اسکیل ورکر (skilled worker) کانادا

 

اسکیل ورکر کانادا

اسکیل ورکر یا کارگر ماهر یکی از شیوه های مهاجرت سریع به کانادا است که در دستۀ ویزای اکسپرس اینتری قرار می گیرد. کارگر ماهر به تمامی افرادی اطلاق می شود که دارای یک تخصص، مهارت و یا دانش خاصی هستند.

اگر فکر می کنید که جز افراد ماهر در زمینه ی شغلی خویش به حساب می آیید و تجربه و تخصص کافی در حرفۀ خود دارید خبر خوش ما برای شما این است که دولت کانادا و اداره مهاجرت این کشور، همیشه به دنبال جذب نیروهای متخصص و ماهر در کشور خود می باشد. این نیروهای متخصص می توانند تحصیلات آکادمیک را در دانشگاه های مطرح گذرانده باشند و یا حتی بدون تحصیلات آکادمیک، دارای مهارت و توانایی های عالی در شغل خود باشند.

با این همه این موضوع به دلیل گستردگی مطالب و ریزه کاری هایی که دارد نیازمند بررسی دقیق و اقدام آگاهانه است تا به موفقیت برسد. برنامه اسکیل ورکر کانادا یک سیستم امتیاز بندی می باشد که متقاضی متناسب با شرایط خود نظیر سن، تحصیلات، سطح زبان و تجربه کاری، امتیاز کسب می کند و در صورتی که به امتیاز مورد نظر دست یافت، می تواند اقامت کانادا را اخذ نماید.

این سیستم از یک برنامه امتیاز دهی پیروی می کند که شخص متقاضی برای دریافت اقامت این کشور باید بتواند بیشترین امتیاز را دریافت کند. برای مثال بیشترین نمره در سیستم سریع اقامت دائم کانادا با دعوتنامه برای درخواست کار در این کشور به داوطلبان داده می شود.

برنامه کارگران ماهر فدرال شامل 347 شغل فنی و غیر فنی می شود که هر متقاضی می تواند با توجه به حرفه، توانایی و مهارت های خود یکی از مشاغل را انتخاب و با انجام شرایط مورد نیاز، درخواست اقامت خود را ارائه کند. برای اطمینان از شرایط خود برای کار در کشور کانادا فرم ارزیابی رایگان تیم فلورنس را پر کنید تا مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

انواع برنامه اسکیل ورکر کانادا

  • برنامه اسکیل ورکر فدرال: این برنامه ویژه نیروی کار ماهری است که قصد دارند در هر استان یا قلمرویی به جز کبک اقامت داشته باشند.
  • برنامه اسکیل ورکر کبک: افرادی که قصد مهاجرت کاری به استان کبک را دارند می‌توانند از طریق این برنامه اقدام نمایند.
  • برنامه‌های نامزدی استانی یا PNP: بسیاری از استان‌ها و قلمروها در کشور کانادا اقدام به ایجاد برنامه اسکیل ورکر خاص خود کرده‌اند تا کسانی که قصد کار و زندگی در یکی از این استان‌ها را دارند از طریق همین برنامه‌ها اقدام نمایند. در بسیاری از موارد افرادی که از طریق این برنامه اقدام می‌کنند در زمان کمتری نسبت به برنامه‌های دیگر موفق به مهاجرت می‌شوند.
 
اسکیل ورکر

 

شرایط اسکیل ورکر کانادا 

تمامی کارگران ماهر فدرال (fsw) متقاضی اخذ ویزای skill worker کانادا بایستی شرایط خاصی داشته باشند که عبارتند از:

  • سن کمتر از ۴۰ سال: سن فاکتور بسیار مهمی برای اقدام به دریافت اسکیل ورکر کانادا می باشد. هر چه سن متقاضی کمتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت اسکیل ورکر کانادا خواهد داشت. سنین بین 18 تا 35 بیشترین امتیاز را به خود اختصاص می دهد. از سن 35 تا 47 با افزایش سن یک امتیاز کم می شود. به صورتی که فرد 47 ساله به بالا دارای امتیاز 0 می باشد.
  • داشتن سابقۀ کاری مفید و مرتبط: شرط اصلی و ابتدایی کارگران ماهر به منظور اخذ ویزای skilled worker کانادا داشتن سابقه ی کاری است. به این صورت که کارگران بایستی سابقه ی حداقل سه سال کار مداوم تمام وقت و یا معادل نیمه وقت آن، در زمینه ی تخصصشان در 10 سال گذشته داشته باشند. کلیه ی کارگرانی که چنین شرایطی دارند بایستی یا در یکی از 50 مشاغل انتخابی از سوی دولت فدرال تبحر داشته باشند و یا پیشنهاد کاری معتبر (جاب آفر فدرال) و یا سابقه ی تحصیل در کانادا داشته باشند. در واقع برای مورد سوم، متقاضیان بایستی مدرک معتبری از یک دانشگاه کانادایی داشته باشند تا بتوانند از طریق آن موفق به اخذ ویزای اسکیل ورکر کانادا شوند.
  • داشتن مهارت زبانی نسبتا خوب (حداقل نمرۀ آیلتس 6.5): در هر سه شرایط فوق، متقاضیان کارگر ماهر خارجی باید در هر چهار زمینه ی مهارت های زبان (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن) تسلط داشته باشند و بتوانند به یکی از زبان های فرانسه و یا انگلیسی با سایرین ارتباط برقرار کنند.
  • داشتن مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس) مرتبط ارزیابی شده توسط دولت کانادا: کلیه متقاضیان بایستی به منظور تقاضای ویزای اسکیل ورکر کانادا، مدرک تحصیلی معتبر و مرتبط با مهارت شان داشته باشند که توسط دولت کانادا ارزیابی و تایید شده است.
  • قرار داشتن رشته تحصیلی متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

افراد مقیم کانادا نیز برای دریافت مجوز کار، ملزم به داشتن شرایط زیر هستند:

  • مجوز اقامت موقت در کانادا
  • ویزای تحصیلی (ویزای تحصیلی یا کاری همسر فرد نیز قابل قبول است)
  • پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی

 

LMIA چیست؟

LMIA کانادا گزارشی رسمی و موثق است که سازمان کار و امور توسعه انسانی کانادا در پذیرش و یا رد پیشنهاد های شغلی ارائه شده از سمت کارفرمایان کانادایی به متقاضیان خارجی می دهد.

بعد از ارزیابی چندین فاکتور مهم به منظور امتیازدهی، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، از متقاضیان ویزای اسکیل ورکر کانادا، خواستار ارائه گواهی حساب بانکی می شود.

این برای اطمینان از این موضوع است که متقاضیان می توانند بعد از مهاجرت به کانادا تا مدت زمان مناسبی قبل از استخدام در کانادا از عهده هزینه های خود و خانواده اشان بر آیند.

البته انجام معاینات پزشکی و ارائه ی گواهی سلامت به این سازمان یکی دیگر از موارد خواسته شده توسط دولت فدرال کانادا است.

بعد از اینکه هر فرد از نظر این فاکتورها سنجیده شد، به مرحله ی دوم ارزیابی وارد می شود.

به مرحله دوم ویزای Skilled Worker در اصطلاح رایج Pool گفته می شود. در طی این مرحله متقاضیان بعد از ارزیابی می توانند 1200 امتیاز را از آن خود کنند.

از این 1200 امتیاز 600 تای آنها به عوامل فردی تعلق می گیرد و 600 تای آنها به پیشنهاد های کاری اختصاص داده می شود.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت اسکیل ورکر

  • شناسنامه
  • پاسپورت
  • مدرک زمان
  • قرارداد کاری با بیمه
  • گواهی تمکن مالی از بانک با ریز موجودی و گردش حساب
  • گواهی عدم سوءپشینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریکپچا نظرات *محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.