معرفی دانشگاه فدرال کازان روسیه2022

دانشگاه فدرال کازان روسیه2022

دانشگاه فدرال کازان روسیه

دانشگاه فدرال کازان روسیه در سال ۱۸۰۴میلادی توسط امپراطور الکساندر اول در مرکز این شهر بسیار زیبا تاسیس گردید و از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های پزشکی روسیه می‌باشد.طبق آخرین مصوبه ی تایید شده از سوی وزارت بهداشت ایران در سال 2022 رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به زبان انگلیسی و روسی در دانشگاه فدرال کازان مورد تایید می باشد.

دانشگاه کازان

شهر تاریخی کازان یا همان پایتخت جمهوری تاتارستان در روسیه که گاهی ایرانیان به اشتباه به آن قازان می گویند از زیبایی های بی نظیری برخوردار است، یک ایالت با هزینه های زندگی بسیار کم و مکانی عالی برای تحصیل و زندگی دانشجویان است.

این شهر یک شهر بین المللی و چند فرهنگی است که شما میتوانید همزیستی مسالمت آمیز فرهنگ شرقی و غربی را به وضوح لمس کنید، کازان جمعیت مسلمان زیادی دارد از این رو نگران غذای حلال در رستوران های این شهر نباشید.زبان مردمان این شهر تاتاری است.

سیستم آموزشی این دانشگاه مبتنی بر دانشجوست به شکلی که دانشجویان به صورت روزانه وظایفی دارند و مشغول به فعالیتی کاربردی برای دانشگاه هستند و همچنین دانشجویان این دانشگاه دائما تحت ارزیابی علمی می باشند. این دانشگاه دارای کتابخانه هایی بزرگ و متعدد است و آرزوی شما را برای پزشکی حاذق بودن با کیفیت بالای آموزشی خود که در سطح جهان مطرح است ، محقق می‌کند. با این حال پذیرش در این دانشگاه کار آسانی نیست و همچنین شما متقاضیان عزیز برای تحصیل به زبان انگلیسی نیاز به پادفک ندارید.

این دانشگاه با بیش تر از دو سال سابقه‌ی فعالیت علمی در زمینه علوم پزشکی، پزشکان زیادی به جامعه افزوده است و ازبرترین و محبوب ترین دانشگاه های پزشکی در روسیه و جهان است. پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی کازان آرزوی بسیاری از مردم است، دانشگاهی با بالاترین استاندارد های آموزشی با رنکینگ زیر 400 که یکی از پدید آورندگان علم پزشکی در جهان است . در حال حاضر تعداد دانشجویان این دانشگاه  23.174 نفر و تعداد دانشجویان بین المللی 8.375 نفر است.

دانشگاه فدرال کازان روسیه2022

نکته: در این دانشگاه بر خلاف باور عموم علاوه بر رشته پزشکی و دندانپزشکی رشته های داروسازی ، بیوشیمی پزشکی ، بیوفیزیک پزشکی و فیزیولوژی پزشکی در دوره های تخصصی به علاقه مندان ارائه می شود.

دانشگاه کازان  245  همکاری بین المللی با 58 کشور دارد.

تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه فدرال کازان روسیه

متقاضیان بین المللی این دانشگاه که با زبان روسی آشنایی ندارند باید قبل از ورود به دوره ی رشته ی انتخابی خود در یک دوره مقدماتی  که اصطلاحا به آن پادفک می گویند، شرکت کنند و مهارت های خود را تقویت کنند. با این حال چون این دوره به زبان روسی برگزار می‌گردد شما باید شناخت نسبی از زبان روسی در سطح B2 داشته باشید. اما در مجموع شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه دولتی کازان نیاز به مدرک زبان ندارید، تنها لازم است یک معلم زبان روسی مهارت شما را تضمین کند یا مدرک دوره ی پادفک را داشته باشید.

