ثبت نام آزمون آیمت ایتالیا 2023/2024

ثبت نام آزمون آیمت ایتالیا

ثبت نام آزمون آیمت ایتالیا 2024 برای متقاضیان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا، امری الزامی می‌باشد. اگر شما نیز متقاضی تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی هستید پس تا انتهای این وبلاگ همراه ما باشید زیرا که این مقاله حاوی اطلاعات دقیقی در زمینه ثبت نام آزمون آیمت می‌باشد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند.

جهت تحصیل دانشجویان بین المللی در رشته پزشکی و دندان پزشکی در ایتالیا، ابتدا باید در آزمونی به نام آزمون آیمت (International Medical Admission Test) شرکت کنید. این آزمون دارای 60 سوال 5 گزینه‌ای می‌باشد که دانشجویان 100دقیقه برای پاسخدهی به این سوالات زمان دارند. این آزمون به زبان انگلیسی در بسیاری از کشورها برگزار میشود که قبل از حضور در جلسه امتحان، باید مراحل ثبت نام آزمون آیمت ایتالیا را به خوبی گذرانده باشید.

اگر می خواهید بدانید که چگونه ثبت نام کنید و همچنین چگونه دانشگاه مورد نظر خود را عاقلانه انتخاب کنید تا بتوانید شانس ورود خود را افزایش دهید، حتما تا آخر مقاله همراه ما باشید.

ثبت نام آزمون آیمت ایتالیا

نحوه ثبت نام ازمون ایمت

در ادامه قصد داریم نحوه ثبت نام آزمون پذیرش پزشکی در ایتالیا را پوشش دهیم، برای اینکه این فرایند تا حد امکان آسان شود، آن را به چهار مرحله ساده تقسیم می کنیم. در ادامه نحوه ثبت نام در آزمون آیمت را برایتان آورده ایم:

1. کل فرآیند ثبت نام در وب سایت یونیورسیتالی انجام می شود که در مرحله ی اول باید یک اکانت بسازید. برای ساخت اکانت، اطلاعاتی نظیر نام، نام خانوادگی شما، کشور و شهر محل تولد، تاریخ تولد، ماه، سال، جنسیت لازم است. پس از ثبت نام در سایت، یک ایمیل برای شما ارسال میشود که باید آن را تأیید کنید و بعد از اتمام مراحل ساخت اکانت، این حسابی است که برای کل مراحل ثبت نامIMAT استفاده خواهید کرد. حال زمان ثبت نام در آزمون آیمت میباشد.

2. وارد صفحه اصلی شوید و لینک IMAT را بازکنید. اکنون وارد صفحه ای می شوید که قرار است دانشگاه ها را انتخاب کنید. اگر کاندیدای اروپایی هستید، باید بر اساس اولویت هایتان  گزینه‌های ارائه شده را انتخاب کنید. اگر اروپایی نیستید، باید در رابطه با  اولین انتخاب دانشگاه خود اطمینان حاصل کنید، چرا که به عنوان یک غیر اروپایی، گزینه های دیگر شما، در نظر گرفته نمی شوند، بنابراین مطمئن شوید که اولین انتخاب خود را عاقلانه انجام داده اید.

نکته: ممکن است بخواهید در آزمون آزمایشی IMAT شرکت کنید که می توانید با مراجعه به imatschool.com به صورت رایگان در آن شرکت کنید. در پایان شبیه سازی، نتایج برای شما محاسبه می شود. بنابراین می‌توانید از آن به‌عنوان تخمینی از میزان موفقیت در امتحان واقعی، استفاده کنید.

ثبت نام ازمون ایمت

­3. اکنون به مرحله شماره سه، انتخاب محل برگزاری آیمت میرسیم. دقت کنید  که این فرآیند را به موقع انجام دهید چرا که امکان پر شدن مراکز گفته شده وجود دارد. بنابراین مطمئن شوید که در اسرع وقت یک گزینه را انتخاب میکنید.

4. در مرحله نهایی باید هزینه ثبت نام را پرداخت کنید. بعد از پرداخت، ایمیلی را دریافت خواهید کرد که به منظور تایید ثبت نام است. پس از تایید ثبت نام آزمون آیمت ایتالیا و پرداخت هزینه، یک ایمیل به همراه کارت ورود به جلسه دریافت خواهید کرد که حاوی اطلاعات مهمی مانند مرکز آزمون تعیین شده، تاریخ و زمان آزمون است. مطمئن شوید که آن را ایمن نگه دارید زیرا برای ورود به مرکز آزمون به آن نیاز دارید.

مراحل ثبت نام در آزمون آیمت به پایان رسیده و حال میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید و کپی رسید پرداخت خود را از اینجا دانلود کنید و به شما توصیه می کنیم هنگام مراجعه به سالن امتحان، آن را با خود ببرید.

پس از اتمام آزمون، نتایج خود را از طریق ایمیل، از مرجع آزمون دریافت خواهید کرد. به یاد داشته باشید که قبل از آزمون، آرام، متمرکز و استراحت کافی داشته باشید. تا در آزمون آیمت موفق شوید.

فرمت سوالات این آزمون، با توجه به اینکه دیگر موسسه کمبریج در طراحی آن نقشی ندارد، بسته به اینکه توسط چه طراحانی گردآوری می‌شود متفاوت از قبل خواهد بود برای مثال اگر طراحان سوالات آزمون آیمت 2023، همان طراحان آزمون ایتالیایی ورودی پزشکی باشد فرمت سوالات آیمت دقیقا مشابه فرمت سوالات آزمون ایتالیایی خواهد بود. آزمون IMAT دارای 100نمره است و متقاضیان با کسب 40 نمره از این آزمون می‌توانند از دانشگاه های پزشکی این کشور پذیرش بگیرند.

