هر آنچه که باید از کشور روسیه بدانید(2024)

کشور روسیه

آشنایی با کشور روسیه

کشور روسیه، سرزمینی پر از اکتشافات بی‌پایان و گنجینه‌های فرهنگی است. سرزمینی با عظمت و پررمز و رازی میباشد که در طول سال های زیادی، مورخان و ماجراجویان زیادی را مجذوب خود کرده است. کشور روسیه به‌عنوان بزرگ ‌ترین کشور روی زمین، با فرهنگ‌ و تاریخ غنی در شمال اوراسیا قرار دارد. 28 زبان رسمی در این کشور وجود دارد که زبان روسی، زبان رسمی این کشور میباشد. در ادامه این مقاله، سفری را آغاز خواهیم کرد تا ماهیت کشور روسیه را از نشانه‌های نمادین آن تا سنت‌های غنی اش را بازگو کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند

1. جغرافیای کشور روسیه

بزرگی روسیه خیره کننده است. کشور روسیه یازده منطقه زمانی و طیف متنوعی از مناظر را در بر می گیرد. از مناطق پوشیده از برف سیبری گرفته، تا جنگل های سرسبز اورال و شهرهای تاریخی که در امتداد حلقه طلایی قرار دارند. هر کدام از این مناطق نگاه منحصر به فردی به زیبایی طبیعی و میراث فرهنگی روسیه ایجاد میکند.

در ادامه، توضیحاتی در باب ویژگی‌های اصلی جغرافیایی کشور روسیه ارائه می‌شود:

آب‌وهوا: در آب و هوای کشور روسیه زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های معتدل و کوتاه مشاهده می‌شود. سرمای شدید در شمال و قسمت میانی کشور بسیار شایع است. دمای هوا می تواند در زمستان، تا زیر صفر درجه سانتیگراد هم برسد و در طول زمستان، مناطق شمالی بارش های برفی فراوانی را تجربه میکند به گونه ای که می تواند سطح زمین را  از برف پوشش دهد. لازم به ذکر است کشور روسیه علاوه بر مناطق سرسبز، دارای مناطق خاکستری و بیابانی میباشد که آب و هوایی خشک به همراه بادهای تند و قوی دارد. با توجه به بزرگ بودن کشور روسیه، ممکن است شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف این کشور به شدت متفاوت باشد.

منابع طبیعی: این منطقه منابع طبیعی مهمی مانند: نفت، گاز طبیعی، معادن و جنگل‌های ها را در خود جای داده است، که منابع اقتصادی قدرتمندی را برای روسیه فراهم می‌کنند.

آشنایی با کشور روسیه

2. نگاهی اجمالی به تاریخ روسیه

تاریخ روسیه همچون ملیله پیچیده ای میماند که با نخ هایی همچون سلطنت، انقلاب ها و دوران شوروی، بافته شده است. میتوان با کاوش در نقاط دیدنی مانند کرملین و موزه ارمیتاژ به گذشته نگاهی بیاندازیم و درک عمیق تری از تکامل تاریخی روسیه به دست آوریم.

کرملین، یکی از نمادهای معروف و تاریخی شهر مسکو در روسیه می باشد. این کاخ بزرگ در قلب مسکو واقع شده و به عنوان مرکز قدرت اجرایی و سیاسی کشور عمل می‌کند. کرملین به عنوان محل اقامت رئیس‌جمهور روسیه و محلی برای تجمعات و رویدادهای مهم سیاسی و فرهنگی شناخته می‌شود.

موزه ارمیتاژ، یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های جهان، در شهر سنت‌پترزبورگ روسیه میباشد که بیش از 2 میلیون اثر هنری را در خود جای داده است. این مجموعه هنری شامل نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، آثار دست‌ساز، انگشترها و غیره است.

یکی از بخش‌های مهم موزه ارمیتاژ بخش هنر اروپایی است که شامل آثار بزرگان هنری مانند لئوناردو داوینچی، رفائل، و ون گوگ است. همچنین، این موزه دارای بخش‌های مخصوصی برای هنر اسلامی، هنر مصر باستان، و هنر سرزمین‌های دوردست می‌باشد.

