دانشگاه پاویا ایتالیا(رشته+شرایط پذیرش+هزینه)

دانشگاه پاویا

دانشگاه پاویا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا میباشد که در ابتدا برای رشته حقوق در سال 825 پس از میلاد ساخته شد. دانشگاه پاویا به دلیل کیفیت بالای تدریس و بافت تاریخی آن شناخته شده است و فاصله آن تا شهر میلان تقریباً 35 کیلومتر میباشد که دسترسی به شهر میلان با تمامی وسایل حمل و نقل مانند اتوبوس و قطار امکان پذیر است. 23000 دانشجو در دانشگاه پاویا تحصیل می کنند که تعداد حدود 15000 نفر از این تعداد را دانشجویان بین المللی تشکیل میدهد. 

تاریخچه دانشگاه پاویا

دانشگاه پاویا دارای تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان مشهور است از جمله:

کامیلو گلگی: بزرگترین عصب شناس و زیست شناس تمام دوران، برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی 1906؛ در دانشگاه درس خواند، کار کرد و تدریس کرد

جرولامو کاردانو: پزشک و ریاضیدان؛ همنام مفصل کاردانیک؛ تحصیل کرد و بعداً استاد پزشکی در پاویا شد

لازارو اسپالانزانی: فیزیولوژیست و زیست شناس؛ به مطالعه عملکردهای بدن و تولید مثل حیوانات کمک کرد.

جولیو ناتا: شیمیدان؛ برنده جایزه نوبل شیمی در سال 1963، استاد و مدیر موسسه شیمی عمومی در پاویا

لورنزو ماسکرونی : ریاضیدان؛استاد جبر و هندسه در UniPV

آنتونیو اسکارپا: آناتومیست و پروفسور آناتومی در پاویا

الساندرو ولتا: فیزیکدان؛ مخترع باتری الکتریکی

اوگو فوسکولو: شاعر و داستان نویس

اپلای دانشگاه پاویا

داشتن دیپلم دبیرستان که پس از حداقل 12 سال تحصیل کسب شده باشد از شرایط اپلای در مقطع کارشناسی میباشد و متقاضیان کارشناسی ارشد باید مدرک لیسانس (حداقل سه سال تحصیل) داشته باشند. دانشگاه پاویا رشته های تحصیلی با دسترسی محدود و نامحدود را ارائه میدهد. دسترسی محدود همراه با آزمون میباشد و دسترسی نامحدود بدون آزمون میباشد.

روش اپلای رشته های تحصیلی نامحدود

1) به پورتال برنامه application.unipv.eu بروید و الزامات برنامه مورد نظر خود را بررسی کنید.

2) با کلیک بر روی “من یک متقاضی جدید هستم” ثبت نام کنید و آدرس ایمیل خود را وارد کنید. پس از این مرحله یک PIN CODE روی صفحه ظاهر می شود.

3) به صندوق ورودی ایمیل خود بروید و ایمیل ثبت نام دریافتی را باز کنید. برای ادامه فرآیند، پین کد را وارد کرده و رمز عبور را وارد کنید.

4) برنامه تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید و با پر کردن اطلاعات خود و بارگذاری مدارک لازم (سند هویت + دیپلم دبیرستان صادر شده به زبان انگلیسی/اسپانیایی/فرانسوی یا ترجمه رسمی به ایتالیایی) فرآیند درخواست را شروع کنید.

5) هزینه درخواست (35 یورو) را بپردازید و 24 ساعت منتظر بمانید تا وضعیت پرداخت به روز شود.

6) برای تکمیل درخواست، روی “ارسال” کلیک کنید. در صورت لزوم – فقط قبل از پایان مهلت – می توانید برنامه را مجدداً باز کنید و اسناد جدید اضافه کنید، اما به یاد داشته باشید که پس از افزودن هرگونه اسناد اضافی، با کلیک بر روی “ارسال” دوباره آن را ارسال کنید.

7) به بازخوردها و درخواست هایی که برای اقدامات بعدی از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد توجه کنید.