مهلت ارسال درخواست پذیرش با زمان بندی استاندارد دعوت نامه و روند ویزا توسط موسسه ی مهاجرتی فلورنس تعیین می شود. در حال حاضر، آخرین مهلت برای درخواست پذیرش دو ماه قبل از تاریخ شروع برنامه است:

  • 31 آگوست برای دوره مقدماتی یک ساله تحصیلی: سپتامبر – ژوئن
  • اول دسامبر برای آموزش مقدماتی (1،5 سال تحصیلی: فوریه سال تحصیلی فعلی – ژوئن سال تحصیلی آینده)

توجه: بعد ازگذراندن دوره‌ی پادفک، باید در امتحانات ورودی دانشگاه کازان که برای پذیرش متقاضیان اجباری است شرکت کنید.

دانشگاه سماشکو و دانشگاه سچینوا از دیگر دانشگاه های برتر  روسیه جهت تحصیل در رشته ی پزشکی میباشد

رتبه بندی دانشگاه کازان (QS)بر اساس دروس

دروس

رتبه

مهندسی نفت

40

زبان شناسی

151-200

زبان مدرن

201-250

داروسازی

251-300

ریاضیات

301-350

اقتصاد

301-350

مهندسی شیمی

301-350

هنر و علوم انسانی

330

علوم طبیعی

334

فیزیک و نجوم

351-400

علوم بیولوژیکی

351-400

علوم اجتماعی و مدیریت

401-450

علم شیمی

401-450

دارو

551-600

علوم کامپیوتر

551-600

 

رنکینگ دانشگاه فدرال کازان روسیه

طبق رتبه بندی QS  در سال ۲۰۲۱، دانشگاه فدرال کازان  در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد، همچنین در رتبه بندی جهانی QS  رشته های تحصیلی، یکی از ۲۰۰ دانشگاه برتر در زمینه زبان شناسی و یکی از ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان در رشته های ریاضی و فیزیک است.در سیستم رتبه بندی 5 ستاره QS  دانشگاه فدرال کازان، یک دانشگاه سه ستاره است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه فدرال کازان روسیه

بورسیه ، تحصیل در روسیه را برای متقاضیان آسان می‌کند.

دانشگاه فدرال کازان بورسیه هایی ویژه برای کمک به دانشجویان خود فراهم کرده است ودولت روسیه تمام هزینه های تحصیل و کمک هزینه ماهانه ی دانشجویان بین المللی خود را فراهم می‌کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط بورسیه های تحصیلی با کلیک به روی لینک زیر از مشاوره تخصصی موسسه مهاجرتی فلورنس بهره‌مند شوید:

  • هزینه های سفر، نگهداری و بیمه شامل این خدمات بورسیه دانشگاه کازان نمی شود.
  • لطفا توجه داشته باشید که معیار ها و تعداد بورسیه ها بستگی به کشور متقاضی دارد.
  • برای رقابت برای دریافت بورسیه تحصیلی و رقابت با سایر دانشجویان متقاضی باید در آزمون شرکت کنید.
  • این آزمون سالی یک بار در دی ماه یا به عبارتی ژانویه برگزار می شود.
  • توجه داشته باشید که مهلت ثبت نام برای متقاضیان از اسفند تا خرداد است (از ماه مارس تا ماه ژوئن ).
  • در این مورد می توانید با ما تماس بگیرید.

 مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی:

 

  1. تشکیل پرونده ثبت نام و ارسال فرم مشخصات عمومی و تخصصی به دانشگاه
  2. کپی صفحه اول پاسپورت
  3. ارسال مدارک تحصیلی
  4. ارسال گواهی سلامت (مدت اعتبار حداکثر ۳ ماه)
  5. هر مدرکی که رزومه محسوب شود. مانند توصیه نامه ها، مقالات علمی معتبر، قهرمانی مسابقات بین المللی، مدارک زبان یا هر نوع مهارتی و… .
  6. رای زنی کارگزار موسسه ی مهاجرتی فلورنس برای پیگیری روند ثبت نام.

