شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا 2023/2024

تحصیل داروسازی در ایتالیا

تحصیل داروسازی در ایتالیا به عنوان یک مقصد برتر برای تحصیل و مهاجرت، توسط متقاضیان زیادی انتخاب میشود. رقابت زیادی برای تحصیل داروسازی در دانشگاه های ایران وجود دارد که باعث شده بسیاری افراد نتوانند به رویای تحصیلی خود برسند و به این علت خیلی از متقاضیان برای تحصیل در این رشته، مهاجرت را انتخاب می کنند. از آنجایی که رشته داروسازی در این کشور به عنوان یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی شناخته می‌شود، مورد توجه بسیاری از متقاضیان ایرانی و غیر ایرانی قرار گرفته است.

طول دوره‌ی تحصیل رشته داروسازی در کشور ایتالیا، حدود 5 سال میباشد که طبق سیستم آموزشی ایتالیا، به صورت عملی و تئوری ارائه میشود. آزمون TOLC-F در ادامه آزمون های TOLC است و برای کسانی در نظر گرفته شده است که قصد تحصیل داروسازی در ایتالیا را دارند. امکان شرکت در آزمون برای متقاضیان به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی وجود دارد و پس از کسب نمره قابل قبولی، اجازه ورود به این رشته را خواهید داشت. اگر تمایل دارید داروسازی را به زبان ایتالیایی فرا گیرید، باید مدرک CILS و CELI در سطح B1 / B2 دریافت کنید و در آزمون tolc-f برای اخذ پذیرش شرکت کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند

مزایای تحصیل رشته داروسازی ایتالیا

تحصیل رشته داروسازی در ایتالیا

آموزش توسط اساتید مطرح جهان

در ایتالیا دانشجویان، با اساتید برتر جهانی در تخصص‌های مختلف سروکار دارند که این اساتید با تخصص و تجربه زیاد خود به دانشجویان فرصت یادگیری از بهترین منابع علمی را خواهند داد.

اعتبار بالا مدارک ارائه شده

مدارک تحصیلی ارائه شده در حوزه داروسازی به عنوان یک مدرک معتبر در سطح جهانی شناخته شده است. این اعتبار باعث خواهد شد تا دانشجویانی که به تحصیل داروسازی در ایتالیا مشغول بوده اند بتوانند با آن مدرک در هر نقطه ای از جهان مشغول به کار شوند.

تحصیل به زبان انگلیس

دانشجویانی که زبان ایتالیایی را به‌ خوبی مسلط نیستند، اجازه دارند به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند که رشته ی داروسازی در ایتالیا جز رشته هایی میباشد که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آن برای متقاضیان فراهم است.

امکان کار حین تحصیل

دانشجویانی که در ایتالیا مشغول به تحصیل هستند قادر به 20 ساعت کار در هفته میباشند که به همراه دریافت بورسیه استانی میتوانید هزینه زندگی در ایتالیا را به حداقل برسانید.

تخفیف شهریه دانشگاه

برخی از دانشگاه‌ها و ادارات تحصیلی در ایتالیا تخفیف‌های شهریه برای دانشجویان ارائه می‌دهند. علاوه بر آن دریافت بورسیه استانی برای تمام ایرانیان مقدور میباشد که باعث میشود هزینه تحصیل در ایتالیا برای آنان رایگان تمام شود.

کیفیت بالا در آموزش

 دانشگاه‌های ایتالیا به تجهیزات پیشرفته و مدرنی برای تعلیم و تربیت دانشجویان داروسازی مجهز هستند. آزمایشگاه‌های پیشرفته و کتابخانه‌های کامل و منابع آموزشی به روز از جمله عواملی میباشد که امکان تحصیل داروسازی در ایتالیا را با بالاترین کیفیت برای دانشجویان فراهم کرده است. 

