در دانشگاه سچینوا چه میگذرد؟پذیرش 2024

دانشگاه سچینوا

دانشگاه سچینوا مسکو دروازه ای به سوی دنیای پزشکی بدون آزمون ورودی و بدون مدرک زبان میباشد. رویای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در یکی از برترین دانشگاه های جهان با تحصیل در دانشگاه سچینوا مسکو محقق خواهد شد. دانشگاه سچینوا در سیستم پزشکی روسیه جزء اولین و پیش‌رو ترین ها بوده و افراد مهم و تأثیر گذار زیادی در زمینه پزشکی از آن فارغ التحصیل شده اند. دانشگاه سچینوا مسکو با پیشینه ای بیش از یک قرن در تربیت متخصصان برجسته و انجام تحقیقات پیشگامانه، در زمره ی برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است. در ادامه مقاله به بررسی دقیق شرایط پذیرش، رشته های تحصیلی، امکانات رفاهی و آموزشی و سایر اطلاعات مربوط به دانشگاه سچینوا خواهیم پرداخت.

تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه

دانشگاه سچنوا شامل 9 دانشکده تخصصی درحوزه های مختلف پزشکی میشود. دروس تحصیلی به زبان روسی و انگلیسی تدریس می شود و به همین علت سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی برای اپلای سچینوا اقدام میکنند. دانشگاه سچنوا با برخورداری از بزرگترین کمپوس‌های بالینی چندمنظوره در شرق اروپا، به دانشجویان خود فرصتی منحصر به فرد برای شرکت در چرخه‌های بالینی در دانشگاه‌های برتر جهان را ارائه می‌کند. 

این چرخه‌های بالینی به دانشجویان فرصت می‌دهند تا در محیط‌های بین‌المللی با نظام بهداشت و درمان مختلف آشنا شوند و تجربیات عملی و تخصصی خود را گسترش دهند. دانشگاه سچینوا روسیه با داشتن پارک زیست‌ پزشکی فرصتی فراهم می‌سازد تا دانشجویان با شرکت در پروژه‌های تحقیقاتی، در آخرین پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های زیست‌ پزشکی مشارکت داشته باشند . این امکانات، دانشجویان را برای ورود به دنیای حرفه‌ای با پایه‌های قوی و تجربیات بین‌المللی آماده خواهد کرد. 

اگر قصد ادامه تحصیل در برترین دانشگاه های روسیه را دارید گروه مهاجرتی فلورنس با سابقه ای طولانی در اخذ پذیرش دانشگاه های روسیه میتواند شما را در این مسیر راهنمایی کند. جهت ارتباط با ما فرم مشاوره رایگان را پر کرده و یا با شماره 09128824405 تماس بگیرید تا در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشیم.

دانشکده های دانشگاه سچنوا 

  • پزشکی
  • داروسازی
  • فوق‌تخصص
  • دندانپزشکی
  • پزشکی اطفال
  • دانشکده پادفک
  • پزشکی پیشگیری
  • کارشناسی‌ارشد و تخصص
  • تحصیلات تکمیلی پزشکان

3 تا از رشته های ارشد به زبان انگلیسی در سچینوف

زیست شناسی

سیستم ها و فناوری های اطلاعاتی

سلامت عمومی

رشته ‌های رزیدنتی دانشگاه سچنوا

پزشک خانواده

پاتولوژی آناتومیک

پزشکی Aerospace

بیهوشی و مراقبتهای ویژه

دانشگاه پزشکی سچینوا

این دانشگاه، به عنوان بزرگترین دانشکده پزشکی تحقیقاتی روسیه با تأسیس دانشکده پزشکی در سال 1758 در سطح جهان به طور چشمگیری به تربیت نخبگان حوزه پزشکی کمک کرده است. بارسوک مویسیف اولین کسی بود که پس از دفاع از پایان نامه خود مدرک دکترای پزشکی خود را از این دانشگاه دریافت کرد. 

سچینوف به عنوان اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو از زمان تأسیس خود با ارائه یک محیط مدرن در آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقات، فرصتی ایده آل را برای دانشجویان پزشکی فراهم کرده است تا با آخرین دستاوردهای علمی آشنا شوند.