نکته: مدارک مورد نیاز برای اپلای کارشاسی و کارشناسی ارشد باید به طور رسمی به ایتالیایی ترجمه شوند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه پاویا

دانشجویان برای ورود به دانشگاه پاویا باید در آزمونی مهم شرکت کنند و قبول شوند تا مورد پذیرش واقع شوند. در صورت اینکه حد نصاب لازم در رشته مورد نظر کسب نشود، دانشجو می تواند برای رشته دیگری آزمون بدهد. مدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه پاویا به شرح زیر است:

  • مدارک دوره تحصیلی قبلی
  • ویزای تحصیلی
  • گذرنامه و کپی
  • انگیزه نامه (مختص دوره دکترا)
  • رزومه
  • مدرک دیپلم
  • مدرک لیسانس
  • مدرک فوق لیسانس
  • مدرک زبان انگلیسی در سطح C1 یا C2 و بالاتر
  • مدرک زبان ایتالیایی در سطح  B2

دانشجویان برای ورود به دانشگاه پاویا و تحصیل به زبان ایتالیایی باید در آزمون زبان ایتالیایی شرکت نمایند ، مگر اینکه یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

  • داوطلبانی که دردوره های رشته های زبان انگلیسی ثبت نام نموده اند.
  • داوطلبانی که گواهینامه CELI سطح C1 یا B2 دارند.

نکته : آزمون زبان در سپتامبر برگزار خواهد شد. تنها استثنا، رشته پزشکی است که دانشجویان باید هم آزمون ورودی زبان ایتالیایی و هم انگلیسی بدهند.

رتبه جهانی دانشگاه پاویا

رتبه جهانی بر اساس کیو اس :469

دانشگاه پاویا پزشکی

تحصیل پزشکی در دانشگاه پاویا 6 سال به طول می انجامد و شعار دانشکده پزشکی دانشگاه پاویا به این صورت ترجمه شده است: «ما دانشجویان را نه تنها به عنوان یک پزشک یا جراح حرفه ای، بلکه به عنوان یک دانشمند و دکتر آینده تربیت می کنیم». دانشکده پزشکی پاویا توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شده است و فارغ التحصیلان دوره پزشکی هاروی نیز توسط شورای پزشکی عمومی انگلستان به رسمیت شناخته می شوند. یک آزمون  بین المللی جهت پذیرش در رشته پزشکی به نام (IMAT) به زبان انگلیسی برگزار میشود که متقاضیان باید در این آزمون شرکت کنند.

اگر قصد تحصیل پزشکی در ایتالیا را دارید از شما دعوت میکنیم مقاله تحصیل پزشکی در ایتالیا را مطالعه بفرمایید.

هزینه دانشگاه پاویا

شهریه دانشگاه پاویا از شهریه ثابت و شهریه متغیر تشکیل شده است. شهریه متغیر به صورت فردی با توجه به وضعیت مالی هر دانشجو و رشته و مقطع تحصیلی تعیین می شود. هزینه تحصیل از دو بخش تشکیل شده است:

  1. هزینه ثابت: 156 یورو (140 یورو مالیات منطقه ای و 16 یورو مهر گمرکی). به علاوۀ 20% هزینه ی شهریه ی متغیر می باشد. برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه، به طور خودکار کاهش هزینه های شهریه در نظر گرفته شده است
  1. شهریه متغیر: بر اساس رشته تحصیلی دانشجو و I.S.E.E محاسبه می شود. (شاخص وضعیت اقتصادی معادل). از 0 تا 4463 یورو متغیر است. برای دانشجویانی که I.S.E.E. ≤ 23000 یورو است، مالیات متغیر 0 یورو است

بودجه ای که برای هزینه زندگی در نظر میگیرید باید شامل محل اقامت، غذا، کتاب، پوشاک، سرگرمی، سفر و قبوض برق و گاز باشد. با در نظر گرفتن هزینه های اقامت، غذا، تلفن، سفرهای محلی و اوقات فراغت، دانشجویان باید بسته به موقعیت مکانی، بودجه ماهانه 600/1000 یورو را در نظر بگیرند. هزینه ای که بابت اقامت در هر ماه باید در نظر گرفت چیزی حدود 250 تا 600 یورو در ماه میباشد که با توجه به منطقه، نوع اتاق (یک یا دو نفره) هزینه ممکن است متفاوت باشد. هزینه های تحصیل حدود 40 یورو در ماه میباشد که در ادامه تعدادی از این هزینه ها را نام خواهیم برد.