اخذ بورسیه تحصیلی: 

امکان دریافت بورسیه استانی برای تمام ایرانیان وجود دارد که تیم مهاجرتی فلورنس با تخصصی که دارد میتواند این فرایند را برای تمام دانشجویان ایرانی انجام دهد. 

 

دانشگاه های داروسازی ایتالیا

جهت تحصیل رشته داروسازی در ایتالیا، دانشگاه های بسیار زیادی آماده ارائه دروس به متقاضیان بین المللی میباشند که در ادامه به معرفی تعدادی از این دانشگاه ها میپردازیم.

  • دانشگاه فدریکو دوم (ناپل)
  • معرفی دانشگاه فرارا
  • دانشگاه جنوا ایتالیا
  • دانشگاه باری
  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه کالیاری
  • دانشگاه کالابریا
  • دانشگاه کامرینو
  • دانشگاه کاتانیا
  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه مسینا
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه مودنا
  • دانشگاه پادووا
  • دانشگاه پالرمو
  • دانشگاه پارما
  • دانشگاه پاویا
free icon 1 6 1

داروسازی ایتالیا به زبان انگلیسی

در بین دانشگاه هایی که امکان تحصیل داروسازی در ایتالیا را برای متقاضیان فراهم می آورد، تنها دانشگاه تورورگاتا و بولونیا به زبان انگلیسی ارائه میشوند که تحصیل در این دانشگاه ها مسلتزم شرکت در آزمون تولک اف میباشد

تحصیل داروسازی در تورورگاتا

یکی از بهترین دانشگاه ها، جهت تحصیل داروسازی در ایتالیا، دانشگاه تورورگاتا می باشد که در شهر رم یعنی پایتخت ایتالیا واقع شده است این دانشگاه از قدیمی ترین دانشگاه شهر رم بعد از دانشگاه ساپینزا است و رشته‌ی داروسازی را به زبان انگلیسی به متقاضیان خود ارائه می‌دهد. با توجه به معتبر بودن کورس داروسازی در این دانشگاه و همینطور امکان تحصیل رایگان و دریافت بورسیه استانی، این دانشگاه گزینه ی مناسبی برای ادامه تحصیل است. جهت پذیرش در دانشگاه تورورگاتا شما باید در آزمون ورودی آن شرکت کنید و با سایر متقاضیان رقابت کنید، با این حال ظرفیت این رشته برای پذیرش متقاضیان بالا است و سالانه دانشجویان زیادی از کشور ایران پذیرش میکند.

  • دوره داروسازی در دانشگاه تورورگاتا، متشکل از یک دوره به زبان انگلیسی میباشد که مدت گذراندن آن 5 سال به طول می انجامد.
  •  تحصیل داروسازی در تورورگاتا مستلزم گذراندن 300 واحد درسی میباشد که دانشجو باید جهت اخذ مدرک تحصیلی، آن را تکمیل کند.
  •  تاریخ شروع رشته داروسازی در دانشگاه تورورگاتا سپتامبر 2024 میباشد.  

تحصیل داروسازی در بولونیا

دانشگاه بولونیا با گذشته‌ای باشکوه، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های غربی جهان شناخته می‌شود. جهت تحصیل داروسازی در ایتالیا، قطعا بولونیا باید یکی از دانشگاه های انتخابی شما باشد چرا که  این دانشگاه، رشته داروسازی را در دو زبان انگلیسی و ایتالیایی، ارائه می‌دهد و با پذیرش حداکثر ۱۰۰ دانشجو، برای تعداد محدودی از افراد، فرصت یادگیری و کسب تخصص را فراهم می‌آورد.

