آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا

آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا

آزمون آیمت (IMAT) ایتالیا

آزمون آیمت (IMAT) یک آزمون جامع برای رشته‌های پزشکی کشور ایتالیا که تحت نظارت وزارت آموزش کشور ایتالیا می‌باشد.آزمون آیمت(IMAT) مخفف کلمه International Medical Admissions بوده این آزمون هرساله برگزار می‌شود، دانشگاه‌های ایتالیا برخلاف دیگر کشورهای دیگر اروپایی آزمون آیمت را معیاری مهم برای رشته‌های پزشکی درنظر میگیرد.این آزمون همواره در 20 کشور جهان برگزار میشود.تعداد سوالات این آیزمون 60 عدد و زمان پاسخدهی به سوالات 100 دقیقه درنظر گرفته شده و تمامی سوال‌های آزمون آیمت به صورت تستی می‌باشد.دروس آزمون آیمت شامل دروس بیولوژی،اطلاعات عمومی ،هوس ومنطق ،زیست شناسی،شیمی،ریاضی و فیزیک می‌باشد.نمره قبولی در آزمون آیمت در کشور ایتالیا حداقل نمره 40می‌باشد.نمرات آزمون آیمت به صورت 5/1 نمره برای جواب‌های صحیح و 4/0 نمره برای جواب‌های اشتباه درنظر گرفته شده.هزینه این آزمون 120 یورو یا همان معادل 164 دلار می‌باشد.

آزمون ALPA TEST ایتالیا

آزمون alpha test برای اولین بار در سال 1978 در ایتالیا برای جذب دانشجویان بین‌المللی برگزار شد که امروزه تمامی دانشجویان بومی و بین‌المللی برای حضور در دانشگاه‌های ایتالیا در این آزمون شرکت میکنند، این آزمون از مهمترین آزمونهای ورودی دانشگاه ایتالا محسوب می‌شود. آزمون alpha testبین 60 تا 80 سوال می‌باشد که 100 الی 120 دقیقه فرصت برای پاسخ دهی درنظر گرفته شده است. این آزمون تستی می‌باشد و نمره قبولی آن بین 20 تا 90 برای دانشجویان درنظر گرفته شده و اما فرد اگر در این ازمون به نمره قبولی نرسد بین 1 تا3 هفته باید در ایتالیا حضور داشته باشد تا دانشگاه‌ها ظرفیت خودشون رو اعلام کنند در دانشگاه‌هایی که ظرفیت آن‌ها کم باشد، فرد هرچقدر نمره بهتری داشته باشد شانس بیشتری برای حضور در دانشگاهای ایتالیا دارد.شرکت در این آزمون بدون هیچگونه محدودیتی می‌باشد. این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود،متقاضیان ایرانی می‌توانند برای این آزمون به کشور ایتالیا یا 20 کشور دیگری که آزمون آلفا تست را برگزار می‌کنند مراجعه کنند.هزینه این آزمون حدود 120یورو می‌باشد.

آزمون آیلتس ایتالیا

آزمون آیلتس IELTS یک آزمون بسیار معتبر است و در اکثر دانشگاه ها برای ورود و پذیرش به مدرک این آزمون احتیاج دارید.در کشور ایتالیا نمره قبولی این آزمون بستگی به سطح تحصیلی متقاضی می‌باشد.این آزمون بین‌المللی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود، ذز آزمون آیلتس IELTS افراد 4 نمره از بین 0 تا9 دریافت می‌کنند که این 4نمره شامل بخش‌های شنیداری،خواندن و درک مطلب، نوشتاری  و مکالمه می‌باشد.نهایت نمره قبولی در دانشگاه‌های ایتالیا نمره 6 می‌باشد.در دانشگاه‌های ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بدون داشتن مدرک آیلتس IELTS امکان پذیر نمی‌باشد.

آزمون SAT ایتالیا

یکی از آزمون ­های معتبری که مدرک آن جهت پذیرش در ایتالیا نقش تعیین کننده ­ای دارد آزمون SAT می ­باشد. هرچند که داشتن این مدرک برای اخذ پذیرش ایتالیا الزامی نیست ولی کسب نمرۀ بالا در این آزمون باعث می ­شود متقاضی نسبت به سایر متقاضیان در بعضی از رشته ها شانس بیشتری داشته باشد.SAT   در واقع مخفف Scholastic Aptitude Test است و یکی از آزمون­ های معتبر ایالات متحده امریکا برای متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه می­ باشد. همچنین تعداد زیادی از دانشگاه ­های انگلیسی زبان غیر امریکایی مانند دانشگاه­ های استرالیا، ایتالیا، ترکیه و … آزمون SAT را به عنوان معیاری مهمی برای پذیرش در مقطع کارشناسی و پزشکی در نظر گرفته ­اند.

