دانشگاه میلان(پذیرش 2024+رشته های تحصیلی)

دانشگاه میلان

دانشگاه میلان، یکی از برترین دانشگاه های ایتالیا میباشد که امکان تحصیل به زبان انگلیسی و ایتالیایی را برای تمام متقاضیان در سراسر جهان فراهم کرده است. این دانشگاه در شهر میلان واقع شده که شهر میلان علاوه بر این دانشگاه، دانشگاه های دولتی و خصوصی دیگری هم در خود جای داده است. دانشگاه میلان، رشته های بسیار زیادی را از جمله رشته های هنری تا رشته پزشکی را ارائه میدهد. بنابراین از شما دعوت میکنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا در رابطه با تمام جزئیاتی که جهت پذیرش به آن نیاز دارید، آگاه شوید.

تحصیل در میلان

تحصیل در میلان یک فرصت استثنایی برای دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌آید. دانشگاه‌های برجسته و متعدد میلان با برنامه‌های تحصیلی گوناگون و منابع تحقیقاتی فراوانی که برای دانشجویان فراهم کرده است، از تحصیل در میلان تجربه‌ای منحصر به فرد برای دانشجویان می‌سازد. شهر میلان به عنوان یکی از مراکز مهم مد در جهان شناخته می‌شود و دانشجویان می‌توانند از طریق تحصیل در صنعت مد، از همکاری با طراحان برجسته در دنیای مد، بهره‌مند شوند. شهر میلان، فرصت‌های شغلی فراوانی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. اگر به دنبال یک تجربه تحصیلی منحصر به فرد در یک شهر پرانرژی و پرجنب و جوش هستید، تحصیل در دانشگاه میلان یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

 

دانشگاه میلان

پذیرش از دانشگاه میلان

 جهت اخذ پذیرش از دانشگاه میلان، مدارک زیر را تهییه فرمایید. 

  • مدارک تحصیلی دبیرستان و دانشگاه
  • ارائه نمره نهایی آزمون ورودی
  • انگیزه‌ نامه (SOP)
  • ارائه میانگین معدل
  • گواهی زبان معتبر
  • ارائه تمکن مالی
  • فرم ثبت نام

اگر علاقه مند به تحصیل در مقطع لیسانس به زبان ایتالیایی هستید، باید آزمون سنجش مهارت زبان ایتالیایی را بگذرانید تا پذیرفته شوید.

پذیرش از دانشگاه میلان در مقطع کارشناسی

جهت ثبت نام در مقطع لیسانس در دانشگاه میلان، باید دیپلم دبیرستان داشته باشید. به یاد داشته باشید که دانشگاه میلان هر سال بین فوریه و جولای، فراخوان هایی را برای پذیرش در دوره های کارشناسی منتشر می کند. توجه کنید اگر در آزمون ورودی موفق شده اید می‌توانید مراحل ثبت‌نام خود را به راحتی و آنلاین انجام دهید. داوطلبانی که مدارک تحصیلی خود را در خارج از ایتالیا دریافت کرده اند باید رویه های خاص مخصوص دانشجویان بین المللی را در صفحه ثبت نام دوره های بین المللی انجام دهند.

قبل از شروع، مطمئن شوید که موارد زیر را در اختیار دارید

  • کپی اسکن شده از شناسنامه
  • جزئیات دیپلم دبیرستان
  • مدارک ثبت نام شما
  • کارت اعتباری شما
  • عکس پاسپورت
  • کد مالیاتی

قبل از ثبت نام در دانشگاه میلان، داوطلبان بین المللی غیر اتحادیه اروپا باید از طریق پورتال universitaly.it پیش ثبت نام کنند تا ویزای تحصیلی مورد نیاز را دریافت کنند.