  • تعداد واحد درسی هر ترم: 30 واحد
  • تعداد کل واحدهای درسی: 360
  • زبان تحصیل: روسی، انگلیسی
  • مدرک تحصیلی: دکتر پزشکی
  • نحوه تحصیل: تمام وقت
  • سطح: فوق لیسانس
  • مدت زمان: 6 سال

دانشگاه سچینوا دندانپزشکی

دانشگاه سچینوا روسیه دندانپزشکی ارائه میکند که این دانشکده در سال 2001 تاسیس شده و سالانه حدود 300 دانشجو را پذیرش و دوره های کارآموزی، رزیدنتی و دکترا را جهت آموزش های تکمیلی ارائه میکند. آزمایشگاه های این دانشکده به تجهیزات پیشرفته ای مجهز هستند و از فناوری شبیه سازی برای آموزش عملی استفاده میکنند.

  • سطح تحصیل دندانپزشکی: کارشناسی
  • زبان آموزش: روسی، انگلیسی
  • روش مطالعه: تمام وقت
  • مدت زمان: 5 سال 

دانشگاه سچینوا داروسازی

در سال 1958 دانشکده داروسازی Sechenov در مسکو تاسیس شد. این رشته و این دانشکده از تراکم متقاضی کمتری نسبت به دیگر دانشگاه ها و رشته ها در روسیه برخوردار است، بنابراین شما به راحتی میتوانید برای اپلای داروسازی اقدام کنید. طول مدت تحصیل 5 ساله می باشد و پس از آن به شما مدرک داروساز عمومی اهدا می شود. تحصیل داروسازی در این آکادمی به دو زبان روسی و انگلیسی امکان پذیر است. لازم به ذکر است درس شیمی در این رشته از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرایط پذیرش دانشگاه سچینوا

اپلای دانشگاه سچینوا

 سال تحصیلی از یک سپتامبر شروع خواهد شد و پذیرش اغلب در ژوئن هر سال آغاز می شود. دانشجویان برای ورود به دانشگاه سچنوا باید گواهی سلامت خود را به دانشگاه تحویل دهند، این گواهی شامل بیماری های ایدز و هپاتیت است و تنها دو سال اعتبار دارد و بعد از آن برای دریافت گواهی سلامت باید مجددا اقدام کنند. اگر قصد تحصیل به زبان روسی را در دانشگاه سچینوا دارید داشتن حداقل مدرک B1 روسی ضروری است. اپلای دانشگاه سچینوا شامل مراحل زیر میباشد

  1. ثبت نام در حساب کاربری خود در دانشگاه
  2.  ارسال مدارک مورد نیاز در حساب کاربری
  3.  شرکت در آزمون ورودی دانشگاه سچینوا
  4.  دریافت قرارداد و فاکتور شهریه (در صورت پرداخت هزینه)
  5. امضای قرارداد دانشگاه و پرداخت شهریه (در صورت لزوم)

زمانی که یک فرد یا دانشجو به یک دانشگاه درخواست می‌دهد، پس از بررسی مدارک و اطلاعات ثبت‌نام، دانشگاه تصمیم به پذیرش او می‌گیرد و یک توافقنامه یا قرارداد جهت امضا کردن آماده میکند. این توافقنامه معمولاً شرایط و ضوابط مربوط به تحصیل در دانشگاه را شامل می‌شود. در صورت عدم دریافت قرارداد باید از طریق [email protected] به دانشگاه ایمیل بزنید. در ادامه مدارک لازم جهت اپلای را معرفی خواهیم کرد.

ثبت نام در دانشگاه سچینوا روسیه

مدارک لازم جهت پذیرش دانشگاه سچینوا

جهت اپلای در دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی سچینوا لازم است اسناد اصلی زیر را به کمیته ‌ی پذیرش ارائه دهید

  1. ترجمه تایید شده پاسپورت شما به زبان روسی
  2. گواهی تحصیلی با مجوز کنسولی یا مهر آپوستیل
  3. ترجمه تایید ‌شده گواهی تحصیل به زبان روسی
  4. مدارک هویتی مانند شناسنامه به همراه ترجمه
  5. گواهی عدم ابتلا به ویروس HIV-1 به زبان روسی
  6. ارائه پرونده پزشکی جهت تحصیل در روسیه

شهریه دانشگاه سچینوا مسکو

رشته تحصیلی

سال 1 به روبل

سال 2 به روبل

General Medicine

900000

950000

General Medicine

(blended learning)

730000

771000

Dentistry

900000

950000

Dentistry

(blended learning)

730000

771000

Pharmacy

500000

528000

Pharmacy

(blended learning)

370000

391000

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی بسته به موضوع متفاوت است و بین 480000-530000 روبل (8420-9300 دلار آمریکا) در سال است.

