10 تا از شغل های پردرامد روسیه

شغل های پردرامد روسیه

دانستن شغل های پردرامد در روسیه برای هر فردی که قصد مهاجرت به روسیه را دارد الزامی میباشد. چرا که داشتن درآمد خوب لازمه ی یک زندگی ایده آل در هر کشوری میباشد.  یکی از دلایلی که روسیه به کشور مورد علاقه ایرانیان برای مهاجرت تبدیل شده نزدیک بودن روسیه به ایران میباشد و علاوه بر آن، اقتصاد قدرتمند آن در صنعت موجب فراهم شدن فرصت شغلی برای ساکنان این کشور شده است.

میزان درآمد مردم روسیه از شغل هایی که در این کشور دارند با میزان قدرت خرید آن ها در تناسب است. از این رو سطح زندگی  خوب و ایده آلی برای مردم فراهم شده. در صورت داشتن تخصص و تلاش مستمر زندگی مرفه و درآمد بالایی خواهید داشت. راه های متعددی برای مهاجرت به روسیه وجود دارد که در صورت انتخاب هر کدام از این روش ها باید در نهایت یک شغل مناسب برای خود انتخاب کنید. در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که چرا روسیه کشوری عالی برای یافتن فرصت های شغلی، حتی برای دانشجویان و مهاجران است.

4 روش مهاجرت به روسیه

  1. مهاجرت با سرمایه گذاری و ثبت شرکت
  2. مهاجرت از طریق تحصیل
  3. ازدواج با تبعه این کشور
  4. از طریق کار

همان طور که میبینید هر کدام از این روش ها در آخر به انتخاب یک شغل منجر میشود. حتی اگر مهاجرت از طریق ازدواج هم انتخاب کنید، یک شغل که درآمد آن خرج زندگی را تامین کند الزامی است. در ادامه شغل هایی که تقاضای بالایی در این کشور دارند را خواهیم گفت. طبق آماری که کارشناسان داده اند، 10 شغل پردرآمد روسیه در سال 2022 بدین صورت است

10شغل پردرآمد در روسیه

10 شغل پردرآمد در روسیه

درآمد ماهیانه (روبل روسیه)

جراح و پزشک

386000 RUB

قاضی

324000 RUB

وکیل

262000 RUB

مدیر بانک

247000 RUB

مدیر عامل شرکت

232000 RUB

مدیر امور مالی شرکت

216000 RUB

ارتودنتیست

208000 RUB

استاد دانشگاه

185000 RUB

خلبان

154000 RUB

مدیر فروش شرکت

139000 RUB

10 شغل پر درامد در روسیه

روسیه با داشتن بازار کار گسترده‌ای، فرصت‌های شغلی متنوع و درآمدهای بسیاری را برای افراد فراهم می‌کند. در این کشور مشاغلی  برای متقاضیان کار وجود دارند که حقوق بالا و شرایط محیط کاری مطلوبی را برای فرد ایجاد میکند. در زیر به برخی شغل های پردرامد در روسیه اشاره خواهیم کرد:

1.جراحان / پزشکان این حرفه به دلیل ماهیت حیاتی و ارزش بالای ادراک شده‌اش، از مشاغل پر درآمد در روسیه محسوب میشود. جراحان با مسئولیت بالا و دانش گسترده‌ای که دارند، درآمد زیادی را به دست می‌آورند.

2.داوران نیز با مسئولیت‌های بزرگ و تصمیم‌گیری‌های پیچیده که درباره سرنوشت افراد می‌گیرند از مشاغل با درآمد بالا در روسیه هستند.

3.وکلا به دلیل ارزش بالایی که در دید مشتریانشان دارند و قدرتی که در نجات دادن افراد از موانع دشوار دارد حقوق بالایی را کسب میکنند.

4.مدیران بانک با در اختیار داشتن سرمایه‌های بزرگ و ریسک‌های بالا، به یک شغل پر درآمد در روسیه تبدیل شده است.

5.مدیران ارشد اجرایی به عنوان فردی که مسئولیت موفقیت یا شکست سازمان را بر عهده دارند، از مشاغل با درآمد بالا در این کشور محسوب میشود.

6.مدیران ارشد مالی این افراد با مدیریت بودجه و هزینه‌ها و کنترل درآمد درآمد بسیاری را به دست می‌آورند.

7.ارتودنتیست ها در حوزه ای فعالیت می کنند که در آن افراد مایل به پرداخت هزینه های بالایی برای خدمات هستند که مستقیماً ارتودنتیست ها را در میان مشاغل پردرآمد قرار می دهد.

8. اساتید کالج این افراد نیز با داشتن دانش و تجربه‌ی زیاد از مشاغل با درآمد بالا در این کشور به حساب می‌آیند.

