دانشگاه سیه نا ایتالیا(رشته+شرایط پذیرش+بورسیه)

دانشگاه سیه نا

دانشگاه سیه‌ نا (University of Siena) که به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دولتی ایتالیا و اروپا شناخته میشود در سال ۱۲۴۰ بنیان‌گذاری شده و  سرانجام در سال 1240 به طور رسمی اقدام به پذیرش دانشجویان داخلی و بین المللی کرد و  امروزه آمار محصلان این دانشگاه ایتالیایی به بیش از 20،000 نفر رسیده است

دانشگاه سیه نا در قلب توسکانی، در شهر فلورانس از زمان تأسیس خود، مجموعه‌ای گسترده از رشته‌ها و گرایش‌های مختلف را ارائه داده است. این دانشگاه از طریق دانشکده‌های حقوق، پزشکی، اقتصاد و مدیریت، به شهرت چشم‌گیری دست یافته است همچنین، دانشکده‌های جدیدی چون داروسازی، جراحی و قانون نیز به عنوان بخش‌های نوظهور و پویا، جای خود را در این دانشگاه پیدا کرده‌اند.

آنچه در این مقاله خواهید خواند

دانشگاه سیه نا

این مرکز آموزشی با 14 دانشکده و 15 دپارتمان به سازماندهی گسترده خود ادامه داده و در حال حاضر، نزدیک به 30 رشته در مقطع لیسانس (کارشناسی)، 31 رشته در مقطع فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) و 4 رشته در مقطع دکتری را ارائه می‌دهد. این تنوع در ارائه رشته‌های تحصیلی نشان از تعهد و گستردگی آموزشی این دانشگاه است. تمامی مقاطع تحصیلی در این دانشگاه ارائه میشود که در ادامه به شرایط تحصیل در مقاطع مختلف خواهیم پرداخت.

دوره‌ی کارشناسی دانشگاه siena: جهت دریافت مدرک کارشناسی از دانشگاه سیه نا  بایستی صد و هشتاد واحد درسی را گذارنده باشید 

دوره‌ی کارشناسی ارشد دانشگاه siena: در این دانشگاه، مقطع کارشناسی ارشد دو ساله میباشد و دانشجویان برای ان که موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد شوند بایستی ۱۲۰ واحد درسی را در دانشگاه گذرانده باشند و از پایان نامه خود دفاع کنند.

دوره‌ی دکترا دانشگاه siena: مدرک دکترا بالاترین سطح تحصیل دانشگاهی در ایتالیا است و دانشجویان برای دریافت آن باید یک آزمون جامع را بگذرانند. با توجه به اینکه بیشتر تمرکز دوره دکترا بر روی پژوهش است، دانشجویان این دوره پس از دوره تحقیقات و دفاع از دکتری، می‌توانند مدرک دکتری دریافت کنند. هدف این دوره، تحصیل دانشجویان در سطحی بالا بهمنظور آماده‌سازی آنان برای استخدام به عنوان هیئت علمی دانشگاه، پژوهشگر، یا دیگر موقعیت‌هایی که به دانش پیشرفته و مهارت‌های تحقیقاتی نیاز دارند، می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مقطع ارشد در ایتالیا از شما دعوت میکنیم که مقاله کارشناسی ارشد در ایتالیا را مطالعه بفرمایید.

دانشگاه سیه نا

ددلاین دانشگاه سیه نا 

ددلاین دانشگاه سیه نا برای سال 2024/2025

ددلاین کال اول: 13 نوامبر 2023 تا 15 ژانویه 20224

ددلاین کال دوم: 1 فوریه تا 29 آپریل 2024

رشته های دانشگاه سیه نا

رشته های ارشد دانشگاه سیه نا به زبان انگلیسی 

Public and Cultural Diplomacy

Sustainable Industrial PharmaceuticalBiotechnology

Economics

Language and Mind Linguistics and cognitive studies

Medical Biotechnologies

Engineering Management

Electronics and CommunicationsEngineering

Finance

European Studies

International Accounting andManagement

Genetic Counsellors

Chemistry

Applied Mathematic

Artificial Intelligence and automation engineering

رشته های دانشگاه سیه نا

دوره‌های آماده‌ سازی در دانشگاه سیه‌ نا 

یکی از مزایای siena، برگزاری دوره های آمادگی به مدت یک ترم، جهت آماده سازی دانشجویان، برای ورود به مقطع کارشناسی میباشد. دانشجویانی که قصد شرکت در این دوره را دارند باید سطح B1 زبان ایتالیایی داشته باشند که در پایان دوره، به B2 ارتقا می یابد. برای حضور در این دوره باید کمتر از 12 سال تحصیل داشته باشید. برای ثبت نام در دوره آماده سازی دانشجویان، وارد سایت دانشگاه سیه نا شوید و مدارک زیر را در سایت مربوطه آپلود کنید.

  1. مدرک زبان
  2. کپی پاسپورت
  3. فرم اعلام علاقه
  4. سوابق تحصیلی دوره دبیرستان

نکته: گاهی ممکن است دانشگاه برای تایید و تصدیق مدارک ارسالی متقاضیان (زبان و سوابق تحصیلیآزمون اولیه برگزار کند.

رنکینگ دانشگاه سیه نا

دانشگاه سیه‌نا یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی ایتالیا میباشد که در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2024 در رتبه 731-740 قرار گرفته.

دانشگاه سیه‌ نا یکی از دانشگاه‌های ممتاز اروپا با سابقه ای درخشان است و به دلیل ساختار، کیفیت خدمات، دسترسی به اینترنت، کمک هزینه تحصیلی بین المللی در کل ایتالیا در رده اول قرار گرفته، این دانشگاه در سال ۲۰۱۹ به عنوان برترین دانشگاه متوسط در بین دانشگاه‌های ایتالیا شناخته شد، همچنین در این رتبهبندی این دانشگاه در مقام دوم از نظر خدمات و ساختار دانشگاهی و مقاوم سوم از لحاظ بین‌المللی قرار گرفته است.