این آزمون به دو نوع General  و Subject  تقسیم می ­شود. و شامل مهارت ­های حل مسئله، درک مطلب و ریاضی می­ باشد.  SAT برای هر رشته به طور تخصصی طراحی می ­شود و در آن تسلط متقاضیان بر مباحث علمی مانند زبان انگلیسی، تاریخ، ریاضی و زیست، شیمی، فیزیک و… مورد بررسی قرار می­ گیر و از آنجا که این آزمون در ایران برگزار نمی ­شود لازم است متقاضیان برای انجام آن به کشورهای همسایه مراجعه کنند.

از جمله رشته­ هایی که با استفاده از SAT می­ توان امید بیشتری برای قبولی در آن داشت می ­توان به رشته های زیر اشاره کرد :

رشته معمار پایدار دانشگاه ساپینزا

رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه توروگاتا

رشته علوم مهندسی دانشگاه توروگاتا

رشته مهندسی معماری دانشگاه پلی تکنیک تورین

رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه پلی تکنیک تورین

 رشته مهندسی عمران دانشگاه پلی تکنیک تورین

رشته مهندسی طراحی خودرو دانشگاه پلی تکنیک تورین

رشته مهندسی برق دانشگاه پلی تکنیک تورین

رشته مهندسی مکانیک دانشگاه پلی تکنیک تورین

و بسیاری از رشته ­های دیگر…

موسسه مهاجرتی فلورنس

برای یک مهاجرت موفق رو تیم فلورنس حساب کنید

آزمون تولک (TOLC) ایتالیا

یکی از آزمون‌ها برای سنجش سطح دانشجویان متقاضی در مقطع لیسانس در دانشگاه‌ها ایتالیا آزمون تولک (tolc) می‌باشد.انواع آزمون تولک عبارت‌اند از آزمون‌های TOLC-E ( تولک اقتصاد و علوم اجتماعی وآماری) ، TOLC-I ( تولک مهندسی) و TOLC-F (تولک داروسازی) مباحث این آزمون‌ها از دروس پایه دبیرستان ایتالیا می‌باشد مانند دروسی ریاضی،درک مطلب،منطق،انگلیسی،زیست ،شیمی و فیزیک می‌باشند.آزمون TOLC-E شامل 36سوال ،آزمون TOLC-Fشامل 50 سوال و آزمون TOLC-I و TOLC-F شامل 50 سوال می‌باشد، هزینه تمامی آزمون تولک 30یورو بوده طبقه بندی نمرات آزمون‌های تولک به این صورت می‌باشد که برای هر سوال درست 1 نمره مثبت وبرای هر سوال اشتباه 0.25 نمره منفی درنظر گرفته می‌شود و سوال‌های پاسخ داده نشده در این آزمون شامل نمره مثبت یا منفی نمی‌باشد و درنظر گرفته نمی‌شود.نتایج آزمون تولک در پایان همان روز امتحانی اعلام می‌شود.نحوه برگزاری آزمون‌های تولک به صورت غیر حضوری و آنلاین می‌باشد.

آزمون دولینگو ایتالیا

این آزمون زبان که Duolingo English Test نام دارد و مخفف آن DET نامیده می­ شود درواقع یک آزمون آنلاین به زبان انگلیسی می­ باشد که در آن مهارت زبان دانشجویان و دانش ­آموزان سنجیده می ­شود.در این آزمون چهار مهارت زبانی خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن سنجیده می­ شود. هزینۀ آن حدود 50 دلار و نمرۀ آن عددی بین 10 تا 160 می ­باشد. نمره ­ای که سفارت ایتالیا می­ پذیرد حداقل 90 است.دولینگو Duolingo در واقع یک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی و دیگر زبان‌ها می‌باشد که آزمونی هم در آن برگزار می‌شود که یک آزمون بسیار معتبر است(این اپلیکیشن تا به امروز نسخه فارسی نداشته است.)، شاید در گذشته آزمون‌های آیلتس و یا تافل مورد قبول دانشگاه‌ها بوده ولی در طی ‌سال‌های گذشته به علت بیماری کوید19 سفارت ایتالیا تصمیم بر این گرفت که دانشجوهایی که نمره 90 را در آزمون دولینگو Duolingo کسب کردند را به راحتی پذیرش می‌کنند.آزمون دولینگو Duolingo را درهر زمان و مکانی که بخواهید می‌توانید انجام دهید و بعد از 48ساعت جواب آزمون منتشر می‌گردد.درهرماه متقاضیان می‌توانند2بار در این آزمون شرکت کنند دولینگو حق این را دارد که درصورت دیدن تقلب متقاضی بدون بازگشت پول آن آزمون را باطل کند و حتی امکان اینکه به صورت دائم دانشجورا از انجام آزمون بازدارند هم می‌باشد.آزمون دولینگو Duolingo طی یک ساعت انجام می‌شود و نتیجه آن به طور مستقیم برای دانشگاه هم ارسال می‌شود.

