معرفی آزمون EGE روسیه

آزمون EGE روسیه

آزمون EGE

آزمون EGE یک آزمون سراسری ورودی دانشگاه های روسیه می باشد که تمامی دانش آموزان این کشور بعد از اتمام مدرسه باید برای ورود به دانشگاه در آن شرکت نمایند. نتایج این آزمون برای همه دانشگاه های داخل کشور معتبر و مهم است. شرکت در این آزمون سخت ترین راه برای ورود به دانشگاه های روسیه برای دانشجویان خارجی است به دلیل اینکه برای قبول شدن در این آزمون باید کاملاً آماده باشند.

آزمون EGE آزمون سراسری ورودی دانشگاه های روسیه دارای 14 ماده امتحانی (زبان روسی، ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، تاریخ، جغرافیا، علوم اجتماعی، علوم کامپیوتر، زبان خارجی – انگلیسی، آلمانی، فرانسه و اسپانیایی- و ادبیات) است که همگی به صورت کتبی اخذ می شوند و فقط زبان خارجی دارای بخش شفاهی (مصاحبه مکالمه زبان) نیز است.

سیستم امتیاز دهی در آزمون EGE

سقف نمرات در هر یک از مواد آزمون  100 است. تعیین کمترین نمرۀ لازم برای پذیرش در دانشگاه بر عهدۀ خود دانشگاه می باشد ولی نمی تواند کمتر از مقدار تعیین شده توسط ادارۀ سنجش و ارزیابی علمی روسیه (Rosobrnadzor) باشد. به عنوان مثال در سال 2018 کمترین نمره برای زبان روسی 36، ریاضی 27 و برای علوم کامپیوتر 40 بود.

دانشجویان متقاضی خارجی که در المپیادهای علمی برگزار شده توسط دانشگاه های روسیه و یا انجمن های وابسته به آن ها رتبه کسب کرده باشند،  10امتیاز به نمره آن ها در آزمون EGE اضافه خواهد شد. این رقابت های علمی هوشمند توسط دانشگاه فدرال سیبری، دانشگاه تحقیقات ملی ITMO، دانشگاه فدرال خاور دور ، موسسه فیزیک و فناوری مسکو برگزار می شود.

مکان و زمان برگزاری آزمون ورودی دانشگاه های روسیه(EGE)

این آزمون در سراسر کشور روسیه و سایر کشورهای جهان طبق زمان بندی بین المللی برگزار می شود. مرحله اصلی این آزمون معمولا از ماه می تا ژوئن برگزار می شود. در سایر کشورها این آزمون در موسسات و مراکزی مجهز که توسط دولت روسیه تایید شده اند، برگزار می شود.

مقالات مرتبط

پادفک در روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.