پذیرش دانشگاه سیه نا

درخواست پذیرش:

شما باید درخواست پذیرش را از طریق وب سایت apply.unisi.it ارسال کنید. اگر درخواست شما تایید شود، یک نامه واجد شرایط بودن برای ثبت نام (به عنوان مثال، یک نامه پذیرش اولیه) دریافت خواهید کرد. این نامه برای پیش ثبت نام در دانشگاه ما و برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، برای شروع فرآیند درخواست ویزا ضروری است.

اخذ ویزا:

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که در ایتالیا اقامت ندارند نیاز به ویزا دارند. درخواست ویزا از طریق وب سایت universitaly.it تنها پس از پذیرش و دریافت نامه واجد شرایط بودن برای ثبت نام آغاز می شود.

 

دانشگاه سیه نا

نکته:

مبلغ 30 یورو برای ارسال مدارک جهت درخواست پذیرش باید پرداخت شود. به یاد داشته باشید جهت اخذ پذیرش سیه نا، فقط ارسال مدارک کافی نیست و ممکن است دانشگاه درخواست مصاحبه کند که در این صورت، متقاضی باید توانایی های خود را برای ادامه تحصیل در مصاحبه بیان و توجیه کند.

 

بورسیه دانشگاه سیه نا

دانشگاه سیه نا جز دانشگاه های دولتی محسوب میشود که بورسیه تحصیلی دارد و امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم میکند. دانشجویان این دانشگاه می توانند با توجه به درآمد خانواده از بورسیه تحصیلی استانی (بورسیه DSU) استفاده کنند که این بورسیه بخش قابل توجهی از هزینه های دانشجویان را پوشش میدهد و باعث می شود تا دانشجویان به طور کامل تمرکز خود را بر روی تحصیل بگذارند و از امکانات این بورسیه که نظیر اسکان رایگان، وعده غذایی رایگان و پرداخت مبلغی ماهیانه جهت خرید کتاب، فعالیت ورزشی و غیره هستند، برخوردار شوند.

بورسیه استانی سیه نا

اخذ پذیرش بورسیه های تحصیلی  DSU سیه نا از طریق  بررسی فیش حقوقی سرپرست خانواده انجام میشود. در بورسیه استانی دسترسی رایگان به خدمات ناهار خوری (غذاخوری دانشگاه) و حق اقامت رایگان (به شرط در دسترس بودن) فراهم میشود. دانشجویان در هر مقطعی میتوانند برای این بورسیه اقدام کنند تا تحصیلی رایگان داشته باشند.

خوابگاه دانشگاه سیه نا

دانشجویان در سیه‌ نا از طریق اجاره‌های خصوصی یا از طریق خوابگاه دانشجویی، مسکن پیدا می‌کنند هر دانش آموز هنگام تصمیم گیری در مورد خوابگاه باید عوامل مختلفی را به طور مستقل ارزیابی کند. این ملاحظات شامل مکان مسکن و هزینه های اجاره می شود. محل اقامت برای دانشجویان از اتاق های یک یا دو نفره در مسکن دانشجویی تا آپارتمان های خصوصی اشتراکی با دانشجویان دیگر، متغیر میباشد.

این دانشگاه، توافقنامه‌ای را با Residenza Il Refugio امضا کرده تا به پناهندگان و دانشجویان با نیازهای ویژه مسکن بدهد. اتاق های دو نفره (با تخت های مجزا) که قیمت آن برای هر نفر 400 یورو می باشد. این هزینه شامل صبحانه و نظافت اتاق نمی شود.

دانشگاه سیه نا کجاست

siena شهری تاریخی است که در منطقه توسکانی در مرکز ایتالیا واقع شده است. در حدود 70 کیلومتری (43 مایلی) جنوب فلورانس، پایتخت توسکانی، و تقریباً 230 کیلومتری (143 مایل) شمال رم، پایتخت ایتالیا واقع شده است.

 برای رسیدن به دانشگاه سیه نا راه های متعدد و راحتی برای وجود دارد. از طریق راه آهن چیوسی و امپولی با قطار میتوانید به مقصد برسید و یا از اتوبوس های عمومی استفاده کنید. برای اطلاع از نرخ ها، مسیرها و جدول زمانی وسایل حمل و نقل عمومی به وب سایت SENA مراجعه کنید.

سایت دانشگاه سیه نا ایتالیا

سایت دانشگاه سیه نا برای کسب اطلاعات دقیق و فرایند پذیرش به آدرس زیر میباشد.  https://en.unisi.it/

سخن آخر 

دانشگاه سیه نا بیشتر رشته های تحصیلی را پوشش میدهد برای دانستن تمامی رشته ها میتوانید به سایت دانشگاه مراجعه کنید و یا از تیم مهاجرتی فلورنس بخواهید تا شما را راهنمایی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید فرم مشاوره را پر کنید تا در یک زمان مشخص به پاسخ تمامی سوال های خود در زمینه پذیرش و مهاجرت تحصیلی به ایتالیا دست یابید. فلورنس مفتخر است که در این مسیر، رویای بسیاری از متقاضیان تحصیل در ایتالیا را محقق کرده و از همه مهم تر با پشتیبانی بعد از پذیرش، موجب آسان شدن فرایند مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی شده است.

4 پاسخ

    1. سلام، برای سال 2024 و2025 ددلاین کال اول دانشگاه سیه نا 13 نوامبر تا 15 ژانویه 2024 و کال دوم دانشگاه سیه نا 1 فوریه تا 29 آپریل 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.