پادفک دانشگاه کازان

همانطور که گفته شد متقاضیان باید برای تحصیل در دانشگاه دولتی فدرال کازان دوره یک ساله‌ی پادفک (این دوره به زبان روسی برگزار می شود)که شامل آموزش تخصصی دروسی از قبیل زیست،فیزیک،شیمی و زبان روسی است را بگذرانند و بعد از قبولی در آزمون آن که تحت عنوان آزمون پری مدیکال برگزار میگردد، در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنند تا بتوانند در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند. محتوا آزمون ورودی زیست و شیمی بوده و به دو زبان انگلیسی و روسی برگزار می شود و این آزمون به صورت تستی می باشد.

خوابگاه دانشگاه کازان

در سال ۲۰۱۳ دولت روسیه شهرکی مجهز برای بازی های المپیک زمستانی روسی تاسیس کرد و در نهایت بعد از پایان مسابقات این شهرک مدرن در اختیار دانشگاه فدرال کازان قرار گرفت. این شهرک که دارای مراکز خرید، رستوران ها و سالن های ورزشی متعدد می باشد، دارای ساختمان هایی نوساز است که از آن برای اسکان دانشجویان بین المللی استفاده می‌شود.هزینه های زندگی در این خوابگاه ماهی 800 روبل تا 1500 روبل است.تعداد اتاق های این خوابگاه محدود است و باید زودتر ثبت نام کنید تا فرصت اقامت در آن را از دست ندهید، لازم به ذکر است اتاق ها به طور معمول برای 3-4 نفر است و دارای 1 آشپزخانه، 1 دستشویی مشترک است واجازه اقامت در آن تنها بعد از معاینه پزشکی به دانشجویان اعطا می شود.

علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه می توانند در سپتامبر (شهریور-مهر) اقدام به حضور در این کلاس ها کنند.  در واقع این دوره کمک شایانی به متقاضیان جهت قبولی در آزمون ورودی دانشگاه می‌کند.مباحث آزمون ورودی برای ورود به کورس(روسی)، زبان روسی و زیست میباشد و برای ورود به کورس(انگلیسی)، زبان انگلیسی – زیست و شیمی می باشد.

زمان ثبت نام پادفک کازان

  • آخرین مهلت ثبت نام 30 جولای می باشد.
  • سالانه تعداد 12 تا 14 نفر می توانند به دوره پادفک (پیش از ورودی به دوره اصلی) وارد شوند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه فدرال کازان روسیه :

  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی‌ به همراه گواهی ریز نمرات و ترجمه رسمی آنها
  • پاسپورت معتبر و ترجمه رسمی پاسپورت که تاییدیه‌‌ی رسمی ‌اداره کل آموزش و پرورش را داشته باشد
  • دو عکس پاسپورت اندازه یک عکس 35 میلیمتر × 45 میلیمتر با پس زمینه سفید
  • گواهی سلامت از بیمارستان، نتیجه تست HIV  (حداقل اعتبار ۳ ماه)
  • هر مدرکی که رزومه محسوب می شود. مانند توصیه نامه، مقالات علمی معتبر، پیروزی در مسابقات بین المللی، گواهینامه زبان یا نوع مهارت و …

 
نکته: متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های روسیه نیازی به ارائه مدرک زبان مثل آیلتس یا تافل ندارند.

مزایای تحصیل در دانشگاه فدرال کازان روسیه 

شرایط سنی

دانشگاه کازان شرایط سنی برای پذیرش متقاضیان خود ندارد، و سیستم پذیرش این دانشگاه به عنوان الگویی ثابت در تمام دانشگاه های کشور روسیه به کار گرفته شده است. شما تنها با داشتن مدرک دیپلم قادربه دریافت پذیرش از این دانشگاه خواهید بود.

شرط معدل

برای پذیرش دوره پادفک دانشگاه دولتی فدرال کازان هیچگونه شرط معدلی تعیین نکرده است و ورود به کورس اصلی دانشگاه بستگی به پاس کردن دوره پادفک دارد.