شهریه تحصیلات تکمیلی بسته به سطح مدرک و موضوع متغیر است و تا 320000 روبل (5600 دلار آمریکا) در سال می رسد

شهریه دانشگاه سچینوا مسکو دندانپزشکی بین 730000 تا 900000 متغییر میباشد.

شهریه پزشکی دانشگاه سچینوا 2024

 

شهریه دانشگاه پزشکی سچینوا

پزشکی روسی

900000

پزشکی انگلیسی

730000

داروسازی روسی و انگلیسی

370000تا

500000

پادفک دانشگاه سچینوا

برنامه آموزشی عمومی پادفک سچینوا برای تمام متقاضیان ورود به مؤسسات آموزش عالی در زمینه‌های پزشکی، زیست‌شناسی پزشکی و داروسازی طراحی شده است. این دوره در دو زمان اکتبر و فوریه به مدت 10ماه و 5 ماه برگزار میشود. دروس زیست، شیمی، فیزیک، ریاضی و همچنان زبان روسی، در دوره تدریس خواهد شد. پادفک سچینوف نه تنها در یادگیری زبان روسی، بلکه در سازگاری دانشجویان بین المللی با محیط اجتماعی و و فرهنگی جدید کمک خواهد کرد.

هزینه برنامه های آموزشی پیش از دانشگاه، برای سال تحصیلی 2023/2024

1

آمادگی برای ورود به دانشگاه  (زیست شناسی، شیمی، زبان روسی) 6 ماه آموزش تمام وقت  و از راه دور با شهریه 180000 روبل برای کل دوره

2

آمادگی برای ورود به دانشگاه (زیست شناسی، شیمی) 6 ماه آموزش تمام وقت/از راه دور با شهریه 132000 روبل برای کل دوره

3

آمادگی برای ورود به دانشگاه (زیست شناسی) 6 ماه آموزش تمام وقت/از راه دور با شهریه 75000 روبل برای کل دوره

4

آمادگی برای ورود به دانشگاه (شیمی) 6 ماه آموزش تمام وقت/از راه دور با شهریه 75000 روبل برای کل دوره

5

(آماده سازی برای المپیادهای شیمی) 6 درس 3 ساعته با هزینه 54000 روبل برای کل دوره

6

(آمادگی برای المپیادهای زیست شناسی) 6 درس 3 ساعته با 54000 روبل برای کل دوره

رنکینگ دانشگاه سچینوا مسکو

دانشگاه سچنوا مسکو که در سال های فعالیت خود افتخارات زیادی کسب کرده از بهترین دانشگاه های جهان در رتبه بندی (QS) است. رشته هایی همانند پزشکی دیجیتال و پزشکی الکترونیک بعد از این دستآورد وارد این دانشگاه شدند. دانشجویان این دانشگاه اغلب از نخبگان و مخترعین هستند و علاوه بر جایزه نوبل جایزه پلاتین اونس را نیز برای این دانشگاه کسب کرده اند. 

  همه ی این دست آورد ها باعث شد که این دانشگاه در جایگاه پنجمین دانشگاه پزشکی روسیه قرار بگیرد. همچنین  رتبه ی 651 (QS) و رتبه ی 1001 را بین دانشگاه های سراسر جهان در سال 2020 کسب کرده است.  بسیاری از دانشجوهای ایرانی به دلیل بالا بودن رنک دانشگاه سچینوا روسیه و امکانات بینظیری که در حوزه  پزشکی و دندان و دارو ارائه میدهد، دانشگاه سچنوف را جز اولین انتخاب خود قرار میدهند

