دانشگاه رودن روسیه(مراحل پذیرش+شرایط تحصیل)

دانشگاه رودن

دانشگاه رودن روسیه که به دانشگاه دوستی ملل روسیه معروف است در شهر مسکو یا همان پایتخت روسیه واقع شده و دارای نشان افتخار علمی از سوی دولت روسیه می باشد، این دانشگاه در ۵ فوریه ۱۹۶۰ توسط دولت جماهیر شوروی بنیان گذاری شد و اولین دانشگاه بین المللی برای دانشجویان خارجی در  کشور روسیه محسوب میشود. امروزه دانشگاه رودن بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را پذیرش میکند و سالانه حدود 120 تا 150 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل میباشد. 

 پیشرفته ترین و مجهز ترین آزمایشگاه های تحقیقاتی روسیه در این دانشگاه وجود دارد و با داشتن حدود 500 نفر از مبتکرین و مخترعین در زمینه علم و صنعت یکی از بهترین و مشهورترین مراکز علمی روسیه به حساب می آید. RUDN به عنوان سبزترین دانشگاه روسیه توسط رتبه بندی دانشگاه جهانی گرین متریک UI شناخته شده است. در این مقاله در رابطه با ویژگی ها، رشته های دانشگاهی و شرایط تحصیل در دانشگاه رودن خواهیم پرداخت. 

رنکینگ دانشگاه رودن روسیه

دانشگاه رودن در سال 2021 مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفت و توانست رتبه ی ۳۲۶ را در جهان و رتبه ی 9 را در روسیه کسب کند. اولین دانشگاه در روسیه است که موفق به دریافت امتیاز 5 ستاره از 5 در تمامی دسته‌های ارزیابی QS Stars شده است. دانشگاه RUDN جایگاه‌های برتری را در رده‌بندی‌های THE و QS دارد. هر سال جایگاه آن در میان بهترین دانشگاه‌های اروپایی بهبود می‌یابد. همچنین در رده‌بندی‌های برتری RUR، Tres Misiones و UI Green Metric نیز جایگاه‌های قابل توجهی دارد.  دانشگاه رودن، در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS، جایگاه 317 را کسب کرده است. و تعداد انتشارات علمی آن افزایش یافته و به 1.17 در Web of Science و به 1.665 در Scopus رسیده است

ویژگی های محبوب دانشگاه رودن روسیه

  1. برنامه‌های دکتری: ارائه رشته هایی در زمینه‌های مختلف به زبان انگلیسی و ایجاد مراکز آموزش زبان روسی و پیش‌دانشگاهی همراه با کلاس‌های تخصصی.
  2. عضویت در سازمان‌ها و انجمن‌های بین‌المللی: عضویت در سازمان‌ها و انجمن‌های جهانی به منظور تقویت ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی.
  3. برنامه‌های جابجایی آموزشی: فراهم کردن برنامه‌هایی که به دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی امکان جابجایی بین مؤسسات را می‌دهند.
  4. اعتبارسنجی برنامه‌های آموزشی: دریافت اعتبار از سازمان‌ها و انجمن‌های بین‌المللی.
  5. المپیادهای بین‌المللی: مشارکت و همکاری در مسابقات علمی بین‌المللی.
  6. تحقیقات علمی مشترک: همکاری در پروژه‌ها و مطالعات تحقیقاتی.
  7. برنامه‌های آموزشی مشترک: ارائه دو دیپلم و آموزش یکپارچه.

تحصیل در دانشگاه رودن روسیه

دانشگاه RUDN در جنوب‌غرب مسکو واقع شده و از محیطی زیبا برخوردار شده است، به گونه ای که طبق ارزیابی UIGreenMetric، به عنوان سبزترین دانشگاه در روسیه شناخته شده و در نزدیکی یک پارک طبیعی با مساحت بیش از ۵۰ هکتار قرار دارد. رودن یکی از بهترین دانشگاه‌های واقع در کشور روسیه میباشد و به طور پیوسته در مسابقاتی که بین دانشگاه‌های مسکو و دانشگاه‌های تحصیلات عالی روسیه برگزار شده، به عنوان برنده شناخته شده است. 