سینگل کورس دانشگاه میلان 

دانشگاه میلان جز دانشگاه هایی میباشد که سینگل کورس ارائه میدهد و به دانشجویان فرصت حضور در کلاس های دانشگاه را خواهد داد بدون آن که دانشجوی آن دانشگاه محسوب شوند. به این صورت متقاضیان میتوانند با رشته ی مورد نظر خود بیشتر آشنا شوند و افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون ورودی نبوده اند، به این صورت میتوانند زودتر وارد کشور ایتالیا شوند.لازم به ذکر است، کسانی که مایل به ثبت نام در دوره های سینگل کورس هستند باید حداقل دارای مدرک دیپلم دبیرستان (یا مدرک معادل) باشند.

اگر ساکن اروپا نیستید و موفق نشده اید در آزمون ورودی نمره قبولی بگیرید، میتوانید با کمک موسسه مهاجرتی فلورنس موفق به اخذ سینگل کورس شوید تا از این طریق اقامت ایتالیا را دریافت کنید و با اخذ سهمیه اروپایی، شرایط تحصیل در ایتالیا را برای خود فراهم کنید.

شما نمی توانید در دوره های سینگل کورس ثبت نام کنید اگر:

1.دانشجوی این دانشگاه هستید و تحصیل خود را قطع کرده اید.

2.دانشجوی این دانشگاه بوده و تحصیلات خود را به حالت تعلیق درآورده اند.

ددلاین دانشگاه میلان

شروع ددلاین اپلای رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه میلان از تاریخ 22 ژانویه در سال 2024 آغاز میشود و تا 31 مارس به پایان میرسد.

دانشگاه میلان کجاست

دانشگاه میلان در شهر میلان واقع شده است و بزرگترین دانشگاه در این منطقه محسوب میشود. آدرس دانشگاه میلان در ایتالیا به این صورت میباشد.

Università degli Studi di Milano Via Festa del Perdono, 7 20122 Milano MI Italy

 

شهریه دانشگاه میلان

هزینه ثبت نام سالانه برای سال تحصیلی 2023/2024 به میزان 980 یورو میباشد که شامل مالیات منطقه ای و حق تمبر میباشد.

دانشجویان زیر از پرداخت معاف هستند (به جز مالیات منطقه ای و حق تمبر 156 یورو):

دانشجویان دکتری که از دانشگاه میلان بورسیه دریافت می کنند

استفاده کنندگان از کمک های مالی وزارت امور خارجه

دانشگاه های میلان

میلان، به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای تحصیلات بین‌المللی شناخته می‌شود و دارای دانشگاه‌های برجسته‌ای است که دانشجویان را از سراسر جهان جذب می‌کنند. این دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تحصیلی عالی در زمینه‌های مختلف تحصیلی شناخته شده اند. دانشگاه میلان با تاریخچه غنی و تعهداتی که نسبت به ارائه تحصیلات با بالاترین کیفیت را دارد، به دانشجوان فرصتی منحصر به فرد جهت یادگیری، تحقیق و توسعه توانمندی‌های خود را می‌دهند. در ادامه دانشگاه هایی که در میلان واقع شده است را معرفی کرده ایم.

شهر میلان در ایتالیا دارای دانشگاه‌های بسیاری است. برخی از دانشگاه‌های برجسته شهر میلان عبارتند از:

دانشگاه میلان (University of Milan): این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های میلان و ایتالیا است.

رتبه بندی جهانی QS=276

بورسیه: دارد

دانشجویان بین المللی: 3448

کل دانشکده: 2715

 

دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politecnico di Milano): این دانشگاه معتبر در زمینه‌های فنی و مهندسی شناخته می‌شود.

 

رتبه بندی جهانی: QS:123

بورسیه: دارد

دانشجویان بین المللی: 8422

دانشگاه بوکونی (Bocconi University): این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های اقتصاد و مدیریت در اروپا شناخته می‌شود.

 

نسبت دانشجو به اساتید: 16

بورسیه: دارد

 مجموع دانشکده: 841

دانشگاه میلان

دانشگاه کاتولیک میلان (Catholic University of the Sacred Heart): این دانشگاه معتبر در زمینه‌های علوم انسانی، هنر، و علوم اجتماعی فعالیت دارد.

