معرفی دانشگاه تورنتو کانادا

معرفی دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو  از جمله دانشگاه‌های پیشتاز در زمینه آموزش، اکتشافات و دانش و باکیفیت در سطح جهانی محسوب می شود که در بسیاری از جنبش های علمی و آموزشی مثل نظریه تکامل NP در علوم رایانه یا تحقیق در رابطه با درمان از طریق سلول های بنیادی پیش قدم بوده و اولین انتشارات دانشگاهی در کانادا، اولین دانشکده علوم جنگل در کشور در این دانشگاه آغاز شده اند. دانشجویان این دانشگاه فرصت یادگیری از طریق کار را دارند. تاکنون بیش از ۵۶۰,۰۰۰ دانشجو از دانشگاه تورنتو فارغ‌التحصیل شده‌اند و هم‌اکنون بیش از ۷۴,۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

رنکینگ و رتبه بندی دانشگاه تورنتو کانادا

بر اساس سیستم رتبه بندی QS: 31

بر اساس سیستم رتبه بندی TIMES: 22

بر اساس سیستم رتبه بندی US News: 21

بر اساس سیستم رتبه بندی Webometrics: 20

 

پردیس و دانشکده های دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو از 3 پردیس و 11 دانشکده تشکیل شده است که هرکدام به صورت مستقل به ارائه فعالیت‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف مشغول هستند. در زیر اطلاعات بیشتری در خصوص پردیس‌های دانشگاه تورنتو آمده است:

پردیس St. George سنت جورج 

پردیس اصلی و ابتدایی دانشگاه تورنتو به حساب می‌آید که دارای معماری تاریخی به هم آمیخته با فضاهای سبز است. این پردیس در مرکز شهر تورنتو ساخته شده و بیش از 61 هزار دانشجو در این پردیس مشغول به تحصیل هستند.

پردیس Mississauga

 این پردیس در سال 1967 افتتاح شد و به عنوان دومین بخش بزرگ دانشگاه تورنتو شناخته می‌شود که جمعیت دانشجویی آن بیش از 14 هزار دانشجو است.  UTM شامل 15 بخش دانشگاهی و یک موسسه ارتباطات فرهنگی اطلاعاتی و فناوری است و همچنین 148 برنامه آموزشی در 89 حوزه تحصیلی را برای دانشجویان این دانشگاه در مقاطع مختلف کارشناسی و تحصیلات تکمیلی و بین رشته ای ارائه می‌دهد.

پردیس Scarborough

 برنامه‌های آموزشی تجربی محور مشخصه اصلی پردیس اسکاربورو است. دانشگاه UTSC  در کنار مکان های دیدنی طبیعی محبوب و در سبزترین منطقه شهر تورنتو واقع شده است و رشد پویایی را تجربه می کند. دانشجویان این پردیس از طریق برنامه تعاونی U of T و همچنین برنامه‌های کارآموزی، تحقیقات عملی و مشارکتی آینده شغلی خود را شروع می‌کنند.

پذیرش ورودی U of T کانادا بیش از 90 هزار دانشجو در سال است که بیش از 19 هزار دانشجو از کشورهای مختلف دنیا برای تحصیل در این دانشگاه،مهاجرت تحصیلی می‌کنند و روانه کشور کانادا می‌شوند. همچنین دانشگاه تورنتو یکی از متنوع ترین برنامه‌های آموزشی را در میان دانشگاه‌های دنیا دارد که در آن بیش از 980 برنامه آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می‌شود.

دانشگاه تورنتو از طریق تحقیقات پیشگامانه خود در موضوعات مختلف همچون: سلول‌های بنیادی، کشف انسولین، میکروسکوپ الکترونی، نظریه‌های نقدادبی، نظریه‎‌های ارتباطات، شناسایی اولین سیاهچاله، توسعه نظریه NP و … نه تنها خود را در میان معتبرترین دانشگاه‌های تحقیقاتی جهان قرار داده است، بلکه توسط موسسات برجسته رتبه بندی همچون: مرکز رتبه بندی شانگهای،Times Higher Education و QS Rankings برای سالیان طولانی در میان 30 موسسه برتر تحصیلات عالی جهانی رتبه بندی شده است.

همچنین این دانشگاه سالانه بیشترین بودجه تحقیقاتی دانشگاه‌های کشور کانادایی را دریافت می‌کند و یکی از دو عضو انجمن دانشگاه‌های آمریکا در خارج از ایالات متحده است.

