معرفی دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا

 دانشگاه پلی تکنیک تورین یک دانشگاه دولتی است که در شمال غربی این کشور یعنی در شهر تورین واقع شده است. دانشگاه پلی تکنیک تورین در سال ۱۸۵۹ بنیان گذاری شده و از قدیمی ترین دانشگاه های فنی در کشور ایتالیا است و دوره های مختلفی در زمینه های مهندسی، معماری و طراحی صنعتی ارائه می کند.

برای بیش از ۱۵۰ سال، دانشگاه پلی تکنیک تورین یکی از مهم ترین و معتبرترین موسسات دولتی در سطح ملی و بین المللی در زمینه آموزش، تحقیقات، انتقال فناوری و خدمات در تمام بخش های معماری و مهندسی بوده است.دانشگاه پلی تکنیک تورین، تشکیل شده از ۵ پردیس با ساختمان های چند منظوره و مجهز برای آموزش و یادگیری ، پژوهش و ارائه خدمات کاربردی به دانشجویان می باشد که دوره ها و برنامه هایی را ارائه می کند که در سطح بین المللی شناخته شده هستند.

 شما می توانید از بین مجموعه گسترده ای از دوره ها که به زبان انگیلیسی برگزار میشوند از مقطع کارشناسی تا دکترا، رشته خود را انتخاب کنید. تعداد دانشجویانی که در حال تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک تورین هستند، ۳۵۰۰۰ می باشد که از این تعداد، حدود ۱۴% از دانشجویان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند که در واقع مقدار بالایی است. همین نکته، باعث ایجاد یک محیط بین المللی و چند فرهنگی در دانشگاه پی تکنیک تورین شده است

رنکینگ دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا

  • بر اساس سیستم رتبه بندی QS:  308
  • بر اساس سیستم رتبه بندی TIMES: 501

بورسیه تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک تورین

  •  

بورسیه های تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک تورین تنها به این چند مورد فوق محدود نمی شوند. بورسیه های متنوعی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است که با در بررسی و ارزیابی مواردی از قبیل شایستگی تحصیلی و یا وضعیت مالی به دانشجویان اعطا می شوند. توجه داشته باشید که ، دانشجویان با دریافت این بورسیه های تحصیلی  ایتالیا با کمک تیم مهاجرتی فلورنس می توانند ضمن تحصیل (تقریباً) رایگان، مبلغی را به عنوان کمک‌هزینه دریافت  و از مزایایی چون  خوابگاه دانشجویی ، تخفیفات سلف سرویس و کارت تردد دانشجویی  نیز برخوردار شوند. همچنین تحصیل در مقطع دکتری در تمام دانشگاه‌های دولتی ایتالیا تقریباً رایگان است. برای دریافت اطلاعات بیشتر فرم ارزیابی رایگان را پر کنید.

دانشگاه پلی تکنیک تورین

خوابگاه دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشجویان بین المللی، مهمانان و بازدیدکنندگانی که برای مطالعه، تحقیق یا کار به پلی تکنیک می آیند می توانند در اقامتگاه Borsellino (یکی از اقامتگاه های EDISU) در یک اتاق یک یا دو نفره، اتاق رزرو کنند. می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به خوابگاه‌ها، اقامت‌های کوتاه مدت یا اقامتگاه‌های دانشگاهی را  در وب‌سایت Study in Turino بیابید.

خدمات اقامتی پولیتو، آپارتمان های کاملاً مبله و مجهز را به دانشجویان خارجی و بین المللی (دانشجویان خارجی ثبت نام شده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و کارشناسی ارشد) در شهر تورین ارائه می دهد.   

هزینه دانشگاه پلی تکنیک تورین

هزینه تحصیل در  دانشگاه پلی تکنیک تورین با توجه به رشته و مقطع تحصیلی  متفاوت است. با این حال متوسط شهریه برای تحصیل در کارشناسی برای دانشجویان ‌بین‌المللی حدود ۲۷۰۰ یورو در هر سال و برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی حدود ۳۷۰۰ یورو در هر سال خواهد بود. باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه پلی تکنیک تورین کمک هزینه‌ها و بورسیه‌های تحصیلی متعددی را در اختیار دانشجویان ‌بین‌المللی خود قرار می‌دهد. 

استفاده از کمک هزینه‌های تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک تورین موجب ‌می‌شود که دانشجویان ‌بین‌المللی بتوانند بخش اعظمی از هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویی خود در ایتالیا را تامین کنند. با اینکه دانشگاه‌های کشور ایتالیا هزینه‌ای به عنوان شهریه دانشگاهی تهیه می‌کنند، امکان تحصیل نیمه رایگان یا حتی کاملا رایگان با استفاده از کمک هزینه‌های تحصیلی دانشگاه‌های عالی رتبه این کشور که دانشگاه پلی تکنیک تورین نیز یکی از آنها است، وجود دارد. کمک هزینه‌های تحصیلی با توجه به نوع بورسیه و و شرایط دانشجویان می‌توانند تمام یا بخشی از‌ شهریه دانشگاهی‌، و هزینه‌های زندگی دانشجویی آنها را تحت پوشش قرار دهند.

رشته های دانشگاه پلی تکنیک تورین

رشته های کارشناسی پلی تکنیک تورین

معماری

مهندسی عمران

مهندسی هوافضا

مهندسی بیومدیکال

مهندسی شیمی و مواد غذایی

مهندسی سینما و رسانه

مهندسی خودرو

مهندسی ساختمان

مهندسی مکانیک

مهندسی انرژی

مهندسی برق

مهندسی فیزیک

مهندسی کامپیوتر

مهندسی محیط زیست و زمین

فن آوری های تولید صنعتی

مهندسی ریاضیات

 

رشته های ارشد پلی تکنیک تورین

رشته

زبان تحصیل

رشته

زبان تحصیل

معماری ساخت و ساز شهری

ایتالیایی

انگلیسی

مهندسی خودرو

انگلیسی

معماری میراث

ایتالیایی

انگلیسی

مهندسی ارتباطات

انگلیسی

معماری پایداری

 

ایتالیایی

انگلیسی

امنیت سایبری

انگلیسی

علم و مهندسی داده

انگلیسی

اقتصاد محیط زیست

ایتالیایی

شیمی صنعتی

انگلیسی

مهندسی هوا فضا

ایتالیایی

مهندسی پزشکی

ایتالیایی

انگلیسی

مهندسی فرآیندهای شیمیایی

ایتالیایی انگلیسی

مهندسی سینما و رسانه

ایتالیایی

مهندسی ساخت و ساز

ایتالیایی انگلیسی

اگر قصد دارید در دانشگاه تورین مدرک ارشد خود را دریافت کنید و از شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا اطلاعی ندارید، از شما دعوت میکنیم که مقاله کارشناسی ارشد در ایتالیا را مطالعه کنید و با مراجعه به سایت اصلی دانشگاه پلی تکنیک تورین به تمامی رشته های ارائه شده در این دانشگاه آگاه شوید.

سایت دانشگاه پلی تکنیک تورین

سایت اصلی دانشگاه پلی تکنیک تورین به  آدرس رو به رو میباشد. تمام اطلاعات لازم برای اپلای در سایت اصلی موجود میباشد. https://www.polito.it/didattica

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.