 

رتبه بندی جهانی: QS:505

بورسیه: دارد

دانشجویان بین المللی: 2575

دانشگاه ایتالیایی (IULM University): این دانشگاه به تخصص در رشته‌های مرتبط با رسانه و ارتباطات مشهور است.

بورسیه: دارد

امتیاز:6

 هزینه تحصیل بین المللی: 7256 یورو

دانشگاه سان رافائل (San Raffaele University): این دانشگاه به تخصص در علوم پزشکی و بهیاری اختصاص داده شده است.

 

رتبه بندی جهانی 595:QS

بورسیه: دارد

دانشجویان بین المللی: 105

دانشگاه ایتالیایی اوریو(University of Milano-Bicocca): این دانشگاه در مناطق مختلف میلان فعالیت دارد و برنامه‌های تحصیلی متنوعی ارائه می‌دهد.

رتبه بندی جهانی481:QS

بورسیه: دارد

دانشجویان بین المللی: 1453

دانشگاه طراحی لباس در میلان

میلان، به عنوان یکی از پایتخت‌های جهانی مد و طراحی، دانشگاه‌های متعدد زیادی را در خود جای داده است که در زمینه طراحی لباس و صنعت مد، به صورت تخصصی کار کرده اند. از میان این دانشگاه‌ها، دانشگاه میلان بی‌تردید یکی از برترین‌ها است. تحصیل در رشته طراحی لباس در دانشگاه میلان، فرصتی استثنایی برای دانشجویان علاقه‌مند به دنیای مد و طراحی است. اساتید معتبر و متخصصان این دانشگاه، به دانشجویان  این امکان را می‌دهند تا مهارت‌های لازم برای طراحی، دوخت و نمایش مد را فرا گیرند. همچنین، میلان به عنوان یک مرکز مهم برای هفته مد جهانی شناخته می‌شود و دانشجویان در میلان، برای آشنایی با صنعت مد و ارتباط با طراحان برجسته دنیای مد، فرصتی منحصر به فرد خواهند داشت.

 

همچنین، شهر میلان به عنوان یک مرکز مد جهانی، در زمینه طراحی لباس، بازار کار و محبوبیت زیادی دارد که باعث میشود، دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل میکنند، به راحتی بتوانند به دنیای حرفه‌ای مد و طراحی وارد شوند و در کمترین زمان ممکن موفقیت‌های خود را شکوفا کنند. بنابراین، تحصیل در دانشگاه میلان در زمینه طراحی لباس، نه تنها موجب یادگیری علمی این رشته میشود بلکه همچنین موجب میشود مهارت‌های عملی خود را در این زمینه تقویت کنند و آمادگی کامل را برای ورود به بازار کار کسب کنند.

رشته های دانشگاه میلان

رشته های لیسانس و تک سیکل کارشناسی ارشد

ورزش و علوم سلامت

علوم کامپیوتر

زبان و ادبیات خارجی

دندان پزشکی

هوش مصنوعی

علوم بیولوژی

شنوایی سنجی

بیوتکنولوژی

رشته های کارشناسی ارشد

ریاضی

زیست شناسی

علوم تغذیه

باستان شناسی

علوم انسانی مدرن

علوم پرستاری و مامایی

اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا را دارید از شما دعوت میکنیم مقاله کارشناسی ارشد در ایتالیا را مطالعه کنید.

رشته های مقطع دکتری

تحقیقات بالینی

علوم کامپیوتر

علوم دارویی

علوم زمین

شیمی صنعتی

مطالعات سیاسی

جامعه شناسی اقتصاد

فیزیک و فیزیک کاربردی

زیست شناسی مولکولی و سلولی

حقوق بین الملل و عمومی

نکته: برنامه های دکترا به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می شود

دانشگاه حقوق میلان

در میلان، دانشجویان رشته حقوق، فرصتی برای مشارکت در تحقیقات و پروژه‌های حقوقی متنوع را خواهند داشت و می‌توانند تجربه عملی حاصل از کار با اساتید برجسته و حقوقدانان معروف را کسب کنند.