1 کتاب

15.00 یورو

فتوکپی

0.05 یورو

زندگی اجتماعی

80 یورو در ماه

1 قهوه در کافه

1.00 یورو

 

1 روزنامه

1.30 یورو

 

سینما

8.00 یورو

 

بورسیه دانشگاه پاویا

اگر دانشجویی برای هر گونه مزایای ارائه شده توسط EDISU درخواست دهد، هزینه تحصیل به طور خودکار با وضعیت اقتصادی خانواده تنظیم می شود. مزایای بورسیه تحصیلی DSU برای دانشجویان دانشگاه پاویا عبارتند از:

  • اسکان در یک اقامتگاه
  • یک وعده غذایی در روز در غذاخوری ها
  • مبلغی با توجه به وضعیت اقتصادی دانشجو
دانشگاه پاویا

امکانات دانشگاه پاویا

دانشگاه پاویا با داشتن دو پردیس پاویا و کرمونا امکانات و خدمات زیادی در دانشگاه پاویا و در کالج های وابسته ارائه می دهد. بیست کالج دانشگاهی و 35 کتابخانه که در خود حدود 1.250.000 جلد کتاب و مجله دارد و مرجع معتبری برای کارهای تحقیقاتی گسترده می باشد. کتابخانه ها در این مجموعه به صورت کاغذی و دیجیتالی در دسترس دانشجویان است و علاوه بر آن اتاق هایی هم وجود دارد که دانشجویان می توانند از فضای آنها برای مطالعه برخوردار شوند.

مراکز ورزشی با وجود 8 سالن و مدرسه ورزشی، استخر های شنای عمومی، باشگاه های ورزشی خصوصی، مراکز سوار کاری خصوصی، زمین تنیس با امکان ارائه گلف، اسکیت و فوتبال 5 نفره با هدف آموزش، بازی و تفریح در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. در بعضی موارد این امکانات با هدف های رقابتی تعبیه شده اند که بتواند برای نیاز های تفریحی و ورزشی دانشجویان پاسخگو باشد.

دانشگاه پاویا حدود 20 اقامتگاه با ظرفیت حدود 2000 دانشجو دارد و برنامه های با امتیاز و تخفیف های خاص مانند تئاتر، سینما، موزه و کنسرت  برای سپری کردن اوقات فراغت دانشجویان ارائه می کند

 

رشته های تحصیلی دانشگاه پاویا

رشته های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی

پزشکی و جراحی

عصب شناسی

مهندسی محیط زیست

رشته علوم فیزیک

هوش مصنوعی انسان محور

نوروبیولوژی

هوش مصنوعی علم و فناوری

زیست شناسی مولکولی

نانوبیوتکنولوژی

بیوتکنولوژی پزشکی و دارویی

روانشناسی

باستان شناسی

مهندسی اتوماسیون صنعتی

مهندس الکترونیک

مهندسی برق

مهندسی رایانه

مهندسی عمران

اقتصاد

رشته های کارشناسی به زبان انگلیسی در دانشگاه پاویا

آزمون ورودی

زبان

مدت زمان

رشته ریاضیات

English TOLC-I or English TOLC@CASA or SAT

ENGLISH

3 سال

دانشگاه پاویا سایت

آدرس سایت دانشگاه پاویا به آدرس زیر میباشد و میتوانید تمام اطلاعات لازم جهت اپلای را از خود سایت رسمی کسب کنید. https://apply.unipv.eu/ 

دانشگاه پاویا کدام شهر است

دانشگاه پاویا در شهر کوچک و جذابی به نام پاویا در منطقه لومباردی در شمال ایتالیا واقع شده است. لومباردی ثروتمندترین منطقه ایتالیاست. این شهر 72000 نفر جمعیت دارد و به میلان بسیار نزدیک میباشد.

سخن آخر

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را دارید دانشگاه پاویا یکی از بهترین انتخاب های شما برای تحصیل خواهد بود. دانشگاه پاویا رشته های زیادی را هر ساله ارائه میکند که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم. تیم مهاجرتی فلورنس آماده انجام صفر تا صد پروسه مهاجرت تحصیلی متقاضیان میباشد. میتوانید با پر کردن فرم مشاوره، منتظر تماس متخصصین فلورنس باشید و از مشاوره رایگان بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.