دلایل شرکت در آزمون زبان دولینگو 

  • قیمت مناست
  • برگزاری آزمون در هر زمانی
  • سهولت نحوۀ برگزاری
  • ارسال نمرۀ آزمون در کمتر از 48 ساعت پس از آزمون
  •  کوتاه بودن زمان آزمون (حدود یک ساعت)

بخش های آزمون دولینگو

  • بخش اول Quick Setup درواقع در این بخش قوانین و مقررات وضع شده در آزمون دولینگو بررسی می ­شد و حدوداً 10 دقیقه زمان می ­برد.
  • بخش دوم Adaptive Questions این بخش شامل سؤالات تطبیقی می­ باشد که میزان سختی یا آسانی آن را عملکردتان در پاسخ دادن به سؤالات قبلی مشخص می کند، زمانی که برای این بخش در نظر گرفته شده 25 دقیقه است و مهارت ­های زیر در این بخش بررسی می­ شود :
  1. واژگان انگلیسی
  2. تلفظ واژگان انگلیسی
  3. نحوۀ نگارش و قرارگیری کلمات به صورت درست در جمله
  4. بیان واژگان انگلیسی با استرس (تأکید) و آهنگ درست
  5. مهارت­ های خواندن، نوشتن و گوش دادن
  • بخش سوم Video Interview & Writing Sampleاین قسمت از سؤالات دو بخشی تشکیل شده است و زمان پاسخگویی به آن 10 دقیقه می­ باشد.بخش اول شامل انجام یک مصاحبۀ ویدئویی و بخش دوم آن نوشتن دربارۀ یک موضوع است.

بخش اول: انتخاب یک موضوع (از بین دو یا سه موضوع) و صحبت کردن شفاهی دربارۀ آن در مدت یک الی سه دقیقه

بخش دوم: انتخاب یک موضوع (از بین دو یا سه موضوع) و نوشتن متنی دربارۀ آن در مدت سه الی پنج دقیقه

قوانین برگزاری آزمون دولینگو  

  1. کامپیوتر متقاضی بایستی دارای مرورگر خوب مانند گوگل کروم ،دوربین، بلندگوی با کیفت و میکروفون باشد
  2. وب کم دقیقاً باید در مرکز کامپیوتر باشد (درکناره ­ها نباشد).
  3. فقط از یک حساب کاربری و ایمیل می­ توانید استفاده کنید.
  4. غیر از شما شخص دیگری در اتاق نباشد.
  5. در طول امتحان ارتباط چشمی با صفحه کامپیوتر را حفظ کنید.
  6. گوش ­ها نباید به وسیلۀ مو، کلاه و… پوشیده شده باشد.
  7. یادداشت برداری در طول آزمون ممنوع است.
  8. استفاده از هندزفری و هدفون ممنوع است.
  9. استفاده از موبایل، آیپد و… ممنوع است.
  10. نرم افزار آزمون دارای پروتکل­ هایی است که خروج از مرورگر یا باز کردن تب جدید را تشخیص می­دهد.

آزمون TIL ایتالیا

آزمون TIL تنها برای ثبت نام در رشته‌های معماری و مهندسی در دانشگاه پلی تکنیک تورین در کشور ایتالیا می‌باشد و محتوای آزمون هر دانشجو با دانشحوی دیگر امکان دارد متفاوت باشد.دروس آزمون TIL شمال دروس پایه مانند ریاضی،هوش و منطق، فیزیک بوده و محل برگزاری این آزمون در دانشگاه تورین و در سایت این دانشگاه می‌باشد. هزینه این آزمون 50یورو بوده و سوالات به صورت رندوم به واسته سایت انجام می‌شود

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.