مدرک زبان

جهت تحصیل در کشور روسیه نیازی به داشتن مدرک زبان ندارید، اما برای تاییدیه مدرک نزد وزرات بهداشت ایران دانشجویان نیاز به مدرک زبان روسی a2 دارند.

همچنین شما می‌توانید به واسطه ی سمینار های علمی که در این دانشگاه برگزار می شود با اساتید بزرگ در حوزه علوم پزشکی و دندان پزشکی از سر تا سر جهان  آشنا شوید و از تجربیات آنان استفاده کنید.از دیگر امتیازات ویژه این دانشگاه فراهم کردن شرایطی است که دانشجویان بتوانند از ترم های اول به عنوان دستیار پزشک در اتاق های جراحی حضور پیدا کنند و به کسب تجربه بپردازند و به پزشکی ماهر تبدیل شوند.این فرصتی است طلایی که نباید آن را از دست بدهید.

تحصیل در دانشگاه فدرال کازان روسیه

دانشگاه فدرال یک مرکز پیشرو در تحقیقات علمی ملی است که دارای ۳۳ آزمایشگاه پیشرفته با امکاناتی مدرن و منحصر بفرد به خصوص برای آزمایشگاه های  شیمی، فیزیک، زیست شناسی، زیست پزشکی و محیط زیست و زمین شناسی است. تحقیقات در این دانشگاه  حول موضوعاتی چون اقتصاد، آروماتیک و ترکیب برق، رادیوفیزیک کاربردی و مدل سازی ریاضی انجام می شود. این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی خود امکاناتی نظیر بورسیه، خوابگاه، کتابخانه، وعده های غذایی و بیمه پزشکی در نظر گرفته است و علاوه بر این تفریحاتی چون:

  • برگزاری مراسم های فرهنگی، ورزشی ، فعالیت های علمی و آموزشی،باشگاه تنیس و بدنسازی
  • برگزاری بازدید از موزه ها، گردش درون دانشگاه فدرال کازان، شهر قازان و تاتارستان.

برای دانشجویان خود در نظر گرفته است.

موقعیت دانشگاه علوم پزشکی کازان در بخش مرکزی کازان است و پردیس اصلی این دانشگاه که در خیابان Butlerov  است و ۱۰ دقیقه از کرملین کازان (Kazan Kremlin) فاصله دارد از بخش های مختلفی چون : کتابخانه اصلی، موزه، گروه های زبان های خارجی، تاریخ، فلسفه، علوم سیاسی و جامعه شناسی، زیست شناسی پزشکی و ژنتیک، بهداشت عمومی و سازمان بهداشت و درمان، نظریه اقتصادی و کار اجتماعی، شیمی عمومی و ارگانیک، میکروبیولوژی، فیزیولوژی آسیب شناسی تشکیل شده است و شما دانشجویان بین المللی در این دانشگاه مشکل مسکن  نخواهید داشت زیرا خوابگاه دانشگاه فدرال کازان که در روستای دانشگاه واقع شده است ظرفیتی بالغ بر ۱۲۰۰۰ دارد و دارای امکاناتی نظیر مراکز پزشکی، داروخانه، ایستگاه کرایه تجهیزات ورزشی، مرکز کپی، خشک شویی، سالن زیبایی، کافه تریا و غیره است. همچنین ساختمان های این دانشگاه روسی در تاتارستان، کراچی-چارکسیا، کرلیا، ماری اِل و منطقه سامرا، تولیاتی (Tolyatti) پخش شده اند.

پذیرش شما در دانشگاه کازان بین 40 تا 60 روز طول می کشد و ویزای متقاضیان معمولا بدون مصاحبه و در مدت 3 تا 7 روز کاری صادر می شود.

نکته:علاوه بر همکاری های بین المللی بسیار زیاد این دانشگاه با کشورهای مختلف، برنامه‌های تبادل دانشجو بین دانشگاه فدرال کازان و دانشگاه‌های دیگر امکان پذیر می‌باشد و برنامه های ویژه ای برای انتقال دانشجویان با دانشگاه های علوم پزشکی آلمان، اسپانیا، مکزیک، برزیل، بریتانیا، آمریکا، سوئد، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و نروژ دارد.