ثبت نام در دانشگاه سچینوا

ثبت نام دانشگاه سچینوا

ثبت نام در دانشگاه سچینوا تاییدیه نهایی جهت اقامت قانونی شما در روسیه می باشد. برای ورود به این کشور، افراد خارجی یا بدون تابعیت نیاز به ویزا و دعوت‌نامه دارند. اگر قصد دارید در دانشگاه سچنوا ثبت‌نام کنید، تیم مهاجرتی فلورنس از لحظه ثبت‌نام تا آغاز دوره تحصیلی، همراه شما خواهد بود، حتی اگر در حال حاضر در سایر دانشگاه‌های روسیه تحصیل می‌کنید و انتقالی به دانشگاه سچینوا را در برنامه آینده خود دارید، با ما در ارتباط باشید تا پس از مدتی کوتاه، در دانشگاه سچینوا روسیه مشغول به تحصیل شوید.

سایت رسمی دانشگاه سچینوا : www.sechenov.ru

تایید دانشگاه سچینوا

سوالی که بسیاری افراد میپرسند این است که آیا سچینوا دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران میباشد؟ در حال حاضر سچینوا در لیست دانشگاه های مورد تایید ایران قرار ندارد اما به محض انتشار لیست اصلاحیه در سایت وزارت بهداشت، متعاقبا اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

لازم به ذکر است که عدم تاییدیه وزارت بهداشت به معنای عدم کیفیت دانشگاه سچینوا نیست. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های پزشکی در روسیه و جهان میباشد و کیفیت آموزشی بسیار بالایی دارد. اگر بعد از تحصیل قصد بازگشت به ایران را دارید موضوع تایید شدن دانشگاه سچینوا حائز اهمیت خواهد بود و باید برای آزمون ملی خود را آماده کنید.

خوابگاه دانشگاه سچینوا 

خوابگاه سچینوا شرایط ایده آلی را جهت استراحت و رفاه، برای دانشجویان بین المللی مهیا میکند و هر اتاق آن به کامپوتر، اینترنت بی سیم و همچنین سایر امکانات رفاهی مجهز شده است. لازم به ذکر است که دانشگاه جهت ابهام زدایی در رابطه با مسائل مربوط به خوابگاه، ایمیل خود را در دسترس همگی قرار داده تا متقاضیان به طور مستقیم سوال های خود را به این آدرس [email protected] ارسال کنند. این دانشگاه دارای پنج خوابگاه دانشجویی میباشد که عبارت اند از:

  • خوابگاه شماره 1: واقع در خیابان پیروگوفسکایا 16 (ایستگاه مترو اسپورتیونایا)
  • خوابگاه شماره 2: واقع در خیابان اوزیورنایا 2 (ایستگاه مترو اوزیورنایا)
  • خوابگاه شماره 3: واقع در 11 پارکووایا 5 (ایستگاه مترو پروومایسکایا)
  • خوابگاه شماره 4: واقع در 11 پارکووایا 7 (ایستگاه مترو پروومایسکایا)
  • خوابگاه شماره 5: واقع در آزوفسکایا 15 (ایستگاه مترو سواستوپولسکایا)

اسکان در خوابگاه های دانشگاه سچنوف به دلیل تعداد بالای متقاضیان محدود میباشد. به همین دلیل به دانشجویان پیشنهاد می کنیم به این موضوع توجه کنند و از قبل محل اقامت خود را در مسکو هماهنگ کنند. دانشجویان جهت اسکان در خوابگاه، باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  1. گواهی پزشکی
  2. کپی پاسپورت
  3.  کارت مهاجرت
  4. فرم ثبت‌نام دانشگاه
  5. دو عدد عکس 3در4

نکته: هزینه ماهیانه خوابگاه از 7500 روبل تا 8500 روبل میباشد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه سچینوا روسیه

بورسیه سچینوا

در سال 2020، بیش از 15,000 بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل در دانشگاه‌های روسیه فراهم شد. این بورسیه‌ها به گروه‌های مختلف از جمله خارجیان، روسی‌های ساکن خارج از کشور و مهاجران اعطا می‌شود و پس از گذراندن آزمون ورودی یا آزمون Uniform State Examination (EGE)، این افراد می‌توانند با شرایط مشابه با شهروندان روسی، درخواست بورسیه کنند.