نوع برنامه: کارشناسی ارشد پیوسته

نوع دسترسی: ورود از طرق آزمون TOLC

محل تدریس: Rimini

زبان: انگلیسی و ایتالیایی

 

شرایط پذیرش داروسازی در بولونیا و تورورگاتا

  1. دیپلم دبیرستان داشته باشید
  2. مدرک مهارت زبان سطح B2
  3. قبولی در آزمون TOLC-F
تحصیل داروسازی در ایتالیا

تحصیل داروسازی در دانشگاه باری

تحصیل دوره کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه باری 5 سال طول می کشد که در سال پنجم متقاضیان باید در یک دوره کارآموزی شرکت کنند. حضور در67 درصد از ساعات هر درس الزامی میباشد. کلاس ها به زبان ایتالیایی، توسط استادان ایتالیایی زبان تدریس می شود.

برنامه های ارائه شده داروسازی دانشگاه باری

حیوانات و

زیست شناسی گیاهی

ترم یک

سال اول

آناتومی

ترم دو

شیمی ارگانیک

ترم یک

سال دوم

بیوشیمی عمومی و مولکولی

ترم دو

اساس شیمیایی داروهای بیوتکنولوژیک

ترم یک

سال سوم

شیمی دارویی و سم شناسی

ترم دو

تجزیه و تحلیل دارویی II

ترم یک

سال چهارم

فارماکولوژی و دارودرمانی

II

ترم دو

سم شناسی

ترم یک

سال پنجم

داروهای بیوتکنولوژیک و انکولوژیک

ترم دو

جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با دروس ارائه شده در  دوران 5 ساله  تحصیلی داروسازی دانشگاه باری فایل زیر را دانلود کنید.

پذیرش داروسازی در ایتالیا

مدارک لازم جهت پذیرش و تحصیل داروسازی در ایتالیا

  1. مدرک دیپلم 12 سال تحصیل
  2. ریز نمرات 3 سال آخر دبیرستان
  3. ریز نمرات و مدرک پیش دانشگاهی
  4. مدرک زبان آیلتس و یا تافل

ازمون داروسازی ایتالیا

متقاضیان برای تحصیل در رشته داروسازی ایتالیا، باید در آزمونی تحت عنوان آزمون TOLC-F شرکت کنند.دانشجویان هر ماه می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و از این طریق برای اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی اقدام کنند

ساختار آزمون تولک–اف داروسازی ایتالیا

  • منطق 6 سوال
  • فیزیک 7 سوال
  • شیمی 15 سوال
  • ریاضیات 7 سوال
  • زیست شناسی 15 سوال
  • مدت زمان آزمون : 72 دقیقه

بهترین دانشگاه داروسازی ایتالیا

دانشگاه

رتبه بندی بر اساس QS

Milan

36

Sapienza

51-100

Padua

51-100

Bologna

51-100

Federico

101-150

Pisa

151-200

Turin

151-200

Perugia

151-200

Pavia

151-200

Florence

151-200

Tor Vergata

201-250

Bari

201-250

Parma

251-300

Siena

251-300

حقوق داروسازی در ایتالیا

دستمزد فردی که به عنوان داروساز در ایتالیا کار می کند معمولاً حدود 4900 یورو میباشد. دستمزدها بین بازه 2550 یورو (کمترین) تا 7500 یورو (بالاترین) متغیر میباشد. لازم به ذکر است افراد در مقطع لیسانس، حقوقی معادل، 4090 یورو دریافت خواهند کرد و در مقطع کارشناسی ارشد، میانگین حقوق آن ها به 5670 یورو خواهد رسید، که 39 درصد بیشتر از مقطع قبلی است.

حقوق داروسازی در ایتالیا

هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا

هزینه‌های تحصیل دانشگاه‌ های دولتی ایتالیا در بازه‌ی متنوعی قرار دارند؛ این هزینه‌ها از ۱۵۶ تا ۳۵۰۰ یورو در سال متغیر هستند. هنگام تعیین شهریه، درآمد خانواده دانش‌آموزان به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار برای میزان پرداخت شهریه در نظر گرفته می‌شود. دانشجویانی که درآمد سالیانه خانواده‌ ی آن ها کمتر از ۲۳,۰۰۰ یورو میباشد، می‌توانند هزینه‌های تحصیل خود را با مبلغ ۱۵۶ یورو در سال تسویه نمایند. همچنین، اگر دانشجو حداقل دو سال جدا از خانواده خود زندگی کرده باشد، درآمد فردی دانشجو نیز در محاسبه شهریه تأثیرگذار خواهد بود. به نظر می‌رسد که دانشجوهایی که اظهارنامه درآمد خانواده‌شان را ارائه نمی‌دهند، موافقت کرده‌اند که شهریه سالیانه ۳,۵۰۰ یورو را پرداخت کنند