موزه آرمیتاژ کشور روسیه

3. فرهنگ غنی روسیه

فرهنگ روسیه گنجینه ای از ادبیات، موسیقی، رقص و هنر میباشد. آثار تولستوی و داستایوفسکی، ملودی های غم انگیز چایکوفسکی و زیبایی مسحورکننده باله، همچنین سنت های پر جنب و جوش عروسک های ماتریوشکا، تخم مرغ های تودرتو و هنر پیچیده فابرژ را فقط در فرهنگ غنی کشور روسیه میتوان دید.

4. سنت های روسیه

در سنت روسی، جشن های منحصر به فرد بسیاری برپا میشود، از جمله جشنواره رنگارنگ ماسلنیتسا تا جشن کریسمس ارتدکس. مهمان نوازی روسی را به وضوح میتوان در سنت کشور روسیه و جشن های آن ها مشاهده کرد.

5. جشنواره‌های فرهنگی روسیه

با شرکت در جشنواره‌های محلی، میتوان تنوع فرهنگی روسیه را کاملا لمس و حس کرد. جشنواره شب‌های سفید در سنت‌پترزبورگ و جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو تنها چند نمونه از جشنواره های فرهنگی  روسیه هستند که روحیه هنری و خلاقیت کشور روسیه را نشان می‌دهند.

معرفی شهرهای روسیه

در ادامه به توضیح شرایط تعدادی از شهر های روسیه، به صورت اجمالی پرداخته ایم.

سنت پترزبورگ
تعداد دانشگاه: 43 تاریخ تاسیس: 1703 دمای میانگین: زمستان -5.0 درجه سانتی گراد، تابستان: +17.2 درجه سانتی گراد حداقل دستمزد: 622 12₽ متوسط اجاره یک آپارتمان در هر ماه: 880 20₽
یکاترینبورگ
تعداد دانشگاه: 15 تاریخ تاسیس: 1723 دمای میانگین: زمستان: -11.5 درجه سانتیگراد، تابستان: +17.4 درجه سانتیگراد حداقل دستمزد: 871 10 ₽ متوسط اجاره یک آپارتمان در هر ماه:264 15 ₽
کازان
تعداد دانشگاه: 14 تاریخ تاسیس: 1005 دمای میانگین: زمستان: -9.7 درجه سانتیگراد، تابستان: +18.7 درجه سانتیگراد حداقل دستمزد: 534 9 ₽ متوسط اجاره یک آپارتمان در هر ماه: 500 13₽
اومسک
تعداد دانشگاه: 7 تاریخ تاسیس: 1716 دمای میانگین: زمستان: -15.0 درجه سانتیگراد، تابستان: +18.2 درجه سانتیگراد حداقل دستمزد: 155 10₽ متوسط اجاره یک آپارتمان در هر ماه: 404 10₽
روستوف
تعداد دانشگاه: 10 تاریخ تاسیس: 1749 دمای میانگین: زمستان: -2.6 درجه سانتیگراد، تابستان: +22.3 درجه سانتیگراد حداقل دستمزد: 699 10₽ متوسط اجاره یک آپارتمان در هر ماه: 852 12₽
مسکو
تعداد دانشگاه: 76 تاریخ تاسیس: 1147 دمای میانگین: winter: −6,1°C, summer: +17,7°C حداقل دستمزد: 233 19₽ متوسط اجاره یک آپارتمان در هر ماه: 588 33₽
نووسیبیرسک
تعداد دانشگاه: 15 تاریخ تاسیس: 1893 دمای میانگین: زمستان: -25 درجه سانتی گراد، تابستان: +27 درجه سانتی گراد حداقل دستمزد: 14053 ₽ متوسط اجاره یک آپارتمان در هر ماه:16000 ₽
نیژنی نوگورود
تعداد دانشگاه: 11 تاریخ تاسیس:1221 دمای میانگین: زمستان: -8.3 درجه سانتی گراد، تابستان: +17.9 درجه سانتی گراد حداقل دستمزد: 450 10₽ متوسط اجاره یک آپارتمان در هر ماه: 636 12₽
سامارا
تعداد دانشگاه: 8 تاریخ تاسیس:1586 دمای میانگین: زمستان: -9.4 درجه سانتی گراد، تابستان: +20.1 درجه سانتی گراد حداقل دستمزد: 261 11 ₽ متوسط اجاره یک آپارتمان در هر ماه: 988 11₽
چلیابینسک
تعداد دانشگاه: 11 تاریخ تاسیس:1736
دمای میانگین: زمستان: -13.4 درجه سانتیگراد، تابستان: +17.6 درجه سانتیگراد حداقل دستمزد: 777 10 ₽ متوسط اجاره یک آپارتمان در هر ماه: 296 10₽