در U of T همواره سعی بر رعایت برابری و عدالت بوده است و محیط‌های کار و یادگیری این دانشگاه به صورت کاملا عادلانه در اختیار تمام دانشجویان و اساتید و کارمندان قرار داده شده تا خلاقیت و مشارکت خود را به حداکثر برسانند و در نتیجه به تحقق اهدافی چون: آزادی بیان، آزادی آکادمیک و آزادی تحقیق نزدیک شوند.

دانشکده های دانشگاه تورنتو به ترتیب زیر است:

  1. دانشکده هنر و علوم
  2. دانشکده علوم مهندسی و کاربردی
  3. دانشکده نقاشی، طراحی و معماری
  4. دانشکده موسیقی
  5. دانشکده جنگل داری
  6. دانشکده اطلاعات
  7. دانشکده پزشکی
  8. دانشکده پرستاری
  9. دانشکده داروسازی
  10. دانشکده دندانپزشکی
  11. دانشکده تربیت بدنی و علوم حرکتی
دانشگاه تورنتو کانادا

بورسیه تحصیلی از دانشگاه تورنتو کانادا

متقاضیان می توانند در صورت واجد شرایط بودن با داشتن پیشرفت تحصیلی و خلاقیت بیشتر نسبت به دیگران در دانشگاه شناخته شوند و از بورسیه های تحصیلی استفاده کنند. این بورسیه ها که بسیار رقابتی هستند هر ساله به دانشجویان ارائه می شود و برخی از آن ها به طور کلی هزینه شهریه، کتاب و هزینه‌های اقامتگاه را به مدت چهار سال برای دانشجویان پوشش می دهد. در ادامه به توضیح چند بورسیه تحصیلی از این دانشگاه می پردازیم:

بورسیه همزمان با پذیرش

تعداد این بورسیه‌ها 4400 عدد برای کارشناسی است و مبلغ آن متغیر می باشد. برای دریافت این بورسیه نیازی به ارسال مدرک خاصی نیست و شرایط به‌صورت خودکار بررسی می‌شود.

Presidents Scholars of Exellence Program

 این بورسیه که مبلغ آن تا 10 هزار دلار سالانه می باشد همزمان با ورود به دانشگاه به دانشجو اعطا می شود و ملاک آن سوابق علمی درخشان است.

بورسیه همزمان با تحصیل

 همانطور که پیشتر توضیح دادم این نوع بورسیه بر اساس صلاحیت علمی تعیین می شود و تعداد آن 5900 عدد در سال است و ملاک اصلی آن صلاحیت علمی و سوابق علمی درخشان است که در یک فضای رقابتی تعیین می شود.

University of Toronto International Scholars Award

 این بورسیه مختص دانشجویان بین المللی می باشد. مبلغ آن 20 هزار دلار سالانه است و برای دریافت آن نیازی به ارسال مدارک جداگانه نیست.

هزینۀ تحصیل در دانشگاه تورنتو کانادا

میزان شهریه هر دانشجو در دانشگاه تورنتو به عواملی مانند برنامه تحصیلی، سال ورود به دانشگاه، مقطع تحصیلی و دانشکده انتخابی بستگی دارد. این در حالی‌ست که هزینه‌های دقیق تحصیل برای هر سال متفاوت است. فراموش نکنید که علاوه بر شهریه، هزینه‌های جانبی دیگری نیز به مخارج تحصیل در کشور کانادا و شهر تورنتو اضافه می‌شود. شهریه رشته‌های مختلف در دانشکده علوم کاربردی و مهندسی برای دانشجویان بین المللی به طور میانگین در حدود 61 هزار دلار کانادا در سال و شهریه رشته‌های معماری، طراحی و مطالعات تجسمی در حدود 56 هزار دلار کانادا در هر سال محاسبه شده است.

همچنین شهریه رشته‌های مربوط به حوزه هنرها و علوم این دانشگاه در دوره‌ کارشناسی در حدود 55 تا 57 هزار دلار کانادا متغیر بوده و در رشته‌های حرکت شناسی و تربیت بدنی و بهداشت مبلغ شهریه در حدود 38 هزار دلار در سال است که تقریبا کمترین میزان شهریه این دانشگاه را دارد.

نکته قابل توجه در خصوص تحصیل در U of T، هزینه‌های بالای تحصیل در این دانشگاه است، چرا که این دانشگاه در میان دانشگاه‌های گروه U15 رتبه اول از نظر بالا بودن شهریه را به خود اختصاص داده است.

این دانشگاه با داشتن پیشینۀ بسیار درخشان در طول تاریخ مشاهیر بسیاری را در زمینه های علمی، فرهنگی، هنری پرورش داده است.

toronto university trustimm 004 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.