دانشگاه مسینا ایتالیا|صفر تا صد شرایط پذیرش2024

دانشگاه مسینا

دانشگاه مسینا یک دانشگاه دولتی می باشد که در نوامبر 1548 به طور رسمی توسط پاپ پل سوم در مسینا ایتالیا تأسیس شد. دانشگاه مسینا فعالیت های خود را در سال 1596 آغاز كرد و در حال حاضر دانشجویان بین المللی زیادی از سراسر جهان، در رشته های مختلفی برای پذیرش مسینا درخواست میدهند. این دانشگاه پذیرای افراد بزرگی همچون جیووانی آلفونسو بورلی، پیترو كاستلی، جیووان باتیستا كورتسی، كارلو فراكاساتی، جیاكومو گالو و… بوده که با وجود این افراد دانشگاه مسینا به سطح بالایی از علم و شهرت رسید و هم‌اکنون، یکی از برترین دانشگاه‌های جنوب ایتالیا محسوب می‌شود. 

رنک دانشگاه مسینا

  • بر اساس سیستم رتبه بندیARWU: 850
  • بر اساس سیستم رتبه بندی URAP: 604

در رتبه بندی کیفیت دانشگاه های ایتالیا، Unime رتبه دوم را در بین دانشگاه های بزرگ جنوب ایتالیا دارد.

هزینه تحصیل در دانشگاه مسینا ایتالیا

هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه مسینا بر اساس وضعیت مالی دانشجو یا خانواده‌اش محاسبه می‌شود. اگر دانشجو خودش مستقل باشد، وضعیت مالی او مدنظر قرار می‌گیرد. اگر دانشجو مستقل نباشد، وضعیت مالی خانواده‌اش در نظر گرفته می‌شود. شهریه مسینا را می توان در یک قسط یا سه قسط پرداخت کرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه مسینا برای دانشجویان بین‌المللی در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد  حدود ۷۵۰ یورو در سال است که لازم است در دو یا چهار قسط پرداخت شود. اولین پرداخت 156 یورو در طی مراحل ثبت نام صورت می گیرد (ثبت نام بدون آن انجام نمی شود). اگر دانشجو از نظر اقتصادی مستقل نباشد، هزینه های تحصیل بر اساس وضعیت مالی وی و خانواده او (چه در ایتالیا و چه در خارج از آن) محاسبه می شود.

 

شرایط پذیرش دانشگاه مسینا

همه دانشجویان بین المللی می توانند در رشته های کارشناسی و ارشد ثبت نام کنند برای واجد شرایط بودن جهت ثبت نام در مقطع لیسانس دانشگاه ایتالیا، دانش آموزان باید حداقل 17 سال سن داشته باشند و 12 سال تحصیل در مدرسه را پشت سر گذاشته باشند. در دانشگاه مسینا دانشجویان میتوانند برای دو رشته مختلف درخواست بدهند. قبل از ارسال درخواست خود شرایط پذیرش را حتما بررسی کنید.

دانشگاه مسینا ایتالیا

اسناد و مدارک زیر را قبل از مهاجرت آماده کنید:

  1. اسنادی که تمکن مالی را برای پوشش هزینه‌های اقامت و تحصیل ثابت کند
  2. اطمینان حاصل کنید که نامه  پیش‌ثبت‌نام از دانشگاه مسینا را دارید.
  3. برای شهروندان غیراتحادیه‌ای‌ها ویزا الزامی است
  4. برای اقامت  اولیه و ویزا، بیمه سلامت الزامی است
  5. همیشه پاسپورت معتبر خود را نزد خود نگه دارید.
  6. مدرک زبان و مدارک تحصیلی و تاییدیه آن ها
  7. ترجمه انگلیسی یا ایتالیایی مدارک

کارشناسی مسینا

جهت تحصیل رشته های کارشناسی مسینا، باید مراحل زیر را جهت ثبت نام بگذرانید. در وهله ی اول به پرتال پذیرش دانشگاه مسینا بروید و مدارک زیر را ارسال کنید. لازم به ذکر است که برای تحصیل در مقطع ارشد هم مدارک زیر به علاوه مدرک لیسانس الزامی میباشد.