خوابگاه دانشگاه رودن شامل 5 طبقه و 16 واحد میشود، هر واحد اتاق های دو یا سه نفره را شامل میشود، در خوابگاه رودن، حمام، آشپزخانه مجهز، Wi-Fi و تلویزیون با کانال‌های ماهواره‌ای، وجود دارد. دانشجویانی که در رودن تحصیل میکنند فرصتی عالی برای یک زندگی کامل را خواهند داشت. فراهم بودن امکاناتی مانند فروشگاه ها و شعبات بانک، آرایشگاه ها، خشکشویی، پارکینگ ها و مرکز خدمات خودرو، وجود کافه و رستوران های مختلف در محوطه دانشگاه رودن، زندگی دانشجویی را برای متقاضیان بسیار آسان خواهد کرد.

دانشگاه رودن

آزمایشگاه های دانشگاه رودن که در سطح جهانی هستند

  • آزمایشگاه فناوری های هوشمند برای توسعه پایدار شهری تحت تغییرات جهانی
  • تحقیقات بین رشته ای مدل سازی ریاضی در زیست پزشکی
  • مدل‌سازی ریاضی و طراحی اکوسیستم‌های پایدار
  • تحقیقات سیستم های پیشرفته و مدل سازی اطلاعات
  • تحقیقات طراحی مولکولی و سنتز ترکیبات نوآورانه برای پزشکی
  • تحقیقات شیمی کریستال و تجزیه و تحلیل سازه
  • تحقیقات سنتز آلی به کمک مایکروویو
  • تحقیقات روشهای محاسباتی در ریاضیات کاربردی
  • تحقیقات شبیه سازی شبکه بی سیم 5G
  • تحقیقات تحلیل احتمالات کاربردی
  • آزمایشگاه بیوتکنولوژی پزشکی دانشگاه تحقیقاتی

زیرساخت های اجتماعی دانشگاه رودن

  • مرکز ورزشی و تفریحی ، استادیوم با ظرفیت 3000 نفر
  • 2 زمین فوتبال تمام فص
  • باشگاه ورزشی در 25+ نوع ورزش
  • 15 زمین تنیس
  • 15+ سالن و زمین ورزشی سرپوشیده و روباز
  • مرکز تشخیص بالینی
  • زیرساخت دیجیتال
  • محیط یادگیری دیجیتال
  • سیستم های کتابخانه الکترونیکی
  • سامانه آموزش و اطلاعات مخابرات
  • پورتال آموزش بیشتر
  • شبیه سازهای آموزش دیجیتال
  • ابر رایانه
  • سیزدهمین عملکرد کامپیوتر در بین ابررایانه های CIS

بورسیه دانشگاه رودن

اغلب شهروندان خارجی در دانشگاه RUDN با پرداخت شهریه تحصیل می‌کنند. اما  امکان تحصیل بدون پرداخت شهریه در این دانشگاه  وجود دارد. برای این منظور، می‌توانید برنامه اسکالارشیپ را از سوی دولت فدراسیون روسیه درخواست کنید که بیش از 15,000 دانشجوی خارجی در سال این بورسیه را دریافت میکنند و امکان تحصیل تقریبا رایگان برای آن ها فراهم میشود.

پادفک دانشگاه رودن

زبان آموزش در دانشگاه رودن روسیه (دوستی ملل) زبان روسی و انگلیسی است. تمام دانشجویان خارجی ای که مشتاقند به زبان روسی تحصیل کنند باید دوره آمادگی پادفک این دانشگاه را بگذرانند. دوره آماده سازی یا پادفک، دانشجویان خارجی  را برای تحصیل در دانشکده ها و موسسات روسی آماده میکند، این آمادگی شامل آموزش زبان روسی از مبتدی تا پیشرفته و فراگیری دروس پایه میباشد. پادفک در دو دوره 10 ماهه و 4 ماهه ارئه میشود و هر هفته 36 ساعت کلاس حضوری برای متقاضیان برگزار می شود.