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت تحصیلی، فرم زیر را پر کنید تا بدون واسطه با کارشناس مهاجرت تحصیلی تیم فلورنس در ارتباط باشید.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون آیمت ایتالیا

مدارکی که باید به سفارت ارائه دهید شامل موارد زیر میباشد.

  • ایمیلی که در زمان ثبت نام آزمون آیمت ایتالیا پرداخت شده (در روز آزمون)
  • ایمیلی که در زمان پرداخت مبلغ برگزاری آزمون پرداخت شده (در روز آزمون)
  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی به زبان ایتالیایی
  • این آزمون دارای شرایط سنی و معدلی نمی‌باشد.
  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • مدارک شناسایی
  • یک قطعه عکس
  • مدرک زبان
  •  پاسپورت

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون آیمت باید به چه زبانی ترجمه شوند؟

برای ثبت نام آیمت ایتالیا و ثبت نام یونیورسیتالی همه مدارک باید به زبان ایتالیایی یا انگلیسی ترجمه شوند اما سفارت، مدارک لازم را به زبان ایتالیایی از شما خواهد گرفت.

ثبت نام آزمون آیمت ایتالیا

ظرفیت پذیرش دانشجویان غیر اروپایی از طریق آزمون IMAT  

نام دانشگاه

ظرفیت غیر اروپایی دانشگاه

university of Bari

11

university of Bologna

20

university of Milan (IMS) Statale

25

university of Milano Bicocca

16

university of Napoli “Luigi Vanvitelli” (SUN)

40

university of Pavia

40

university of Naples Federico II

25

university of Rome Tor Vergata

10

university of Rome La Sapienza

10

university of Rome La Sapienza دندانپزشکی

6

university of Turin

32

university of Messina

42

university of Padova

16

university of Siena

18

university of Parma

40

Marche Polytechnic University

25

سایت ثبت نام آزمون آیمت

برای ثبت نام آزمون آیمت ایتالیا نیاز است که ابتدا در سایت یونیورسیتالی ثبت نام و اطلاعات خود را در آن وارد کنید. سایت ثبت نام آزمون آیمت universitaly.it میباشد.

جهت آمادگی برای آزمون آیمت میتوانید از آزمون های شبیه سازی شده استفاده کنید و از منابع و کلاس ها، جهت تقویت خود در دروس بهره ببرید. 

ثبت نام آزمون آیمت ایتالیا با فلورنس

منابع آزمون آیمت2023

  • کتاب A-LEVEL
  • کتاب Get into Medical School 
  • کتاب AS-LEVEL
  • کتاب The Ultimate BMAT Guide
  • کتاب های BMAT (زیست – شیمی – ریاضی و فیزیک)
  • کتاب THE ULTIMATE IMAT COLLECTION

زمان ثبت نام آزمون آیمت

طبق گزارشات medschool، تاریخ ازمون آیمت 2023 هفده اکتبر میباشد که باید جلو تر در ماه سپتامبر، در سایت Universitaly پیش ثبت نام و رزرو کنید.

شروع ثبت نام آزمون آیمت ایتالیا: 18 سپتامبر 2023

پایان ثبت نام آزمون آیمت ایتالیا: 29 سپتامبر 2023

روز آزمون : 17 اکتبر 2023 

ثبت نام آزمون آیمت ایتالیا

  سوالات متداول

داوطلبان شرکت در آزمون آیمت ایتالیا، باید هزینه ای معادل 135 یورو در زمان ثبت نام به صورت آنلاین بپردازند.

آزمون آیمت ایتالیا 2023، در تاریخ 17 اکتبر برگزار می شود.

آزمون آیمت یک آزمون ورودی برای متقاضیان رشته های پزشکی، دندان پزشکی در کشور ایتالیا است.

خیر، شرکت در این آزمون نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد ولی برای سفارت، آزمون آیلس ضروری میباشد.

ثبت نام آزمون آیمت ایتالیا یکی از مهم ترین مراحل، جهت تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ایتالیا میباشد. بنابراین باید تمام مراحل آن را به درستی انجام دهید و بعد از آن، با استفاده از منابع موجود و کلاس های آمادگی آزمون آیمت، خود را برای شرکت در آزمون آماده کنید تا بتوانید نمره ی قبولی را در این امتحان کسب کنید.

 اگر به اطلاعات و راهنمایی بیشتری نیاز دارید، تیم مهاجرتی فلورنس با متخصصین حرفه ای که در اختیار دارد آماده راهنمایی شما در این مسیر میباشد. ما راهنمای شما در این مسیر تحصیلی هستیم، بنابراین جهت ارتباط با ما، فرم زیر را پر کنید و منتظر تماس تیم مهاجرتی فلورنس باشید.

10 پاسخ

    1. خوشحالیم که مقالمون براتون مفید بوده. اگر سوالی داشتید در خدمتیم.

    1. سلام هنوز تاریخش اعلام نشده. به محض اعلام تاریخ ثبت نام آزمون آیمت، در سایت اطلاع رسانی میکنیم.

    1. سلام، خیر. به محض نزدیک شدن به تایم ثبت نام آزمون آیمت، در سایت و سایر شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.