از برنامه های جدید و کاربردی این دانشگاه میتوان به انتقال پزشک از بسیاری از کشور های اروپایی جهت دوره های جراحی به این دانشگاه و بلعکس اشاره کرد.

  دانشگاه علوم پزشکی کازان مراکز درمانی  پیشرفته و مدرنی دارد که اغلب دانشجویان در این مراکز مشغول به کار پاره وقت و یا گذراندن دوره و پروژه های آموزشی و همچنین تحقیقات علمی هستند. پیشنهاد موسسه ی مهاجرتی فلورنس برای ارتقای سطح تحصیلات و مهارت های شما و ساخت یک رزومه علمی موفق این است که در کارهای علمی بین المللی دانشگاه شرکت کنید. همچنین شما می‌توانید تنها با کیلیک به روی لینک زیر برای کسب اطلاعات بیشتر از پکیج های مشاوره موسسه مهاجرتی فلورنس بهره‌مند شوید.

ظرفیت رشته دندانپزشکی مانند رشته پزشکی در دانشگاه فدرال کازان محدود است و طول دوره ی تحصیل آن پنج سال است ، به واسطه ی انتخاب زبان تحصیل در همان ابتدای ورود به کورس اصلی مشخص می‌شود که متقاضی ملزم به ثبت نام در دوره‌ی پادفک است یا خیر(درصورت انتخاب زبان روسی متقاضی باید یک سال قبل از آغاز تحصیل در دانشگاه دوره پادفک را پشت سر بگذارند)

در دو ترم اول دروس دو رشته دندانپزشکی و پزشکی مشترک هستند و در سال های بعد تخصصی تر می شود. رشته ی دندانپزشکی دانشگاه فدرال کازان دارای سه گرایش دندانپزشک ، متخصص آزمایشگاه بالینی و متخصص بهداشت و درمان عمومی است.

هزینه تحصیل در دانشگاه فدرال کازان روسیه 

تحصیلات

کد تخصص

هزینه برای

 

دانش آموزان سال اول

(به روبل)

هزینه کامل

آموزش با توجه به

به برنامه آموزشی

(به روبل)

Biology

06.03.01

182880

731520

Pedagogical education (with

two training profiles)

44.03.05

168960

844800

Biology

06.04.01

205680

411360

Public health

32.04.01

205680

411360

Pedagogical education

44.04.01

192120

384240

Medical business

31.05.01

383940

2303640

Medical business – General medicine (implemented in

English)

31.05.01

493740

2962440

Dentistry

31.05.01

383940

1919700

Dentistry – Dentistry

(implemented in 1-2 courses in

English, 3-5 courses in

Russian)

31.05.01

493740

2139300

Pharmacy

31.05.01

255840

1279200

Medical Biochemistry

31.05.01

243420

1460520

دانشجویان بین المللی

دانشگاه فدرال کازان از ۸۰ کشور جهان دانشجو پذیرفته و این به معنای  اعتبار بالا و هزینه های ارزان دانشگاه می باشد.شما با تحصیل در کنار قشر های متفاوتی از مردم می‌توانید ضمن آشنایی با فرهنگ ها و سیستم های آموزشی مختلف تجربیات زیادی کسب کنید.

شما با تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی کازان که بخشی از دانشگاه فدرال کازان است می‌توانید در دوره های رشته های دیگر به صورت کاملا رایگان حضور پیدا کنید و اگر علاقه مند به موسیقی، فیلم و سینما و تئاتر، یا ادبیات و فلسفه هستید، در مستر کلاس ها و فستیوال های آنان شرکت کنید و علوم بسیاری را علاوه بر علوم پزشکی فرا گیرید.

سایت دانشگاه کازان روسیه

سایت دانشگاه کازان روسیه:  https://kpfu.ru/ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.