شهریه داروسازی ایتالیا

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که درآمد خود را اعلام نمی کنند و ISEE مطابق با مقررات ایتالیایی برای آنها قابل اعمال نیست، می توانند مالیات ثابت سالانه خود را بر اساس کشور مبدا، به شرح زیر پرداخت کنند. 

در صورت ثبت نام در دوره های تحصیلی  کارشناسی داروسازی در دانشگاه تورورگاتا، متقاضیان ملزم به پرداخت 2500 یورو میباشند 

 

در ادامه میزان شهریه داروسازی در دانشگاه بولونیا را آورده ایم

بدون محاسبه عدد ایزه

شهریه

€157.04

میزان پرداخت شهریه به صورت اقساط

€1,530.00

میزان پرداخت شهریه به صورت اقساط

تا تاریخ 12/19/2023

€1,530.00

میزان پرداخت شهریه به صورت اقساط

تا تاریخ

 03/15/2024

€3,217.04

جمع

بورسیه داروسازی ایتالیا

از آنجایی که دولت ایتالیا برای دانشجویان بین المللی، فرصت هایی نظیر خوابگاه و بورسیه تحصیلی را فراهم می کند. تحصیل داروسازی در ایتالیا در سال های اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است. در فرآیند اخذ بورسیه، صورت‌حساب درآمد خانواده، یک مقیاس مهم در دریافت بورسیه به شمار می آید. برای جلوگیری از کاهش و از دست دادن بورسیه، دانشجو باید تعداد واحدهای درسی درخواستی دانشگاه را با موفقیت گذرانده باشد و تفاوت عمده ای در درآمد خانواده لحاظ نشده باشد. دانشجویانی با درآمد سالانه  کمتر از 23000 یورو شانس بیشتری برای دریافت بورسیه خواهند داشت.

تحصیل رایگان داروسازی در ایتالیا برای تمام ایرانیان فراهم است چرا که اخذ بورسیه استانی برای متقاضیان جز تخصص تیم مهاجرتی فلورنس میباشد. اگر تحصیل داروسازی در ایتالیا جز یکی از برنامه های آینده شما میباشد، فقط کافی است با ما در ارتباط باشید تا پاسخ سوال های خود را به صورت رایگان دریافت کنید. جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

  سوالات متداول داروسازی ایتالیا

دانشجویان می توانند 30 روز یبار در این آزمون شرکت کنند.

خیر ، این آزمون برای پذیرش تحصیلی است و معدل متقاضی تاثیری بر نتیجه آن ندارد.

بله،برای ثبت نام در این آزمون متقاضی نیاز به ارائه مدرک 12 سال دیپلم خود دارد. 

خیر، در رشته داروسازی دانشجویان در همه سنین و هیچ محدودیت سنی وجود ندارند میتوانند در ایتالیا تحصیل کنند.

بله در صورت قبولی آزمون تولک-اف می توانند واحدهایی را که پاس کرده اند را از کشور مبدا در دانشکاه مقصد ایتالیا نیز انتقال دهند.

پذیرش بدون مدرک زبان امکان پذیر است اما برای گرفتن ویزای تحصیلی داشتن مدرک زبان برای دانشجویان ضروری است.

بله. بورسیه استانی به همه مقاطع و رشته های دانشگاهی در ایتالیا تعلق می‌گیرد.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.