

3. منتظر دعوت نامه برای مصاحبه، آزمون و امتحان باشید زمان مصاحبه، آزمون و امتحان توسط نماینده در کشور شما تعیین می شود.

4. نتایج آزمون ها و امتحانات در وبسایت نماینده و یا از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی می شود. نتایج خود را بررسی کنید. 

5.اگر در لیست نهایی پذیرفته شدگان قرار گرفتید، مدارک زیر را آماده کنید. بعد از تایید مدارک، اطلاعات شما به وزارت علوم و آموزش عالی روسیه ارسال می شود

  • گواهی سلامت 
  • کپی ترجمه شده مدارک تحصیلی 

4 مزایای بورسیه تحصیلی روسیه

تحصیلی رایگان

دولت روسیه با اعطای این بورسیه، تمامی شهریه دانشگاه شما را پوشش خواهد داد. بدین ترتیب می توانید با خیالی آسوده و بدون دغدغه مالی بر روی تحصیلات خود تمرکز کنید.

دوره رایگان آموزش زبان روسی

اگر علاقمند به تحصیل به زبان روسی هستید، دولت روسیه دوره های رایگان آموزش زبان روسی را در اختیار شما قرار خواهد داد. با گذراندن این دوره ها، مهارت های زبانی لازم برای موفقیت در تحصیل را به دست خواهید آورد.

کمک هزینه ماهانه

علاوه بر پوشش هزینه های تحصیلی، دولت روسیه به شما کمک هزینه ماهانه نیز پرداخت می کند. این کمک هزینه به تامین مخارج زندگی در روسیه کمک شایانی خواهد کرد.

امکان انتخاب دانشگاه های مختلف

این ویژگی منحصر به فرد به شما این امکان را می دهد که برای دریافت بورسیه در چند دانشگاه مختلف در سراسر روسیه درخواست دهید. بدین ترتیب می توانید دانشگاهی را که با علایق و اهداف تحصیلی شما مطابقت دارد، انتخاب کنید.

چگونه بورسیه تحصیلی روسیه بگیریم

بورسیه روسیه برای پزشکی

رشته های پزشکی در کشور روسیه به دلیل اخذ پذیرش آسان، محبوبیت زیادی بین متقاضیان در سراسر جهان دارد. شما میتوانید بدون مدرک زبان موفق به اخذ پذیرش پزشکی در روسیه شوید. اگر قصد کاهش هزینه های تحصیل از جمله شهریه دانشگاه خود را دارید تمامی رشته های مرتبط به پزشکی و حتی دندانپزشکی و داروسازی در بیش از 70 دانشگاه پزشکی روسیه ارائه میشود که جهت اخذ بورسیه برای این رشته ها میتوانید اقدامات لازم را انجام دهید. بورسیه دانشگاه سچینوا و بورسیه دانشگاه سماشکو  از جمله بورسیه هایی میباشد که متقاضیان میتوانند جهت تحصیل رایگان برای پذیرش دانشگاه ها و بورسیه ی آن ها اقدام کنند.

لیست رشته های بورسیه روسیه

پزشکی

مهندسی

زبان‌شناسی

مدیریت

مطالعات سیاسی

ریاضی

علوم داده

اقتصاد

شیمی

اعصاب

روانشناسی

زیست

زمین

بهداشت

جمع آوری

بورسیه تحصیلی روسیه برای افرادی که هزینه های تحصیل در روسیه برای آن ها زیاد میباشد فرصتی است برای تحصیل رایگان در این کشور. اگر قصد دریافت بورسیه روسیه را دارید باید طبق تاریخ اعلام شده به دنبال دریافت بورسیه و آماده سازی مدارک باشید. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به روسیه را دارید میتوانید با شرکت مهاجرتی فلورنس از صفر تا صد مسیر اخذ پذیرش را در کوتاه ترین زمان و با هزینه ای مقرون به صرفه انجام دهید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.