دانشگاه رودن پزشکی

دانشگاه رودن امکان تحصیل در رشته های پزشکی در روسیه را به زبان روسی و انگلیسی فراهم میکند. رشته های پزشکی خانواده، پزشکی داخلی، کارشناسی پزشکی قانونی، پزشکی قانونی، دندانپزشکی عمومی، داروسازی عمومی و سایر رشته های مرتبط را در رودن ارائه میگردد.

پزشکی خانواده

نحوه مطالعه :تمام وقت

دوره آموزش: 2 ساله

زبان مطالعه: روسی

پزشک داخلی 

نحوه مطالعه: تمام وقت

دوره آموزش: 3 ساله

زبان مطالعه: روسی

کارشناسی پزشکی قانونی

روش مطالعه: تمام وقت  تحصیل

دوره آموزش:2  ساله

 زبان تحصیل روسی

دندانپزشکی عمومی

روش مطالعه: تمام وقت

دوره اموزشی: 2ساله

زبان تحصیل: روسی

دانشگاه های بسیاری در روسیه رشته های شاخه پزشکی را ارائه میدهند که میتوانید با توجه به شرایط و معیار های خود، دانشگاه مد نطر را انتخاب کنید. دانشگاه سماشکو مسکو و دانشگاه سچینوا به عنوان بهترین دانشگاه پزشکی در روسیه انتخاب بسیاری افراد برای ادامه تحصیل میباشد. از شما دعوت میکنم جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله دانشگاه سچینوا را مطالعه بفرمایید.

دانشگاه رودن دندانپزشکی

پروتز دندانپزشکی

  • نحوه مطالعه: تمام وقت
  • دوره آموزش:2 ساله
  • زبان مطالعه: روسی

برای یادگیری مهارت‌های حرفه‌ای عملی در این دوره باید 2 ترم  بگذرانید. مانند آماده‌سازی دندان، استفاده از ابزار میکروسوپ، قالب گیری، اسکن داخل‌دهانی، عکس‌برداری دندانی، ایمپلنت، پروتز متحرک. برای یادگیری مهارت‌های حرفه ‌ای عملی در این دوره باید 2 ترم  بگذرانید. مانند آماده‌سازی دندان، استفاده از ابزار میکروسوپ، قالب گیری، اسکن داخل‌دهانی، عکس‌برداری دندانی، ایمپلنت، پروتز متحرک. متقاضیان در این رشته باید تحت نظر دندانپزشکان بسیار ماهر، تمریناتی را به انجام برسانند.  علاوه بر این، در خصوص مطالعه مقالات جدید منتشر شده در ژورنال‌های بین‌المللی باید در سمینارها وسخنرانی های مختلف در زمینه دندان پزشکی دیجیتال شرکت کنند.

جراحی دندان

  • نحوه مطالعه: تمام وقت
  • دوره آموزش: 2 ساله
  • زبان: روسی

 هزینه شهریه برای یک سال شهروندان روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع 452000 ₽ برای شهروندان کشورهای “خارج از کشور” 7750$ 

دندانپزشکی

  • نحوه مطالعه: تمام وقت
  • مدت: 5 ساله و سه ساله
  •  زبان تحصیل: انگلیسی و روسی

شرایط پذیرش دانشگاه رودن روسیه

جهت اپلای دانشگاه رودن باید مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید سر کلاس درسی خود در رشته ی مورد نظر تحصیل کنید.

1 رشته ی مد نظر را انتخاب کنید

2 برای آن رشته درخواست بدهید

3 پاسخ رسمی را از دانشگاه RUDN دریافت کنید

4 رشته خود را تایید کنید و پرداخت لازم را انجام دهید.

5 مدارک خود را کامل و ترجمه کنید سپس درخواست ویزا دهید

6 به دانشگاه RUDN بیایید و در آزمون های ورودی شرکت کنید

7 تبریک! شما با قبولی در آزمون ورودی، قادر به تحصیل در رودن هستید

پذیرش دانشگاه رودن

مرحله 1. انتخاب رشته ی تحصیلی

 زبان تحصیل ممکن است روسی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی باشد. لطفا به زبان رشته ای که انتخاب می کنید دقت و در سایت دانشگاه رودن بررسی کنید

در دانشگاه رودن میتوانید زبان روسی یاد بگیرید. با شرکت در دوره ی پادفک به صورت حضوری یا آنلاین، به فراگیری زبان روسی و دروس تخصصی بپردازید.