ثبت نام در دانشگاه حقوق 

همه داوطلبان موظفند کپی مدارک زیر را در قالب pdf به زبان انگلیسی تهییه کنید. توجه کنید عدم آپلود مدارک مورد نیاز در مهلت درخواست تعیین شده منجر به رد درخواست می شود.

  1. پاسپورت
  2. انگیزه نامه (حداکثر 500 کلمه)
  3. ترجمه انگلیسی مدرک دانشگاهی به همراه ریز نمرات و مدارک دیپلم 
  4. رزومه شامل سوابق تحصیلی، تجربیات کاری مرتبط و سایر اطلاعات مفید به زبان انگلیسی

داوطلبان متقاضی کارشناسی ارشد حقوق در رشته حقوق و پایداری باید دارای مدرک سیکل اول سه ساله  و به زبان انگلیسی مسلط باشند و دانش و سوابق شخصی کافی داشته باشند

دانشگاه میلان پزشکی

دوره تحصیلی پزشکی در دانشگاه میلان، شامل 360 واحد درسی میباشد که در یک دوره شش ساله ارائه میگردد که حداقل 60 واحد آن باید پاس شود

دروس ارائه شده ترم اول پزشکی دانشگاه میلان

زبان

مجموع ساعات

ECTS

Courses

انگلیسی

72

6

سلولی مولکولی و ژنتیک

 

 

2

زیست

 

 

4

زیست شناسی مولکولی

انگلیسی

148

12

مبانی علوم پایه

 

 

7

شیمی بیوشیمی

 

 

5

فیزیک پزشکی

انگلیسی

88

7

بافت شناسی

تحصیل در دانشگاه میلان ایتالیا

مزایای تحصیل در دانشگاه میلان

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • امکان تحصیل به زبان ایتالیایی
  • فرصت‌های شغلی بین‌المللی
  • فرصت‌های اجتماعی عالی
  • خدمات دانشجویی عالی
  • رتبه بالا دانشگاه میلان

دانشگاه میلان حاوی تاریخچه ی مفتخری از فارغ‌التحصیل افراد برجسته در ایتالیا و سراسر جهان میباشد که به جامعه به شکل قابل توجهی کمک کرده‌اند. از دانشمندانی که در فهم ما از جهان اطراف خود کمک شایانی کرده‌اند تا رهبرانی که تغییرات اقتصادی و اجتماعی را رهبری کرده‌اند. برخی از فارغ‌التحصیلان برجسته عبارتند از کارلو روبیا، برنده جایزه نوبل فیزیک، و طراح معروف جیورجیو آرمانی. دستاوردهای آنها شاهدی بر توانایی دانشگاه جهت پرورش استعدادهایی است که توانسته اند نقش موثری در پیشرفت علم داشته باشند.

دانشگاه میلان سایت

اگر قصد کسب اطالاعات تکمیلی در رابطه با دانشگاه میلان را دارید، میتوانید وارد سایت رسمی دانشگاه میلان شوید که در ادامه، آدرس سایت رسمی دانشگاه میلان را برای شما آورده ایم. 

https://www.unimi.it/en

سخن آخر 

دانشگاه میلان به دلیل ارائه بسیاری از رشته ها به زبان انگلیسی و ارائه بورسیه و سینگل کورس، بین متقاضیان بسیار محبوب میباشد. اگر قصد دارید در این دانشگاه تحصیل کنید، تیم مهاجرتی فلورنس آماده ارائه مشاوره رایگان به متقاضیان میباشد و از صفر تا صد این مسیر در کنار شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید فرم مشاوره رایگان را پر کنید و با مشاوران فلورنس به طور مستقیم در ارتباط باشید.

6 پاسخ

    1. سلام بله دانشگاه میلان بورسیه داره. جهت اطلاعات بیشتر میتونید با ما تماس بگیرید 09128824405

  1. خیلی کامل و جامع بود تمام اطلاعاتی که از دانشگاه میلان میخواستم رو اینجا پیدا کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.