  • مدرک دیپلم 12 ساله دبیرستان
  • ارائه ریزنمرات سوابق تحصیلی
  •  آپلود یک کپی از ویزا خود
  • آپلود گواهی مدرک زبان انگلیسی

اگر درخواست شما به صورت مثبت ارزیابی شود، یک نامه پذیرش با دستورالعمل‌های ثبت نام در پرتال Universitaly و ادامه فرآیند ویزا برای شما ارسال خواهد شد. دانشگاه مسینا، تاییدیه پذیرش نهایی شما را به شرط آپلود تمامی مدارک، در پرتال Universitaly اعلام می‌کند.

ددلاین دانشگاه مسینا 2024

فراخوان اول (برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا): درخواست برای رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد: از 1 فوریه 2024 تا 21 فوریه 2024

فراخوان دوم (برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا): درخواست برای رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد: از 22 مارس 2024  تا 3 مه 2024 

فراخوان سوم (برای دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا مقیم ایتالیا):  از 27 می 2024  تا 30 ژوئن 2024 

دانشگاه پزشکی مسینا ایتالیا

شرط ورود به رشته ی پزشکی در دانشگاه مسینا، داشتن مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی و  قبولی در آزمون ورودی میباشد. طول دوره تحصیل در رشته پزشکی مسینا 6 سال میباشد و هزینه تحصیل به واسطه ی دریافت بورسیه ی استانی رایگان خواهد شد. جهت تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی باید مدرک زبان تافل یا آیلتس داشته باشید. از شما دعوت میکنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل پزشکی، مقاله تحصیل پزشکی در ایتالیا را مطالعه بفرمایید. .لازم به ذکر است که مهم ترین بخش برای ورود به رشته ی پزشکی در ایتالیا قبولی در آزمونIMAT میباشد. 

تحصیل به زبان انگلیسی در مسینا

اگر می‌خواهید در رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی شرکت کنید، ابتدا باید درخواست پیش‌ارزیابی را در پورتال درخواست‌دهنده دانشگاه مسینا ارسال کنید. اگر درخواست شما تأیید شد، نامه ‌پذیرش را دریافت کرده و مراحل ثبت‌نام را در پورتال یونیورسیتالی دنبال کنید. سپس می‌توانید با دریافت ویزا برای تحصیل به زبان انگلیسی ادامه دهید.

  1. همانطور که در الزامات ورودی هر رشته تحصیلی مقرر شده است دانش‌آموزان ملزم به آپلود گواهی بین‌المللی زبان انگلیسی (سطح B1 / B2) میباشند
  2. برخی دانشجویان ممکن است بر اساس دسته‌بندی‌های خاصی از ارائه این گواهی معاف باشند.
  3. این گواهی باید توسط یک مؤسسه معتبر به آن صادر شده باشد.
  4. مدرک زبان باید در بخش زبان اپلیکیشن آپلود شود.
دانشگاه مسینا ایتالیا

سایت دانشگاه مسینا

سایت رسمی دانشگاه مسینا منبع مناسبی برای کسب تمامی اطلاعات لازم جهت اپلای، اعم از رشته های تحصیلی، ددلاین، تاریخچه دانشگاه مسینا و پذیرش میباشد 

https://international.unime.it/

رشته های انگلیسی زبان دانشگاه مسینا ایتالیا

برای دانلود کامل رشته های انگلیسی زبان دانشگاه مسینا به همراه راه ارتباطی با اساتید، فایل زیر را دانلود کنید.

رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی 

مهاجرت تحصیلی با فلورنس

دانشگاه مسینا میتواند یک انتخاب عالی برای ادامه تحصیل در ایتالیا باشد اما مسینا تنها دانشگاه ایتالیا نیست و آکادمی های زیادی جهت تحصیل وجود دارد که میتوانید با توجه به شرایطی که دارید یکی از این دانشگاه ها را برگزینید. اگر نمیدانید در این مسیر باید از کجا شروع کنید و برای رسیدن به رویای تحصیل در خارج از کشور چه اقداماتی را انجام دهید، تیم مهاجرتی فلورنس با سابقه بالایی که در این زمینه دارد، میتواند راهنمای شما در این مسیر باشد. میتوانید جهت مشاوره رایگان فرم مشاوره را پر کنید و پاسخ سوال های خود را در قالب یک تماس دریافت کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.