معرفی دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

دانشگاه بريتيش كلمبيا (University of biritsh columbia)

این دانشگاه دولتي در سال ۱۹۰۸ به درخواست جان جسپ (John jessop) در شهر ونكوور در كشور كانادا تاسیس شد و در حال حاضر قدیمی‌ترین دانشگاه استان بيريتش كلمبيا محسوب مي شود. دانشگاه بریتیش کلمبیا از همان زمان تاسیس خود تلاش کرده است که دانشجویانی برتر را پذیرش و متخصصانی مجرب را فارغ‌التحصیل کند. از این رو از همان سال‌های اولیه، جایگاه علمی این دانشگاه در بالاترین حد قرار داشته است.

طراحی دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال‌های ابتدایی درست مانند دانشگاه تورنتو بود. دلیل این شباهت هم این بود که این دانشگاه را با نقشه‌های دانشگاه تورنتو بنا کرده بودند. در حوالی سال ۱۹۱۵، دانشگاه مک‌گیل به عنوان کالج دانشگاه بریتیش کلمبیا معرفی شد که دانشجویان سال‌های ابتدایی، ابتدا باید در آن تحصیل می‌کردند تا سپس در دانشگاه بریتیش کلمبیا تحصیل کنند. (اگر چه الان دیگر این موضوع وجود ندارد و دانشگاه مک‌گیل، خود به عنوان یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر کشور کانادا شناخته می‌شود.)

هم اكنون دانشگاه بریتیش‌ کلمبیا از نظر فرصت‌های پژوهشی یکی از برترین دانشگاه‌های جهان است. بودجه سالانه‌ی 670 میلیون دلاری برای پشتیبانی بیشتر از 9900 پروژه تحقیقاتی گواه این ادعا است. دانشگاه بریتیش‌ کلمبیا مقر اصلی TRIUMF (آزمایشگاه ملی کانادا در زمینه فیزیک هسته‌ای و ذره‌ای) است.

 علاوه بر موسسه پیتر وال و موسسه ماده کوانتوم استوارت بلاسون، دانشگاه بریتیش کلمبیا و انجمن ماکس پلانک، اولین موسسه ماکس پلانک در آمریکای شمالی در زمینه مواد کوانتوم هستند.

رنكينگ و رتبه بندي دانشگاه بريتيش كلمبيا

 بر اساس سيستم رتبه بندي QS: 51

 بر اساس سيستم رتبه بندي TIMES: 37

پردیس و دانشکده های دانشگاه بریتیش کلمبیا

پردیس ونکوور

این پردیس در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از مرکز شهر ونکوور قرار داردو به عنوان يك مکان دیدنی برای هر بازدید کننده‌ای جالب و جذاب است. این محوطه‌ی دانشگاهی بیش از ۴۴ هزار دانشجوی کارشناسی و نزدیک به ۱۰ هزار دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دارد.

دانشگاه ونکوور دانشگاه بريتيش کلمبیا در ضلع غربی شبه جزیره پوین گری در شهر ونکوور در کانادا واقع شده است. این پردیس که بیش از ۴۰۰ هکتار وسعت دارد، مکانی خیره‌ کننده است که از ۳ طرف با جنگل و اقیانوس محاصره شده است و فقط ۳۰ دقیقه با اتوبوس با مرکز شهر ونکوور فاصله دارد.

آزمون آمادگی روسیه

این پردیس همچنین دارای ۲ سایت دیگر است که یکی در مرکز شهر ونکوور در میدان رابسون و دیگری در مرکز رسانه‌های دیجیتال قرار دارد.

به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی برتر، پردیس ونکوور دارای برخی از امکانات برجسته است:

*‏  TRIUME یکی از آزمایشگاه‌های پیشرو در جهان در زمینه‌ی فیزیک زیر اتمی است.

* کتابخانه‌ی این پردیس یکی از کتابخانه‌های برتر دانشگاهی کانادا است که ۲۱ شعبه و بخش دارد.

* مرکز هنرهای نمایشی Chan یکی از سالن های کنسرت عالی در جهان است.

*‏  CIRS  مرکز تحقیقات تعاملی پایداری است.

* آرتور اریکسون موزه مردم شناسی را به عنوان بزرگ‌ترین موز‌ه آموزش کانادا طراحی کرده است.

* UBC  و مرکز تحقیقات گیاهان

* مرکز ورزشی داگ میچل Thunderbird، خانه هاکی روی یخ Thunderbird و المپیک زمستانی ۲۰۱۰ هاکی روی یخ از جاذبه‌های ورزشی و تفریحی این پردیس هستند.

* باغ یادبود نیتوب یکی از ۵ باغ برتر ژاپن در خارج از ژاپن محسوب می‌شود.