زبان تحصیل در دانشکده پزشکیو برنامه های تحصیلات تکمیلی ممکن است روسی و انگلیسی باشد

مرحله 2. درخواست خود را به دانشگاه ارسال کنید.

یک درخواست آنلاین در سایت پر کنید و یک کپی از پاسپورت و گواهی تحصیلی خود را در آن پیوست کنید.  برای مدارک خود آپوستیل تهیه کنید

اگر به دلیل تکمیل دوره آموزشی خود گواهی تحصیلی ندارید، فهرستی شامل موضوعات مورد مطالعه و نمرات کسب شده را در سربرگ رسمی مدرسه ضمیمه کنید.

اگر مدارک تحصیلی شما به زبان انگلیسی ترجمه نشده است، باید ترجمه آن را به روسی ارسال کنید.

مرحله 3. یک پاسخ رسمی از دانشگاه RUDN دریافت کنید.

درخواست شما توسط دفتر پذیرش دانشگاه RUDN بررسی خواهد شد. معیارهای اصلی شامل معدل کل ونمرات دروس اصلی است.

با توجه به این موضوع، اداره پذیرش به شما توصیه می کند یا توصیه نمی کند که برای برنامه انتخابی در دانشگاه RUDN درخواست دهید

اطلاعات مربوط به تصمیم اتخاذ شده در قالب یک نامه رسمی از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.

به عنوان یک قاعده کلی، بررسی درخواست شما بین 2 هفته تا 1 ماه طول خواهد کشید.

مرحله 4: تکمیل فرایند ثبت نام در دانشگاه رودن

تایید ثبت نام: شما باید تایید کنید که موافق مطالعه در محیط دانشگاه RUDN هستید. این تایید از طریق ارسال ایمیل به آدرس ایمیلی انجام می‌شود که در پاسخ رسمی دانشگاه RUDN ذکر شده است.

پرداخت قرارداد پیشنهادی: پس از تایید موافقت خود، شما ملزم به پرداخت قرارداد پیشنهادی هستید. این یک تعهد مالی است و باید پرداخت خود را با ارسال یک ایمیل تایید کنید.

نکته مهم: دقت کنید پرداخت قرارداد، تضمینی برای ثبت نام شما در دانشگاه RUDN یا تأیید ویزا نمیباشد.

مرحله 5. آماده‌سازی اسناد و دریافت ویزا

هنگامی که دانشگاه RUDN مبلغ قرارداد پیشنهادی را دریافت می‌کند، فرآیند دعوت برای دریافت ویزا دانشجویی آغاز می‌شود. زمان لازم برای این فرآیند به تفکیک کشور محل اقامت شما بین چند هفته تا 1.5 ماه متغیر است. بعد از این مرحله به سفارت جمهوری روسیه مراجعه کنید تا اسناد مورد نیاز برای درخواست ویزا را ارائه دهید در حین انتظار برای دعوتنامه، مدارک مورد نیاز را آماده کنید. این مدارک شامل موارد زیر است:

  1. گواهی اصلی مدرک تحصیلی به همراه ترجمه تایید شده آن به زبان روسی
  2. مدرک پاسپورت و ترجمه آن به زبان روسی
  3. گواهی وضعیت منفی اچ‌آی‌وی و ویروس ایدز
  4. شش عکس سیاه و سفید با اندازه 3 در 4

سخن آخر

دانشگاه رودن یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل در رشته های پزشکی و غیر پزشکی میباشد، بنابراین اگر قصد دارید در کشور روسیه ادامه تحصیل بدهید میتوانید این دانشگاه را در انتخاب های خود قرار دهید. در صورتی که به اطلاعات بیشتری برای اپلای نیاز دارید میتوانید از راهنمایی های فلورنس برای هموار کردن مسیر مهاجرت تحصیلی خود استفاده کنید. گروه مهاجرتی فلورنس با ارائه مشاوره رایگان و تخصصی، آماده پاسخگویی به سوال های شماست. فرم مشاوره رایگان را پر کرده و منتظر تماس متخصصین فلورنس باشید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.