یکی از مزایای این بورسیه‌ها شامل شهریه رایگان برای تمام مدت دوره تحصیلی، یک مبلغ معاش (برای تمام مدت تحصیل بدون توجه به موفقیت داوطلب)، و امکان اقامت در خوابگاه‌های دانشگاه (در صورت در دسترس بودن) است. به عنوان مثال، در سال 2020، میانگین مبلغ بورسیه ماهیانه حدود 1,484 روبل (تقریباً 22 دلار آمریکا) بود.

6 مزایای تحصیل در دانشگاه سچینوا

  1. رنکینگ بالا و اساتید خوب
  2. امکان اخذ بورسیه تحصیلی
  3. اعتبار بالای مدرک تحصیلی
  4. وجود روابط گسترده با سایر کشورها
  5. امکان تحصیل به دو زبان روسی و انگلیسی
  6. امکان اخذ پذیرش بدون شرکت در آزمون ورودی 

دانشگاه سچینوا کجاست

 آدرس دفتر پستی:

8-2 Trubetskaya str. Moscow, Russian Federation 119991

آدرس دفتر ریاست:

2-4 Bolshaya Pirogovskaya str. Moscow, Russian Federation

سوالات متداول

پذیرش از ماه ژوئن آغاز میشود

حداقل چهل روز از روز درخواست از دانشگاه میزبان به وزارت

سطح متوسط ​​- B1 برای تحصیل به زبان روسی الزامی میباشد

سخن آخر 

دانشگاه سچینوا در روسیه بین متقاضیان بین المللی از اعتبار بالایی برخوردار است. این دانشگاه جز معدود دانشگاه ها در سراسر روسیه میباشد که امکان تحصیل بدون آزمون ورودی و بدون مدرک زبان را برای دانشجویان فراهم کرده است. لازم به ذکر است این دانشگاه اولین دانشگاهی میباشد که فرصت تحصیل پزشکی را در طول تاریخ برای متقاضیان علاقمند فراهم کرده و از قدمت بالایی برخوردار میباشد. 

دقت کنید در حال حاضر این دانشگاه جز دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمیباشد اما طیف گسترده ای از رشته های مدیکال را در مقاطع مختلف بدون نیاز به کنکور به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. اگر به دنبال تجربه ای بی نظیر از تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در یکی از برترین دانشگاه های جهان هستید دانشگاه سچینوا روسیه انتخابی ایده آل برای شما خواهد بود.

اگر قصد ادامه تحصیل در روسیه را دارید نگران اخذ پذیرش، ثبت نام و روند مهاجرت تحصیلی خود نباشید. چرا که صفر تا صد پذیرش و ثبت نام توسط تیم مهاجرتی فلورنس انجام خواهد شد.  گروه مهاجرتی فلورنس با سابقه ای طولانی در زمینه مهاجرت تحصیلی به روسیه موفق به اخذ پذیرش بسیاری از دانشگاه های روسیه شده است و رویای تحصیل در روسیه را برای بسیاری از متقاضیان محقق کرده است. جهت کسب اطلاعات تکمیلی فرم مشاوره فلورنس را پر کرده تا پاسخ سوال های خود را در اسرع وقت دریافت کنید.

فرم مشاوره رایگان 

21 پاسخ

  1. لطفا بفرمایید دانشگاه سیچنوا در کدام کشورها شعبه دارد و برای ادامه تحصیل در دوره های تخصصی باید با چه زبانی تحصیل کرد؟

  2. دانشگاه سچینوا تو روسیه از نظرم یه سر و گردن از بقیه دانشگاه های روسیه بالاتره

    1. سلام، برای دانشجوها ایمیل تاییدیه ارسال کردن ولی فعلا تو لیست تایید شده ها نیست مگر اینکه اصلاحیه منتشر بشه.

    1. سلام، در حال حاضر باید منتظر انتشار اصلاحیه لیست دانشگاه های مورد تایید موند

    1. در صورت انتشار اصلاحیه دانشگاه های مورد تایید، اطلاع رسانی میکنیم

  3. سلام وقت شما بخیر ممنون بابت مقاله مفید شما. سوالی داشتم. بنده پسرم میخواد در روسیه تحصیل کنه دانشگاه سچینوا برای تحصیل پزشکی در روسیه بهتر است یا دانشگاه پیراگوا؟

    1. سلام با توجه به شرایطتون باید تصمیم بگیرید. میتونید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.