پردیس Okanagan 

یک مرکز آموزشی بسیار عالی است که افرادی با نوآوري در تفكر و دانشجویان و اساتید عالی و استثنایی را به خود جلب می کند. بیش از ۹,۱۲۰ دانشجو از سراسر کانادا و ۹۹ کشور دیگر در ۸ دانشکده و مدرسه ی عالی در رشته‌های تحصیلی مختلف در مقاطع  کارشناسی و کارشناسی ارشد ثبت نام می‌کنند. این پردیس يكي از بزرگ‌ترين مؤسسات آموزشي و آموزش عمومي آمريكاي شمالي است و يكي از دو مؤسسه‌ی كانادایی است که به طور متوالی در بين ۴۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

دانشکده‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشکده علوم کاربردی

دانشکده معماری و معماری منظر

دانشکده هنر

دانشکده شنوایی شناسی و علوم گفتار

دانشکده سئودر تجارت

دانشکده برنامه ریزی جامعه‌ای و منطقه‌ای

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده آموزش و پرورش

دانشکده آموزش عمومی

دانشکده جنگلداری

دانشکده تحصیلات تکمیلی و دکتری

دانشکده روزنامه نگاری

دانشکده کینسیولوژی

دانشکده اراضی و سیستم‌های غذایی

دانشکده حقوق پیتر آلارد

دانشکده کتابداری، آرشيو و مطالعات اطلاعات

دانشکده پزشکي

دانشکده موسیقی

دانشکده پرستاری

دانشکده علوم داروسازی

دانشکده جمعيت و بهداشت عمومي

دانشکده علوم سیاسی و امور جهانی

دانشکده علوم پایه

دانشکده  امور اجتماعی

کالج عالی  UBC

دانشکده اقتصاد ونکوور

بورسیه و هزینۀ تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا

مانند بسیاری از دانشگاه ها، هزینه تحصیل در این دانشگاه نیز با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد و هر سال حدود 2 درصد به میزان شهریۀ تحصیلی هر رشته و مقطع تحصیلی افزوده می گردد. میزان شهریه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی هزینه ای معادل 11 الی 34 هزار دلار با توجه به مقطع و رشته تحصیلی می باشد. درواقع هزینۀ تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا به ترتیب در مقطع کارشناسی، 11 الی 23 هزار دلار، در مقطع کارشناسی ارشد 24 هزار دلار و  در مقطع دکتری این مبلغ 9000 دلار می باشد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا UBC

دانشجویان ممتاز دارای رزومه علمی و تحصیلی مطلوب می توانند از دانشگاه بریتیش کلمبیا همانند دیگر دانشگاه های سراسر جهان درخواست بورسیه تحصیلی نمایند.

در ادامه به توضیح برخی دیگر از بورسیه های موجود در دانشگاه کلمبیا می پردازیم.

Kathryn Huget Leadership Award

داوطلبانی که قصد استفاده از این نوع بورسیه را دارند می یایست شرایط اولیه ورود به رشته های مدیریت تجارت ، تجارت و بازرگانی ، جامعه شناسی و روانشناسی را داشته باشند. داوطلبان باید توجه داشته باشند این نوع بورسیه فقط برای مقاطع فوق لیسانس و دکتری است و مبلغ 1000 دلار در هر ماه تحصیلی به حساب دانشجوی انتخاب شده واریز می شود .

UCW Second Language Excellence Scholarship

این نوع بورسیه مناسب برای کسانی است که در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس تحصیل می کنند. همچنین داوطلبان رشته های مدیریت بازرگانی ، تجارت ، ارتباطات تجاری به طور خاص می توانند برای دریافت این بورسیه اقدام کنند که مبلغ آن در حدود سالیانه 8000 دلار می باشد.

The Elizabeth Greenshields Foundation Grant

این نوع بورسیه برای داوطلبانی است که به هنر علاقه دارند. بنیاد الیزابت گرینشیلدز استفاده از آن را برای هنرمندان ساکن کانادا و بین المللی آزاد کرده است .

از جمله رشته های تحصیلی این نوع بورسیه که با دریافت آن تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا  تقریبا رایگان می شود می توان به رشته های نقاشی، چاپ، سفالگری و  مجسمه سازی اشاره کرد.

UBC Postdoctoral International Research fellowship

این بورسیه برای انجام تحقیقات و پژوهش متقاضیان مقطع دکتری است. از جمله مزایای این نوع بورسیه تحصیلی مبلغ 45000 دلار در سال است و حقوق و مزایای آن متناسب با استاندارد های تعیین شده توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا و موسسه تحقیقات بهداشتی کانادا است.

 متقاضی با شرایط علمی عالی  برای شرکت در کنفرانس ها یا جلسات علمی مبلغی معادل 1200 دلار در سال کمک هزینه سفر دریافت می کند. هزینه های مرتبط با تحقیقات توسط تیم ناظر بر تحقیق و پژوهش تأمین می شود. متقاضیان می توانند شهروند کانادا یا دانشجوی بین المللی باشند. بنابراین ملیت متقاضیان واجد شرایط درخواست این بورسیه مهم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.