9.خلبانان این شغل، علاوه بر درآمد بالا، هیجان و ادراکات جذابی نیز برای افراد دارد.

10. مدیران بازاریابی یکی از شغل های پردرامد در روسیه میباشد که با ایجاد تجارت و افزایش درآمد سازمان، از درآمد بالایی برخوردارند.

همان طور که در بالاتر خواندید رشته های پزشکی یکی از شغل های پردرآمد در روسیه میباشد که بعد از کسب مدرک تحصیلی میتوانید در روسیه یک زندگی خوب و درآمد بالا داشته باشید و با حمایت دولت مواجه خواهید شد. از سال 2022 جراحان با میانگین حقوق ماهانه 386 هزار روبل روسیه در فهرست پردرآمدترین حرفه ها در روسیه رتبه اول را کسب کردند. برای رسیدن به این شغل راه سختی پیش رو ندارید و به راحتی میتوانید بدون آزمون ورودی و بدون مدرک زبان در دانشگاه های روسیه مشغول تحصیل پزشکی شوید. ورود به رشته ی پزشکی در روسیه بسیار آسان تر از ایران و بسیاری از کشور های دیگر میباشد . به همین جهت از سراسر جهان متقاضی بین المللی دارد و در تمام دانشگاه های روسیه از تمام ملیت ها مشغول به تحصیل هستند. امکان تحصیل به زبان انگلیسی و روسی در اکثر دانشگاه های روسیه وجود دارد و تعدادی از دانشگاه ها مانند دانشگاه سماشکو فقط به زبان روسی تدریس میشود که میتوانید جهت یادگیری در دوره های زبان روسی خود دانشگاه ها شرکت کنید. امن ترین روش برای مهاجرت به روسیه، مهاجرت تحصیلی است و رشته هایی که منجر به درآمد بالا میشود رشته های پزشکی و دندانپزشکی میباشد. البته که سایر رشته ها هم از درآمد خوبی برخور دارند. چرا که روسیه دارای صنعت قوی میباشد و خواهان نیروی کار در این زمینه میباشد.

ویزای کار در روسیه

در صورتی که در روسیه دانشجو باشید و بخواهید در کنار تحصیل مشغول به کار شوید بایستی در ابتدا مجوز کار دانشجویی و ویزای کار دریافت کنید. برای این پروسه باید ابتدا یک کارفرما پیدا کنید تا برای شما یک دعوت نامه ارسال کند. جهت دریافت دعوت‌نامه کاری باید به مرکز استخدامیه مورد نظر درخواست شغل داده شود. در ادامه برای استخدام نیروی کار خارجی مجوز کسب شود و برای مجوز کار درخواست ارسال شود و در نهایت مدارک لازم جهت دعوت به کار ارسال شود.

سوالات متداول

روس ها در ماه چقدر حقوق می گیرند؟

آمار نشان می دهد که متوسط دستمزد ماهانه روس ها در ماه جولای 71419 روبل (756 دلار) بوده است. دستمزدهای واقعی در روسیه در حال حاضر به سرعت در حال افزایش است.

بیشتر روس ها چه کاری می کنند؟

اکثریت نیروی کار روسیه در بخش خدمات کار می کنند که بیش از نیمی از مشاغل این کشور را تشکیل می دهد. حدود 30 درصد در بخش صنعت و بقیه در کشاورزی کار می کنند

بیشترین اشتغال کاری در چه زمینه ای بوده؟

بیشترین سهم افراد شاغل در روسیه در تجارت و خدمات خودرو بوده است که تقریباً 16 درصد از نیروی کار یا بیش از 13 میلیون نفر در سال 2022 را تشکیل می دهد.

افرادی که علاقه مند هستند به کشور روسیه مهاجرت کنند، برای گرفتن تصمیم مناسب با وضعیت خود و دریافت راهنمایی تخصصی در زمینه مهاجرت به روسیه می توانند از دانش مشاورین ما در موسسه مهاجرتی فلورنس بهره مند شوند.

سخن آخر

کسانی که به دنبال ایجاد شغل های پردرامد در روسیه هستند اگر مشکل زبان روسی داشته باشند، موسسات زبان زیادی وجود دارند که زبان روسی را آموزش می دهند که فراگیری زبان روسی به یافتن کار در این کشور کمک خواهد کرد. اگر به تحصیل زبان روسی بپردازید، دانشگاه های روسیه دوره ای به نام پادفک برگزار میکنند که در این دوره علاوه بر دروس تخصصی، زبان روسی هم آموزش داده میشود و دانشجویان را آماده تحصیل و زندگی در روسیه میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.