شهر اوفا

تعداد دانشگاه: 10

تاریخ تاسیس: 1574

دمای میانگین:

زمستان: -11.6 درجه سانتی گراد، تابستان: +18.3 درجه سانتی گراد

حداقل دستمزد در یک ماه: 816 9₽

متوسط اجاره یک آپارتمان در ماه:  176 13₽

شهر ولگوگراد

تعداد دانشگاه: 7

تاریخ تاسیس: 1589

دمای میانگین:

زمستان: -11.6 درجه سانتی گراد، تابستان: +18.3 درجه سانتی گراد

حداقل دستمزد در یک ماه: 026 10 ₽

متوسط اجاره یک آپارتمان در ماه:  044 10₽

شهر تومسک

تعداد دانشگاه: 8

تاریخ تاسیس: 1604

دمای میانگین:

زمستان: -15.6 درجه سانتی گراد، تابستان: +16.7 درجه سانتی گراد

حداقل دستمزد در یک ماه: 858 11₽

متوسط اجاره یک آپارتمان در ماه: ₽ 12996 

جمعیت کشور روسیه

روسیه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشور های دنیا حدوداً 17.1 میلیون کیلومتر مربع از سطح زمین را پوشش می‌دهد. به تاریخ آخرین داده‌ها در سال 2021، جمعیت روسیه تقریباً 145 میلیون نفر بوده که این کشور را در لیست یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان قرار داده است. روسیه کشوری با تنوع نژادی بالا  شناخته می‌شود که بیش از 190 گروه نژادی را در خود جای داده. 

قوانین کشور روسیه

کشور روسیه مانند سایر کشور ها، قوانین مخصوص به خود را دارد که شهروندان روسیه ملزم به رعایت این اصول میباشند. در ادامه تعدادی از قوانین را برای شما آورده ایم. 

  1. عکس برداری از مکان های نظامی ممنوع میباشد.
  2. برای ورود به کشور، ارائه دادن گذرنامه الزامی میباشد.
  3. حمل یا نگه داری مواد مخدر در این کشور ممنوع میباشد.
  4. در صورت داشتن گواهی رانندگی باید آن را به زبان روسی ترجمه کنید.

کشور روسیه برای مهاجرت

کشور روسیه مقصد بسیاری از افراد برای تحصیل و زندگی میباشد. به دلیل شرایط خوبی که در این کشور برای ایرانیان فراهم است، مثل پایین بودن هزینه ها نسبت به سایر کشور ها و فراهم بودن رفاه و امکانات تفریحی و وجود دانشگاه هایی با بالاترین رنک جهانی، موجب شده افراد زیادی سالانه کشور روسیه را برای مهاجرت انتخاب کنند. مهاجرت به روسیه راه های متعددی دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر از شما دعوت میکنیم که مقاله راه های مهاجرت به روسیه را مطالعه کنید.

اگر مهاجرت تحصیلی را از بین روش های متعددی که به مهاجرت ختم میشود انتخاب کرده اید، تیم مهاجرتی فلورنس در این مسیر، از صفر تا صد در کنار شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر فرم زیر را پر کنید تا از مشاوره رایگان تیم مهاجرتی فلورنس بهره ببرید. 

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.